Zoeken

"crisp, you have a sick mind" ... have I?  
verycrispy
Gepost: donderdag 14 juni 2007 15:48:10

Rang: Erg fraai

Lunatuner is een decent speler 19/16/3

Er is altijd een rede waarom ik aan tafel zit, een hele zwakke donk is dat meestal: in dit geval simoneta: hij speelt 75/15/2 en hij is ook de reden waarom ik hier slechts limp.

Normaal zeg ik altijd dat limpen gelijk staat aan evil, maar in dit geval, waar er zon maniac aan tafel zit, wil ik graag limpen, as cheap as possible een flop kijken en snoeihard laten afbetalen mocht ik wat hitten.

Dat was het gameplan maar nu kwam ik in een pot terecht met een goede speler, die vanaf het begin af aan het initiatief nam.

***** PokerChamps Hand History for Game 218991561 *****
NL $2.50/$5 Texas Hold'em - Thursday, June 14, 13:14:52 GMT 2007
Table Nitrogen 07 6-max (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of active players : 4
Seat 1: verycrispy ( $594.65 )
Seat 2: haps ( $492.40 )
Seat 3: lunatuner ( $533.40 )
Seat 4: simoneta ( $1,853.03 )
Seat 5: Anyon ( $589.36 )
Seat 6: TacoBabe ( $260.40 )
simoneta posts small blind [$2.50]
Anyon posts big blind [$5]
** Dealing down cards **
Dealt to verycrispy [ 7h, 7s ]
verycrispy calls [$5]
lunatuner raises to [$22.50]
simoneta folds
Anyon calls [$17.50]
verycrispy calls [$17.50]
** Dealing  Flop  ** [ 3h, 8s, 3c ]
Anyon checks
verycrispy checks
lunatuner bets [$45]
Anyon folds
verycrispy calls [$45]
** Dealing  Turn  ** [ Kh ]
verycrispy checks
lunatuner bets [$145]
verycrispy calls [$145]
** Dealing  River  ** [ Js ]
verycrispy checks
lunatuner goes all-in
lunatuner bets [$320.90]
verycrispy ???

prepare for awesomeness
Timmie
Gepost: donderdag 14 juni 2007 15:57:48

Rang: Pokerjoker

In denk dat ik hem hier fold, zou hij op de river in staat zijn om een bluff te maken met AQ, A10 of een lager paartje? Wat is jouw image aan tafel?

Ik heb wel een vraag voor je... waarom check call je de turn daar? Als je denkt de beste hand te hebben is het dan niet beter om te raisen?

Je moet 320 bijleggen op een pot van 870 ongeveer? Dus je moet 40% van de keren een goede call maken hier... dan is het misschien wel een call waard.

Ik zal het zo ff niet weten Smile
champ10n
Gepost: donderdag 14 juni 2007 16:00:07

Rang: Forumheld

Is flopraise een optie? Of call je daar om bluf op latere streets te inducen. Ik vind zijn turnbet wel opeens erg hoog, met een monster bet hij wel iets minder denk ik. Maar board is zo droog als wat dus met wat moet hij bluffen. Interessante hand.

Quote:

keitell: thats why you consistatly lose
MeFTWobv: what me?
keitell: no goneshipping
Rolo1984
Gepost: donderdag 14 juni 2007 16:40:49

Rang: His Royal Epicness

Ik nieg hier toch naar fold. ZOn decent speler waarmee doet ie dit?

Ik denk dat ie wellicht een mosnter wil fastplayen om een pot te bouwen.

Verder schreeuwt zijn flopbet een overpair.......de vraag is dan of je dit geloofwaardig vind. Je zit OOp dus vel ruimte om een move te maken heb je niet.

Turn is voor mij een fold. Risico/pay off is te groot....

It's like printing monnies

if you cant handle the pain dont play the game
berent
Gepost: donderdag 14 juni 2007 16:50:00

Rang: Untouchable

Wat voor hand zet villain jou op?

De enige handen die je hier beat zijn AQ/AT. Heb je hem eerder 3 keer zien vuren? Callen hier kan eigenlijk alleen als je een hele goede read hebt.

Shoot for the moon!
marcokingdom
Gepost: donderdag 14 juni 2007 16:54:35

Rang: El Mágico

flop is c-bet

river is laatste poging om je uit de pot te drukken ,
villian heeft dus AQh
vuilewas
Gepost: donderdag 14 juni 2007 18:16:54

Is een fold op de turn hier niet gewoon de beste optie?

Hij blijft na jouw call doorvuren. En jij weet dat je mogelijk nog bij $500 moet gaan callen met een heel marginale hand.

Kans bestaat natuurlijk altijd dat hij AQ AT of een hand als 9Ts heeft maar de odds die je krijgt op je calls zijn niet zo best
berent
Gepost: donderdag 14 juni 2007 18:22:12

Jup, als hij de turn hier niet doorchecked heb ik ook niet veel zin meer in een  Showdown . Zo enorm veel handen waar je op achter ligt.

Shoot for the moon!
Allright
Gepost: donderdag 14 juni 2007 18:31:35

Door je limp call kan hij je precies op een hand zetten die je hebt. En daardoor kan hij heel goed de druk opvoeren.

Maar niet meer limp callen dus.

Tja, het is of een bluf of een A3s of AA. Maar het gaat om zoveel geld dat ik zou folden. Tenzij je hem al eerder hebt zien threebarrelen.

Doordat je het initiatief weggeeft kom je wel in erg marginale spots terecht.

Gambling problem? It is not a problem if you're awesome at it. Barney Stinson 2007
Martha1988
Gepost: donderdag 14 juni 2007 18:39:18

Rang: El Mágico

en raisen op de turn dan? weet je tenminste waar je aan toe ben en zet je hem under presure(naar het gelijknamige liedje van ubergaylord freddy murcery o.i.d)

Do you like to put fishdicks in your mouth???

Gayfish united, de grootste pokerwerkgroep van NL.
Nu eerste maand gratis... PM PM PM
jeweettoch
Gepost: donderdag 14 juni 2007 19:19:28

Rang: Pokerjoker

volgens mij was freddy mercury de rechterhand van ueber gary gaylord boy george...
villain c-bet hier tegen 2 man op de flop, dus een erg zwakke hand zal hij niet hebben. Heb je stats over zijn c-bet patroon?
En ja, waarom de turn call, om nog een bluf uit te lokken?
verycrispy
Gepost: donderdag 14 juni 2007 19:20:53

ik limp dus utg en zijn raise vanaf de button heeft naar mijn mening weinig waarde, want hij speelt eigenlijk hetezelfde als ik. Hij raised in positie vrij light en helemaal als er limpers zijn. Kortom zijn potbet preflop is standaard en zijn range is echt huge 4 handed.

De BB called en we zijn met zijn 3en een flop 833. Eigenlijk wel een prima flop voor me, maar ik speel een pot oop en ik heb hier geen initiatief, dat ligt bij luna, de button.

Ik besluit daarom om te checken nadat de blind checkt en de verwachte cbet komt eraan, +- 2/3 potbet, allemaal vrij standaard. Misschien was het ook goed geweest om hier een reraise te plaatsen, maar vanwege zijn aggresiviteitsfactor, die dik 3 was, besloot ik hier slecht te callen en hem op de turn nog een barrel te laten shooten.

turn een K, ik ben hier niet zo blij mee want van alles in zijn range kan een K gehit hebben, ik check en hij maakt bijna een potbet. Ik vind het een hele grote bet als je een speler mee wil krijgen, die preflop limpt, op de flop check called en op de turn ook checekt terwijl er 0 draws liggen.

Waarom zou je in hemelsnaam hier zo hard betten mocht je wat hebben aan die K. 99-QQ zal hier nooit zo hard betten dunkt me, ik zette hem hier op een range van AA en heel misschien een 3 en heel misscien AK, maar vooral op een stonecold bluf, vanwege mijn bettingline en vanwege zijn bettingline/spelersstatistieken.

Ik call hier enkel, raisen is hier naar mijn mening geen optie, want als ik hier raise word ik enkel gecalled door handen die me beat hebben en bijna niks zal folden, waarmee hij zo zou betten, wat me beat heeft.

Ik check dus de river, die een boer brengt en hij schuift het erin, ik denk dat ie hier heel vaak zijn laatste bullet fired omdat ik the whole way aan het check callen ben en dus uitermate weak overkom, ik call en hij showed 65s en heeft niks gehit en iemand zegt in de chat: crisp, you have a sick mind Very Happy

prepare for awesomeness
NoTurns
Gepost: donderdag 14 juni 2007 19:38:07

Ik denk dat een hoger pp (88-QQ) t/m zijn turn bet een hele goede mogelijkheid is. Eerst zeg je dat iemand niet zo hard bet als ie iets aan de turn K heeft, juist met die handen heeft ie niets aan die K en heeft ie je wel beat.

Tuurlijk worden dit soort plays (van villain) gemaakt, en tuurlijk mag je m voor het grotere plaatje hier wel eens zo afcallen maar de play van deze hand op zichzelf is mi echt -ev, en flink ook. Je callt je hele stack af met 2nd, 3rd en later 4th Shock pair, al maakt ie een move dan is de kans nog groot dat ie onderweg een betere hand oppikt (ANY 8, J, Q, K, 2flush, T9), of die allang heeft (88-QQ bv). Je geeft jezelf verder ook geen fold equity niks, je gaat er puur op af dat ie met lucht loopt te rammen. Leuk dat je m nu betrapt op een bluf (EN dat ie niets vangt EN dat ie geen hogere pocket pair gheeft) maar dat is mi meer geluk dan wijsheid...

Maargoed, jij speelt 500nl en ik loop nog een beetje te klooien tussen de 100nl en 200nl...dus....Wink
champ10n
Gepost: donderdag 14 juni 2007 19:47:45

Mooie call, ik kan me wel vinden in jouw redenering,vooral de turn, die bet toch niet zo hard met een monster. En ik denk dat een overpair of AK niet zo veel bet en river behind checkt.

Quote:

keitell: thats why you consistatly lose
MeFTWobv: what me?
keitell: no goneshipping
pokervos
Gepost: donderdag 14 juni 2007 20:02:57

in principe heb je gewoon helemaal gelijk in je uitleg.
een AA of welke andere hand dan ook pushed hij niet ZO hard, omdat hij gewoon moet weten dat jij ook niet met niks callt..
Toch leg ik hem liever weg op de turn.

De enige hand die hij zou kunnen hebben is JJ, en anders een bluf.. Nice call

math is idiotic
Santbergen
Gepost: donderdag 14 juni 2007 20:05:49

Hieruit blijkt maar weer eens dat hoe hoger je speelt, hoe meer read dependant het spelletje wordt.

Netjes, nice catch! Cool
verycrispy
Gepost: donderdag 14 juni 2007 21:11:43

NoTurns wrote:
Ik denk dat een hoger pp (88-QQ) t/m zijn turn bet een hele goede mogelijkheid is. Eerst zeg je dat iemand niet zo hard bet als ie iets aan de turn K heeft, juist met die handen heeft ie niets aan die K en heeft ie je wel beat.

Tuurlijk worden dit soort plays (van villain) gemaakt, en tuurlijk mag je m voor het grotere plaatje hier wel eens zo afcallen maar de play van deze hand op zichzelf is mi echt -ev, en flink ook. Je callt je hele stack af met 2nd, 3rd en later 4th Shock pair, al maakt ie een move dan is de kans nog groot dat ie onderweg een betere hand oppikt (ANY 8, J, Q, K, 2flush, T9), of die allang heeft (88-QQ bv). Je geeft jezelf verder ook geen fold equity niks, je gaat er puur op af dat ie met lucht loopt te rammen. Leuk dat je m nu betrapt op een bluf (EN dat ie niets vangt EN dat ie geen hogere pocket pair gheeft) maar dat is mi meer geluk dan wijsheid...

Maargoed, jij speelt 500nl en ik loop nog een beetje te klooien tussen de 100nl en 200nl...dus....Wink

de reden waarom ik deze hand postte was vooral voor zelfreflectie, is dit wel ev+ wat ik hier doe? Op het moment van spelen bedacht ik wat ik hierboven typte en toevallig komt het nu goed uit...wil het zeggen dat het goed spel van me is, nee natuurlijk niet, ik denk dat het HEEL lastig om te bapalen of dit soort plays EV+/EV- zijn, dus daarom vraag ik hier ook wat reacties op een forum als dit.

Ik neig na lang wikken en wegen toch eerder naar ev- dan naar ev+.

Verder ff een reactie over PP tussen 99-QQ en handen die een J hitten of een 8,K gehit hebben (T9 en Qx zijn niet van toepassing, toch?)...die range handen zullen normaal niet op de river nog all in pushen, tegen deze range handen speel ik dus nooit voor heel mijn stack.

Enige handen waar ik bij de riverpush bang voor was waren AA, in mindere mate 3X en AK en heel misschien 88, voor de rest van de "gehitte/PP handen" zou een rivershove nergens op slaan imho.

prepare for awesomeness
NoTurns
Gepost: donderdag 14 juni 2007 22:21:49

Volgens jou beredenering bet ie de turn zo veel en pusht ie de river omdat ie gewoon niks heeft. Maar met bv 99 of TT heeft ie toch ook niks?

Waarom valt T9 af en een lagere suited connector niet?

Imho, als hij dit met lucht kan doen kan hij dit ook met ANY piece of the board doen. Hij probeert je gewoon weg te drukken met niks, probleem hier is dat ik denk dat een groot deel van niks hier ook nog jouw hand verslaat.
verycrispy
Gepost: donderdag 14 juni 2007 23:15:18

NoTurns wrote:
Volgens jou beredenering bet ie de turn zo veel en pusht ie de river omdat ie gewoon niks heeft. Maar met bv 99 of TT heeft ie toch ook niks?

Waarom valt T9 af en een lagere suited connector niet?

Imho, als hij dit met lucht kan doen kan hij dit ook met ANY piece of the board doen. Hij probeert je gewoon weg te drukken met niks, probleem hier is dat ik denk dat een groot deel van niks hier ook nog jouw hand verslaat.

Met 99 en TT heeft ie een pair en kan ie de river checken en een cheape  Showdown  krijgen en dat lijkt me daar de meest logische lijn, ik kan me niet voorstellenb dat ie daar all in pushed om me van een K of 3 af te zetten ofzo.

Verder heeft ie met T9 niks en kan ie daarmee prima pushen maar win ik ook met mijn 77.

prepare for awesomeness
Queequeg87
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 1:48:26
Rang: Honderdplusser

Preflop
Is het een idee om preflop te re-raisen? Juist omdat zijn raising-range zo groot is, kan je de pot vaak met een C-bet oppikken. Je representeert een range die veel sterker is dan de range van lunatuner.

Flop
Quote:
De BB called en we zijn met zijn 3en een flop 833. Eigenlijk wel een prima flop voor me, maar ik speel een pot oop en ik heb hier geen initiatief, dat ligt bij luna, de button.

Ik besluit daarom om te checken nadat de blind checkt en de verwachte cbet komt eraan, +- 2/3 potbet, allemaal vrij standaard. Misschien was het ook goed geweest om hier een reraise te plaatsen, maar vanwege zijn aggresiviteitsfactor, die dik 3 was, besloot ik hier slecht te callen en hem op de turn nog een barrel te laten shooten.

Ik weet niet zeker of deze lijn de beste is... Nu op de flop weet je zeker dat je nog voorligt op een groot deel van zijn range. Check-raisen lijkt me hier een goede optie: hij zal een flink deel van zijn range moeten folden. Als hij callt of re-raist, dan weet je veel beter waar je staat.

Nadeel van jouw lijn is dat je hem in feite een "free" card geeft terwijl je voorligt met een kwetsbare hand. Er zijn heel veel overcards die je niet wilt zien. Als er zo'n overcard komt, en die kans is meer dan 50%, dan weet je totaal niet meer waar je staat.

Turn
Jij checkt en hij maakt een grote bet op een scare card... Dat kan idd makkelijk een stone-cold bluff zijn! Maar er is ook een behoorlijke kans dat hij een betere hand heeft, lijkt mij. Hij zou bijvoorbeeld kunnen denken: "verycrispy heeft prob pp... als ik nu met mijn AK een kleine bet maak dan kan hij makkelijk folden... Misschien moet ik hier een bluf representeren... laat ik flink betten om hem te laten denken dat ik hem weg wil hebben"

Dus hij kan een betere hand hebben. Maar als dit de river was, zou makkelijk kunnen callen denk ik. Probleem is dat er nog een kaart komt: dit lijkt me een geval van Reverse Implied Odds? Als je idd voorligt, dan is nog steeds bijna elke rivercard een gevaar...

River
Hier opgeven is heel moeilijk ja... maar ik vind het nog steeds en lastige beslissing.

Conclusie: je weet de hele hand niet waar je staat. Misschien speel je tegen 123 barrel, maar misschien tegen de nuts... Ik denk echt dat je op de flop moet check-raisen!

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!