Zoeken

speel ik deze hand goed?  
jubes87
Gepost: woensdag 13 juni 2007 2:09:24

Rang: Mr. Incredible

Ik krijg hier een pairtje vijfen in de hand gedrukt en iemand in MP raist 4x bb en ik call. De flop komt 3 harten en ik heb een harten. door de magere bet op de flop kan ik zien dat ie zijn aas heeft gehit, maar hij is niet blij met de suit. Ik heb wel een harten en 1 is al voldoende, dus ik besluit te callen. is deze call te rechtvaardigen volgens jou?

PokerStars Game #10405589561: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2007/06/12 - 20:03:05 (ET)
Table 'Oileus' 9-max Seat #5 is the button
Seat 1: nl/dirk/nl ($10.25 in chips)
Seat 2: mikegmstr ($12.25 in chips)
Seat 4: Jubes19 ($19.75 in chips)
Seat 5: Khavotar ($9.90 in chips)
Seat 6: rfatcheric ($8.75 in chips)
Seat 7: celtfan ($3.80 in chips)
Seat 8: RuBenPoCoPrO ($9.10 in chips)
Seat 9: drizzt1 ($8 in chips)
rfatcheric: posts small blind $0.05
celtfan: posts big blind $0.10
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Jubes19 [5s 5h]
RuBenPoCoPrO: folds
drizzt1: folds
nl/dirk/nl: raises $0.30 to $0.40
mikegmstr: folds
Jubes19: calls $0.40
Khavotar: folds
rfatcheric: folds
celtfan: folds
***  Flop  *** [2h Ah Jh]
nl/dirk/nl: bets $0.80
Jubes19: calls $0.80
***  Turn  *** [2h Ah Jh] [5c]
nl/dirk/nl: checks
Jubes19: checks
***  River  *** [2h Ah Jh 5c] [4s]
nl/dirk/nl: bets $2
Jubes19: raises $2 to $4
nl/dirk/nl: calls $2
*** SHOW DOWN ***
Jubes19: shows [5s 5h] (three of a kind, Fives)
nl/dirk/nl: mucks hand
Jubes19 collected $10.05 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $10.55 | Rake $0.50
Board [2h Ah Jh 5c 4s]
Seat 1: nl/dirk/nl mucked [As Qc]
Seat 2: mikegmstr folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: Jubes19 showed [5s 5h] and won ($10.05) with three of a kind, Fives
Seat 5: Khavotar (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: rfatcheric (small blind) folded before Flop
Seat 7: celtfan (big blind) folded before Flop
Seat 8: RuBenPoCoPrO folded before Flop (didn't bet)
Seat 9: drizzt1 folded before Flop (didn't bet)

Bottom line... A grown man made a wager, he lost. End of Story.
theraad
Gepost: woensdag 13 juni 2007 2:15:16

Rang: PC'er van het jaar

Waarom bet je de turn niet zwak uit als je hem op een A zet? Om een bluf uit te lokken..?
En waarom miniraise je de river...hier laat je echt veel value liggen!

... en dik.

- Crispy

Looking for a boost?
jubes87
Gepost: woensdag 13 juni 2007 2:24:20

dat is waar, maar ik schatte hem niet op een hele sterke hand dus was bang dat hij hem zou weg leggen vanwege die flatcall op de flop. ik was bang dat ik hem zou verliezen. Ik had de river harder kunnen raisen maar ik weet niet of hij hem nog gecallt had. Ik heb misschien value laten liggen, dat is een punt om aan te werken inderdaad. Maar ik vroeg me af of mijn gedachtegang correct was op de flop.

Als jij deze hand had gespeelt, hoeveel had jij gebet op de turn en geraist op de river?

Ik bleef er wel vanuit gaan dat mijn hand mogelijk beat was.

nazedo
Gepost: woensdag 13 juni 2007 13:13:41

Rang: Heer van Stand

Ik ben natuurlijk nog maar in het fish stadium Wink
maar persoonlijk had ik niet hoger ingezet denk ik, behalve mischien bij de turn om te kijken of die daar zijn hand al zou mucken.
Op de flop is de kans redelijk tot hoog te noemen dat hij een hogere harten heeft dan jouw 5 (zeker op de lagere limieten zegt het betgedrag naar mijn ervaring niet bijster veel over de hand van je tegenstander tenzij je hem al een poos in de gaten hebt kunnen houden)
Bovendien ben je op de river ook nog eens beat als hij een 3 heeft. Ook een paar boeren (waar ik niet heel hard mee zou betten) of 2 azen winnen het van je, hoewel AA zelfs op bijvoorbeeld Everest natuurlijk wel harder gespeeld zal worden.. (JJ of AA in de holecars bedoel ik dan)

KingKong aint got shit on me!!!

jubes87
Gepost: woensdag 13 juni 2007 13:22:05

jawel, maar onze vrind dirk is nog niet zo'n held in pokeren, dus ik zag aan de bedenk tijd dat hij niet al te blij was met die hartje. De kans is niet zo heel groot dat hij een harten heeft want de [Ah] lag er al en ik wist bijna zeker dat hij Ax had , want andere handen raisde hij niet 4xbb. JJ of AA zou hij gaan beschermen op de turn , dus die heeft hij ook niet. met A3 zou hij niet preflop raisen, zowel, dan moet ie nog maar eens naar de poker school. Dus al die handen zijn ( bijna) uit te sluiten.

nazedo
Gepost: woensdag 13 juni 2007 14:05:14

Rang: Heer van Stand

jubes87 wrote:
jawel, maar onze vrind dirk is nog niet zo'n held in pokeren, ******

met A3 zou hij niet preflop raisen, zowel, dan moet ie nog maar eens naar de poker school. Dus al die handen zijn ( bijna) uit te sluiten.

Je moet natuurlijk niet vergeten dat je ($0.05/$0.10) speelt en dat veel mensen daar wel eens terug mogen naar pokerschool Wink Als ik voor elke keer dat een maniak all-in gaat met Axo een tientje kreeg, kon ik nu lekker met vakantie naar een warm land buiten de EU..

Maar als jij aangeeft dat zijn gedrag verder redelijk voorspelbaar bleek tijdens het spel en dat dit gedrag duidelijk aangaf dat die Ax had, dan zat je al wat beter met je gedachtengang.

Mij valt het persoonlijk op dat veel mensen bar slecht in te schatten zijn adhv betgedrag op de lage limieten..

KingKong aint got shit on me!!!

jubes87
Gepost: woensdag 13 juni 2007 14:27:37

Klopt, daar ben je ook een topic over begonnen en ik ben het er mee eens. Maar der zijn wel wat standaards op 10NL. zo wordt er niet vaak meer dan 5bb geraised( reraise uiteraard wel hoger) en de standaard raise voor AK/AQ/(AJ) zit vaak op 0.4 / 0.5 . het is niet altijd zo , maar de avarage speler bet ongeveer zo . Aangezien hij behoorlijke avarage was,tightaggresive/passive, vond ik dat ik op mijn read kon bouwen. Ik geef toe dat het niet altijd zo correct uitpakt, maar je moet ook een beetje ergens op kunnen bouwen. Je kan niet altijd ervan uitgaan dat de ander de nuts heeft.

In tijden dat je veel beats om je oren krijgt, lijkt dit echter wel zo en neig je te snel naar het onderspelen van handen omdat je niet de nuts flopt Smile ( tenminste , dat heb ik vaak)

nl/dirk/nl
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 10:43:07

Rang: Untouchable

jubes87 wrote:
jawel, maar onze vrind dirk is nog niet zo'n held in pokeren, dus ik zag aan de bedenk tijd dat hij niet al te blij was met die hartje. De kans is niet zo heel groot dat hij een harten heeft want de [Ah] lag er al en ik wist bijna zeker dat hij Ax had , want andere handen raisde hij niet 4xbb. JJ of AA zou hij gaan beschermen op de turn , dus die heeft hij ook niet. met A3 zou hij niet preflop raisen, zowel, dan moet ie nog maar eens naar de poker school. Dus al die handen zijn ( bijna) uit te sluiten.

Gelukkig ben ik wel naar het pokercollege gegaan!

Ik kan me deze avond nog goed herinneren, mijn zoon was toen net opgenomen in het ziekenhuis. Ik had toen nooit moeten gaan spelen, gedachten er niet bij en erg moe. Gelukkig speel ik nu al wat beter dan toen.

zie ik zo op 5 meter van me vandaan die dirk gewoon buiten de contest om een biertje atten, ik wist niet wat ik zag
jubes87
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 11:53:46

w0w, om even antwoord te geven op mijn eigenvraag:

Meh neej ! hahaha

@ dirk: hoe kom je ooit op deze hand ?? en ik voel me schuldig dat ik 5$ steel van iemand met zijn zoontje in de lappenmand ! Mooi ook hoe ik uit alle macht probeer te recht vaardigen waarom ik een IR op dit board float met een 5 hoge FD en niet eens de ballen heb om mijn setje uit te betten als ik die me t alle geluk van de wereld hit ! TARPPP! Razz

Smasher79
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 11:57:05

Rang: Pokerjoker

nl/dirk/nl wrote:
jubes87 wrote:

Gelukkig ben ik wel naar het pokercollege gegaan!

Ik kan me deze avond nog goed herinneren, mijn zoon was toen net opgenomen in het ziekenhuis. Ik had toen nooit moeten gaan spelen, gedachten er niet bij en erg moe. Gelukkig speel ik nu al wat beter dan toen.

Dat is inderdaad erg dom, want dat is opzoeken van je stresslevel in korte tijd..

Als ik merk dat ik niet goed in m,n vel zit, No F*cking Way dat ik ga spelen. want dat gaat je opbreken. Daarnaast heb je alleen jezelf mee..

Morbidi
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 11:59:27

jubes87 wrote:
en ik voel me schuldig dat ik 5$ steel van iemand met zijn zoontje in de lappenmand !

Zo een handje uit de oude doos Shock

Maar als je je er nu nog schuldig over voelt kan je natuurlijk altijd nog ff $5 terug shippen via stars Wink

jubes87
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 12:03:22

Morbidi wrote:
jubes87 wrote:
en ik voel me schuldig dat ik 5$ steel van iemand met zijn zoontje in de lappenmand !

Zo een handje uit de oude doos Shock

Maar als je je er nu nog schuldig over voelt kan je natuurlijk altijd nog ff $5 terug shippen via stars Wink

ik heb nog maar 70$ op stars voor het leaderboard Sad

Bola
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 12:31:35

Rang: Forumheld

haha zag de datum niet, ik dacht jubes wtf

.
jubes87
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 12:39:17

ja ik vind het toch wel een fijn om te zien dat in al die tijd die ik er in het afgelopen jaar ingestopt heb ( met betrekkelijk weinig weinig progressie 10nl-> 50nl) dat ik toch wat heb geleerdVery Happy

nl/dirk/nl
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 12:41:46

jubes87 wrote:
w0w, om even antwoord te geven op mijn eigenvraag:

Meh neej ! hahaha

@ dirk: hoe kom je ooit op deze hand ?? en ik voel me schuldig dat ik 5$ steel van iemand met zijn zoontje in de lappenmand ! Mooi ook hoe ik uit alle macht probeer te recht vaardigen waarom ik een IR op dit board float met een 5 hoge FD en niet eens de ballen heb om mijn setje uit te betten als ik die me t alle geluk van de wereld hit ! TARPPP! Razz

Santbergen had me er destijds al op gewezen.

Ik zat vandaag te zoeken op mijn screenname omdat ik nu weer op PokerStars speel en kwam deze hand tegen.

En je hoeft je echt niet schuldig te voelen want volgens mij heb ik toen $50.00 dollar gedoneerd aan de community. Maar het blijft grappig om te zien.

zie ik zo op 5 meter van me vandaan die dirk gewoon buiten de contest om een biertje atten, ik wist niet wat ik zag
jubes87
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 12:47:43

Pokercollege was soft in die tijd!

Hier had ik geflamed moeten worden voor verkeerde topic

Hier wordt het al beter

De zo genaamde : Ik doe iets fout maar wat? topicsRolling Eyes

Okay, nostalgie is over , hop hop vooruit!

Maukra
Gepost: dinsdag 17 juni 2008 14:50:56

Rang: Admin

Was wel even schrikken toen ik de OP las.Wink

De PokerCollege Twittert

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!