Zoeken

Een hele interessante hand HU tegen Beunhaas op 25NL  
RobinN
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 12:17:46

Rang: Zeeuwse bolus

Ik denk dat ik hem het snot voor zn ogen zou checkraisen op de flop, of vinden jullie dat geen goede lijn?

"Is mijn vrees dat ze wellicht heel lelijk was gegrond of viel het wel mee?"
saba
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 13:18:30

Rang: El Mágico

over een uurtje thuis en dan zal ik de verdere analyse en uitslag geven, al wel veel leuke reacties.
Wowter
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 13:27:08

Rang: Heer van Stand

Volgens mij geef je het eigenlijk al weg vanwege je c/c op de flop.

Dat Beunhaas hier reraiset zou mij denk toch doen folden. Hij gelooft niet dat je eventueel een monster op de flop slowplayed met je c/c en is kennelijk ook niet bang voor een flush of een op de turn gehitte fh dus ik denk dat hij zelf de flush heeft of dat hij pocket 10en heeft voor een fh.
Bovendien reraiset hij je maar met $1 dus wil hij jou hier laten pushen?

Aangezien hij je raise preflop callt en hij na jou check op de flop uitbet. En vervolgens jou reraiset op de turn zet ik hem op pocket 10en en dus zou ik folden (bovendien hebben veel handen je hier zowieso beat en zou ik na die reraise folden).

Zo dit is mijn analyse Razz zal er wel mijlenver naast zitten maar we zullen zien. Ben benieuwd naar het verdere verloop van deze hand.
Rolo1984
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 13:27:33

Rang: His Royal Epicness

RobinN wrote:
Ik denk dat ik hem het snot voor zn ogen zou checkraisen op de flop, of vinden jullie dat geen goede lijn?

Helemaal mee eens. Ik had ook voor de check-raise gegaan. Uitbetten kan hij zien als ie c-bet en reraist ie. Hij komt uit een harde reraise komt sterk over.

Op de turn maak je echt een foute play. je checkt raist hier op een heel gevaarlijk board....absolute no go. Hij heeft hier echt een hand en anders vind ik het heel onverstandig gespeeld......maar ja machopoker wordt vaak gespeeld

It's like printing monnies

if you cant handle the pain dont play the game
berent
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 13:32:04

Rang: Untouchable

Sorry, maar waarom willen jullie allemaal zo fancy doen met zo'n hand op zo'n flop? (c/r ed) Dat is naar mijn mening echt allemaal puur spew. Ga gewoon lekker goed percentage poker spelen ipv hip doen tegen een forumgenoot.

Shoot for the moon!
Wowter
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 13:45:06

berent wrote:
Sorry, maar waarom willen jullie allemaal zo fancy doen met zo'n hand op zo'n flop? (c/r ed) Dat is naar mijn mening echt allemaal puur spew. Ga gewoon lekker goed percentage poker spelen ipv hip doen tegen een forumgenoot.

Dat zeg ik ook niet, ik zou gewoon voor een continuation bet gaan hier om de pot evt. op te pakken en initiatief te houden. Ik zou hier gewoon niet voor c/c gaan omdat je dan dus dit probleem op de turn krijgt.
Ik speel ook maar op de lage limieten dus ben niet bepaald een pokergoeroe maar zo zou ik het spelen.
DarkRazor
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 14:14:24

Rang: Forumheld

Omdat ik Beunhaas zijn spel niet ken kan ik geen precieze analyse doen, omdat ik gewoon geen idee heb op welk denkniveau hij zit, maar ik zal m'n best doen.

Ik denk dat Beunhaas pocket tien heeft en ik mijn analyse ook doen in de veronderstelling dat hij deze hand heeft.

Preflop is het geen hand om te reraisen, maar wel om te callen voor setvalue, en als het board laag komt heb je vaak de beste hand.

Op de flop wordt naar hem toegecheckt, dit zegt niks en hij kan heel goed de beste hand hebben. Daarom bet hij hier om de flushdraw de verkeerde odds te geven, mocht die er zijn. Hij krijgt een flatcall, dit kan een flushdraw zijn die meegaat tegen de verkeerde odds, een Q die aan het slowplayen is of een medium-hoog PP.

Op de turn hit hij dan zijn miracle card, de harten tien.
Dit geeft hem de second nuts, en er ligt ook een flush op tafel. Hij zal hier uitbetten om geld in de pot te krijgen, wetende dat als jij een PP hebt hij waarschijnlijk toch niet afbetaalt zal krijgen, maar als je een flush of een Q hebt hij minstens een call zal krijgen.
Dan komt jouw reraise, waardoor hij waarschijnlijk denkt dat jij de (nut)flush hebt.
Hierdoor zal hij je reraisen, omdat hij weet dat je de hand waarschijnlijk niet zal folden en hem misschien wel all in zal zetten. Hij wacht hiermee niet tot de river omdat hij weet dat als er een scarecard (Q, T of 2)komt hij niet al het geld erin zou krijgen.

Over jouw spel: Flop uitbetten is hier een must, hierdoor kan je hem de verkeerde odds geven tegen een eventuele flushdraw, als hij je callt ben je waarschijnlijk beat en kan je de hand meestal op de turn wegleggen.

Aan deze post kunnen geen rechten worden ontleend.
JoZ66
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 14:22:43

Rang: Forumheld

Darkrazor, je analyse komt erg logisch over. Ik denk alleen dat beiden, om reden dat ze elkaar een beetje kennen of wat dan ook, deze hand anders spelen dan ze normaal/logischerwijs doen. Een min-reraise met de second nuts (in feite altijd de beste hand) lijkt me niet zo erg logisch.
Wowter
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 14:30:18

JoZ66 wrote:
Darkrazor, je analyse komt erg logisch over. Ik denk alleen dat beiden, om reden dat ze elkaar een beetje kennen of wat dan ook, deze hand anders spelen dan ze normaal/logischerwijs doen. Een min-reraise met de second nuts (in feite altijd de beste hand) lijkt me niet zo erg logisch.

Een minraise zou hier bedoeld kunnen zijn om Saba te laten pushen...?

@ DarkRazor Ben het eens met je analyse hier, zo dacht ik er ook over. Vooral door Beunhaas zijn play preflop en op de flop.
saba
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 15:02:58

Ok de verdere hand en reacties op jullie reacties.

van te voren wil ik nog wel even mededelen dat Beunhaas al 2 of 3 keer een cbet van mij op de flop raisde en daarmee de pot oppakte tegen mij (waarshijnlijk 2 keer met niks), ook zat ik gezellig met hem te babbelen waar ik, stomme ik, wel 3 keer tegen hem had gezegd dat ik niet goed aan het opletten was en de hele tijd aan het cbetten was met verkeerde flops tegen de verkeerde spelers en daarmee telkens weer mijn hand moest wegleggen. Mijn bedoeling was om de blindjes op te pakken of HU te komen, aangezien ik de hele tijd met beunhaas aan het praten was zag ik niet eens preflop dat hij de button had en mij callde. beunhaas stond -50 in een half uurtje en wist dat hij natuurlijk zijn geld wilde terugverdienen. Ik check hier de voor mij twijfelachtige flop omdat een cbet tegen beunhaas waarschijnlijk geen zin had (de 3de geloof ik). Ik zou waarscijnlijk tegen een raise oplopen en uit machteloosheid de hand opgeven terwijl ik bijna zeker wist dat hij waarschijnlijk ook met niks zat. Hij bet hier en hier had ik hem eigenlijk moeten raisen om meer info te krijgen. Maar aan de andere kant is beun geen slechte speler en hij kon weer weten dat ik wist dat cbetten geen zin had zodat ik met niks een c/r zou maken. ik was dus bang om dan tegen een push aan te lopen. Eigenlijk had ik gewoon de hand moeten opgeven daar maar ik wilde toch die turn zien. Tsjaa die turn bracht de 3de flushkaart. Hij had nog een enerme range voor me maar ik had hier kunnen uitbetten om zelf de flush te representeren, maar besloot toch weer te checken. Eigenlijk miste ik kracht in de hand omdat ik tegen Beunhaas zat, tegen een andere speler had ik de flop zeker uitgebet. Eigenlijk gaf ik met de check op de turn de hand op maar dankzij zijn lage bet veranderde ik van gedachten. Met een Q had hij dat zeker niet gedaan en met een Flush ook niet omdat hij niet wil dat ik een FH maak voor weinig geld. Ik besloot toen de flush te representeren en proberen de pot op te pakken. Ik kreeg toen een minraise terug maar geen push, wat hij met een Q of Flush denk ik wel had gedaan. Zijn range was nu dus eigenlijk een lage pp of een semibluff van Ak met een harten. Een totale bluff kon ook nog. Eigenlijk had ik hier moeten pushen naar mijn gedachten en daar maak ik dus weer een fout.

Ik hoop dat jullie de play een beetje begrijpen en hier de afloop.

De river brengt de enige eigenlijk nog goeie kaart voor me en ik wist dat hij de pot niet meer zou opgeven dankzij met zwakte. Lucky river dus maar met zijn push hier was AK met een harten dus goed mogelijk, een lage pp of een bluff. Alledrie beat en een de pot. Achteraf is het wonder dat ik deze pot dankzij de river heb binnengehaald aangezien er wat zwakke plays tussen zaten. Maar als beunhaas de turn hoger had gebet was ik weg.

Nog wel een paar vragen en ik wil natuurlijk de analyse weten van Beun,

Wat had je gedaan bij een c/r op de flop van mij?

wat had je gedaan bij een push op de turn na jouw lage bet?

** Dealing  River  ** [ 9h ]
JustSaba checks
>You have options at Table 127496 Table!.
Beunhaas2404 is all-In [$15.45 USD]
JustSaba is all-In [$14.20 USD]
JustSaba shows [ 9c, 9s ]a full house, Nines full of Queens.
Beunhaas2404 shows [ 6s, 6c ]two pairs, Queens and Sixes.
Beunhaas2404 wins $1.25 USD from side pot #1 with two pairs, Queens and Sixes.
JustSaba wins $47.30 USD from the main pot with a full house, Nines full of Queens.

Balladeer
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 15:21:40
Rang: Pokerjoker

ik vind em slecht gespeeld hoor... op de turn: ik weet het niet en kan de flush niet representen dus ik check maar... oh hij bet, misschien kan ik toch wel een flush representen, raise! Oh hij raist weer, maar met de nuts zou hij nooit zo klein raisen (zeg je, maar hij wil je er dan toch in houden??), dus ik call maar, heeej wat een lucky river voor me nou komt het toch nog goed...

je speelt de hele hand door clueless, als je helemaal niet weet waar je staat moet je niet maar callen omdat je het niet weet, dump dan of je hand of zet em echt voor een beslissing...
NoTurns
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 15:23:59

Ik plaatse deze reactie ZONDER enige andere reactie of de afloop gelezen te hebben.

Ik zou hier zeker cbetten op de flop, met een 2flush op tafel hoor je hier te cbetten met bv AQ. Als je hier checkt is het logisch dat ie bet met iedere pocket pair hoger dan een twee, en ik denk gelijk dat dat een heel groot deel van zn range is(hij cold callt je preflop).

Nu de turn. Waarom bet ie zo weinig? Omdat ie je de juiste odds wilt geven voor het maken van je flush. Je raist preflop dus hij hoopt dat je Ah in je hand hebt. Jij callt niet, maar je checkraist m. Zijn conclusie is waarschijnlijk dat jij zojuist je flush gemaakt hebt (best logische lijn gezien deze hand), jij zegt zelf ook al dat je dat wilt representeren.

Dit is alleen maar lekker voor m, wat ie op de river had willen doen, kan ie nu gelijk al doen, jou reraisen. Waarom? Omdat ik denk dat ie TT in zn hand heeft, en dus een full house heeft.

Easy fold voor jou dus.

En nu ga ik de rest lezen Very Happy.
NoTurns
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 15:30:19

Ik zit aardig op dezelfde lijn als darkrazor lees ik al.

Zowiezo moet je hier folden op de turn als je t mij vraagt.

Wat betreft de play van beunhaas, ik vind m eerlijk gezegd niet goed. Hij zit hier vaak tegen een flush aan te kijken denk ik. En dan kan je nog zo mooi de fh representeren, er zijn niet veel mensen die die flush zomaar wegleggen, zeker niet als ze weten dat jij moves als deze kunt maken.
saba
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 15:38:18

Balladeer: je geeft nu ook aan wat ik zelf al aangaf. Ik cbet bijna altijd met zulke handen en leg hem weg. Nu speelde de relatie met Beunhaas ook mee maar toch speelde ik hem weer zwak, maar hij liet in mijn ogen ook zwakte zien.

Maar ik speelde hem idd niet goed en dat heb ik nu al 3 of 4 keer vermeld maar ik vond het een interessante hand en post hem daarom, ik heb er in iig wel veel tegen geleerd voor als ik de volgende keer tegen een bekende HU zit.

NoTurns mooie read en had ook goed gekund. Over de fold op de turn kan ik je alleen maar gelijk geven. Ik maakte 2 verkeerde calls in de hand. Hadden jullie een push met een bepaalde read wel terecht gevonden?
Loc0Loc0
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 15:54:43

Rang: Honderdplusser

Je hit je 2 outer ... nice suck out...

Anders had je de river niet kunnen callen....

Ok, je pushed volgende keer de turn...

Hij 3bet je op een paired board, dat doe je niet met een FH of een boat. die float je...

Hij had niets...

Ship it! http://loc0loc0.blogspot.com ...
wickie
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 16:55:53

Damn.... zit ik hier heel geconcentreerd en geinterreseerd de reacties van wowter te lezen...komt ie aanzetten met shenkie. Srry, maar die reactie neem ik nu nier meer serieus

ps. volgens mij wordt het tijd voor de reactie van Beunhaas. het wordt tijd dat iemand hem aflost bij de appie happie!

pwnd door Bootjes, de koning
saba
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 17:03:05

ik ben idd ook nog wel benieuwd
Wowter
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 17:40:55

wickie wrote:
Damn.... zit ik hier heel geconcentreerd en geinterreseerd de reacties van wowter te lezen...komt ie aanzetten met shenkie. Srry, maar die reactie neem ik nu nier meer serieus

ps. volgens mij wordt het tijd voor de reactie van Beunhaas. het wordt tijd dat iemand hem aflost bij de appie happie!

Haha sorry Laughing

Ben ook benieuwd naar Beunhaas zijn reactie. Begrijp die reraise op de turn echt niet, hoe goed ik ook mijn best doe.
Beunhaas
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 18:28:03

Rang: Sjef Zeverhaas ofzo

pff ben net thuis, zal zo ff mijn kant van de hand/het verhaal geven.

tipje van de sluier oplichten

ik VERNAAI de turn!! Wink

Hoop is voor mensen die naderend falen willen verbloemen tot iets dragelijks.
Beunhaas
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 19:20:59

Rang: Sjef Zeverhaas ofzo

ok nu mijn blik op deze hand.

saba raist naar 1 dollartje, vind 66 en call.

wat hij hier kan hebben? elk pp, AKo AKs AQo AQs AJs zoiets.... had m zelfs zien raisen met QJs dus zoiets dat zou nog kunnen.

verder geen callers

en dan komt de flop QQ2

saba checkt... ok laten we eens kijken waar we staan.

bet 1.5 en krijg een call... hier valt toch behoorlijk wat af.... aangezien het ook een fd gevoelig board is en er kans is dat ik mss een lucky q heb gehit, verwachte ik hier toch snel protectie/actie van een sterke hand... ik krijg echter alleen een call

hmm stom van 'm hij weet nu nog steeds niet waar hij staat, ik kan daar werkelijk alles hebben en daar dus ook misbruik van maken....

mogelijke handen van saba: pp onder QQ, flushdraw.... twee overkaarten.... maar waarom raist hij dan niet met zijn pp/overkaarten om te kijken hoe hij ervoor staat... vreemdRolling Eyes

toch denk ik hier dat hij een pp heeft en niet echt weet wat hij met mij aanmoet... mede door de hem zelf gegeven analyse van mijn spel

(mss een te groot risico om iemand op een pp te zetten en de kans op een fd als het ware te negeren, heb het gevoel dat ik daar vaker de mist mee in ga.)

dan komt de turn, in principe een goede kaart voor me als mijn read goed was en saba zat op een pp onder de Q dan veranderd deze kaart niet veel, en geeft juist veel mogelijkheden; namelijk kans om nog meer te representeren

dan maak ik echt mij eerste grote fout, ik bet veel te weinig, op het moment dat ik die twee erin klets, straal ik voor mijn gevoel veel zwakte uit en devalueerd mijn hand grof(naar wat het echt is een laag pp) stom stom stom.... dat terwijl ik hem daar al uit de hand wil/kan/moet zetten....

achteraf kan ik ook begrijpen dat veel mensen juist sterkte zien in deze bet... maar met de kennis van mijn kaarten zullen veel mensen nu ook vinden dat die bet veel te laag was

door deze bet geef ik hem tevens de kans mij uit de pot te drukken

saba raist mij vervolgens, waarschijnlijk met de gedachte dat zijn pp nog goed is...

f*ck! eigen schuld natuurlijk, had gehoopt dat hij hier zou folden maar door een slechte bet kom ik zelf in de verdrukking

voor mijn gevoel kon ik de hand echter nog winnen door weer agressie te tonen kan ik het initatief weer overnemen in de hand, want zo overtuigend was zijn reraise nu ook weer niet... (had je daar 7+ gebet of all-in gedoken, had ik moeten folden natuurlijk)

(grote fout 2)

agressie tonen ok, maar gaan dan verdomme niet lopen minraisen, dat was echt een kutmove drama! eigenlijk had hij dit natuurlijk moeten folden, maar ja eigenlijk had ik gewoon gewoon all-in moeten duiken, want waarom zou hij geen extra 3 dollar lappen voor een pot van ruim 20 dollars, nogmaals een fold van hem was logischer geweest, maar ik kan een call opzich wel snappen(moet ik maar niet zo drama betten)

dan komt de vierde harten en duik ik all-in wetende dat hij dit nooit meer kan callen....

idd tenzij hij de negen heeft gehit.. Embarassed

kortom ik regeerde de hand en had m eigelijk met een slechtere hand beat, maar door slecht riverspel een minder fijne riverWink ging het toch mis...Wink

wel weer veel van deze hand geleerd

Quote:
Wat had je gedaan bij een c/r op de flop van mij?

fold

Quote:
wat had je gedaan bij een push op de turn na jouw lage bet?

fold

ps: eigenlijk wel grappig dat we allebei twee fouten maken op de turn

ben nu weer heel de avond weg dus kan pas straks weer reageren, dus als je me wil slachten doe het nu!

Hoop is voor mensen die naderend falen willen verbloemen tot iets dragelijks.

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!