Zoeken

Sometimes you have to fire a second bullet  
Highroller
Gepost: maandag 5 maart 2007 9:42:13

Rang: Vaste gast

***** Hand History for Game 5512063869 *****
$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, March 4 , 12:30:22 ET 2007
Table Table 126476 (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 5
Seat 5: delbar ( $1174.17 )
Seat 6: a_luv_potato ( $1172 )
Seat 1: Ferrari82 ( $965 )
Seat 2: poncha222 ( $633.80 )
Seat 3: C_Kruel ( $898.75 )
a_luv_potato posts small blind [ $5 ].
Ferrari82 posts big blind [ $10 ].

Holecards :
Dealt to Ferrari82 [ Kh 7h ]
poncha222 folds
delbar folds
RAISE a_luv_potato, $25
CALL Ferrari82 , $20

Om even wat dingen uit te gaan proberen ben ik even een tandje teruggeschakeld naar 5/10 NL
In de big blind pik ik een redelijk mediocre hand op. K7 of hearts, de SB is een speler tegen wie ik erg vertrouwd ben om te spelen. Het is een tight agressive speler die op level 1 2 en 3 kan denken. Hij opent voor een raise in de SB. Ik besluit mijn BB te verdedigen.

Flop: (Pot: $60)
[ As 4c 2h ]
BET a_luv_potato, $60
RAISE Ferrari82 , $180
RAISE a_luv_potato, $300
CALL Ferrari82 , $180

De flop is waardeloos voor mijn hand maar gezien de potsize bet aan potato te zien wil hij de pot het liefste ook hier oppikken. Dit is weer een typische voorbeeld van hoe herken jij een betting patroon van iemand tegen wie je vertrouwd bent te spelen. Ik had al snel in de gaten dat wanneer hij 1/4e pot deed het een probe bet was bij een halve pot hij een caller zocht en bij een potsize bet een pure bluff. Vanaf zon moment doen de kaarten in je eigen hand er eigenlijk niet meer toe. Ik raise hem en hij komt over de top met een laff re-raise. Op 5/10 NL willen ze je nog weleens wegzetten met zon minimale raise. In het begin had ik daar ook wel veel moeite mee nu is zon call maken intuitief en kijk ik niet meer wat voor trash ik in mijn eigen hand heb. Ik weet dat als hij op de tun checkt ik gratis kan pounden omdat hij het na 2 barrels opgeeft. Op zon moment zet ik hem op een weak ace of een pp tm jacks. Ook als hij koningen heeft zal hij op de turn checken omdat hij er dan wel van overtuigt moet zijn dat ik een aas heb. Als hij level 3 thinking zou toepassen zou hij realiseren dat ik hem waarschijnlijk op een pp zet of een weak ace en dat ik een grotere ace wil representen. Een bet op de turn van hem en ik moet de hand helaas opgeven. Ik zit in positie dus ik kan gelukkig eerst zien wat hij gaat doen.

Turn: (Pot: $780)
[ Qs ]
a_luv_potato checks
ALL-IN Ferrari82 [ $575 ]
a_luv_potato folds

De turn maakt het plaatje rond eigenlijk. Door de check van potato weet ik dat zijn raise op de flop een laffe 2e poging was om mij uit de hand te pushen. Een hand als KK zal hij hier dan ook echt moeten folden gezien hij die grofweg niet meer kan callen.Ook een weak ace levert hem een moeilijk puzzelstukje op. Simpelweg kan hij hier alleen een bluf beaten. Op de turn was het eigenlijk wie het eerst zet, pakt de pot. Door mijn raise op de flop, heb ik controle genomen over de hand. Zijn flat call wees erop dat hij wel iets had, maar dat dat niet heel erg goed was. Veel mensen zullen nu denken wat als hij een set ligt te slowplayen? Op zon moment zou hij zeker op de turn een bet plaatsen. Ik heb al 2x strengt laten zien. als hij een set heeft en hijzet me op een aas weet hij zeker dat ik een bet ga callen, met een set check je dan niet. Als je nu een set hebt is dit het moment om de pot uit te breiden. Ook met de flush en straight draw wil je met een set deze pot oppikken. Door zijn check wist ik dat als ik de 2e barrel zou vuren ik in 85% van de gevallen de pot zou opkken. Aangezien ik nog maar 500+ had staan en de pot 780 was beloot ik all in te gaan. Potato foldde instant.

Ferrari82 shows [ Kh 7h ]high card Ace .
Ferrari82 wins $1353 from the main pot with high card Ace .

Deze pot heb ik eigenlijk gewonnen op 2 manieren.
Door op de flop vast te stellen dat hij geen ace had wist ik door een ace te representen ik waarschijnlijk de pot zou kunnen oppikken.
Door mijn re-raise op de flop, had ik op de turn control of the hand. zijn check was pure weakness en daar poundde ik ook op.

If there wasn't luck involved I guess I would win everyone
mijn voorbeeld: Phil Hellmuth, WSOP 2004
Beunhaas
Gepost: maandag 5 maart 2007 9:56:29

Rang: Sjef Zeverhaas ofzo

hij is weer fijn!

Hoop is voor mensen die naderend falen willen verbloemen tot iets dragelijks.
Boogerd
Gepost: maandag 5 maart 2007 10:01:13

Rang: Untouchable

Highroller wrote:

Om even wat dingen uit te gaan proberen ben ik even een tandje teruggeschakeld naar 5/10 NL

Laughing Laughing Laughing

grappenmaker!!

vraagje.... als je gewoon braaf je ABC-poker speelt, kan je dan op deze limieten winst maken? of zijn dit soort ingewikkelde fratsen ECHT nodig om een winnende NL5000 te zijn?
Partyboy1
Gepost: maandag 5 maart 2007 11:30:06

Rang: McLovin

Ja goede boogerd Smile En hoe zit het precies met die verschillende levels in denken?

Is dat naar jezelf kijken, naar je tegenstander kijken en vanuit je tegenstander naar jezelf kijken ofzo?

Take every occasion to Party!
Boartskiepke
Gepost: maandag 5 maart 2007 12:46:19

Is dat naar jezelf kijken, naar je tegenstander kijken en vanuit je tegenstander naar jezelf kijken ofzo?[/quote]

That is what poker is all about..

Nou ja in dit soort gevallen zekerSmile

Een erg interessant handje, en erg leerzaam door het vermelden van je gedachtengang tijdens deze hand. Leuk om te lezen!! Post nog maar eens van zulke handjesBad Grin

The key to bluff is the ability to read you're opponent.

Groeten,

Arjen

Boelie: wacht nou maar, die grote ship komt wel!
simonkna
Gepost: maandag 5 maart 2007 13:08:08
Rang: Honderdplusser

Fantastische hand. Maar dit soort dingen kunnen volgens mij alleen op hogere limieten tegen tegenstanders die hun hand kunnen wegleggen. Op lagere limieten betekent een rereraise toch echt wat of zijn de meeste tegenstanders niet bereid om hun weak Ace of lagere pocket weg te leggen. Op 50NL en 100 NL lukken dit soort dingen mij niet echt...
Drntc
Gepost: maandag 5 maart 2007 13:18:34

Rang: Honderdplusser

keep em coming highroller! mooi handje en uitgebreide toelichting.
dickvorz
Gepost: maandag 5 maart 2007 15:15:51

Rang: Heer van Stand

dan even een stel dat:

op de turn is er een pot van 780$.
Inplaats van de check plaatst hij een bet. nou ben ik wel benieuwd hoe je hem zou lezen bij een bepaalde bet.

bijv.
bet 300$
bet 500$
bet pot$
all-in.

ik ben wel benieuwd hoe je dan zou redeneren.
mr_dijkstra
Gepost: maandag 5 maart 2007 16:21:43

mooie hand hoor! wel erg agressief gespeeld of niet/ ik had hem preflop gewoon weggegooid. maar goed, ik speel dan ook niet op die limiet.

RidderAnton
Gepost: maandag 5 maart 2007 16:25:48

Highroller wrote:
Door mijn raise op de flop, heb ik controle genomen over de hand. Zijn flat call wees erop dat hij wel iets had, maar dat dat niet heel erg goed was.

Highroller wrote:

Door mijn re-raise op de flop, had ik op de turn control of the hand.

Haal je nu 2 handjes of gedachtegangen door elkaar, of zie ik het allemaal verkeerd? Villain reraiset toch juist PF? En hij had toch juist de controle? Die hij overigens opgeeft door te checken op de turn.
Morbidi
Gepost: maandag 5 maart 2007 16:54:54

Dit viel me op .....

Highroller wrote:

Ferrari82 shows [ Kh 7h ]high card Ace .

Laat je nu je kaarten zien omdat je hoopt dat ie je de volgende keer callt als je wel de kaarten hebt ??

Super leuk handje maar dat werkt dus alleen maar als je al tig handjes tegen dezelfde persoon hebt gespeeld zodat je zelfs zijn betting patroon herkend Laughing

Highroller
Gepost: maandag 5 maart 2007 21:37:40

Jeps een veelvuldig gehoorde vraag. Op de low limits speel je meer straightforward, probeer dit dus ook niet te doen bij iemand die dan AK heeft, want diev legt hem zeker niert meer weg.

er zijn 2 keypunten in deze hand. Wat ik bedoel met mijn eerste stelling is dat door zijn flatcall op de flop hij strengt heeft laten zien, maar geen strength dat hij 2 pair had of een set. Op zon moment de de deur open voor een weg die heeft: laat hem de beste hand folden.
Door jouw aggresieve raise checkt hij op de turn, door nu jouw bet te plaatsen leg je de beslissing voor een groot gedeelte van zijn chips bij hem neer. Dat is wat je wil, je tegenstander een beslissing laten maken voor al zijn chips. Ipv jij die moet callen leg je de beslissing bij hem neer, dat bedoel ik met de controle over de hand overnemen. Heeft hij nu een zwakke aas za; hij hem zeker folden, ook een had als AK word op dit niveau weleens neergelegd gezien het de handontwikkeling en de bijbehorende raises.
Gooit hij er hier op de turn een bet uit,. is dat niet te callen voor mij, ik zal dan op moeten geven, juist door zijn check weet ik dat de hand die hij heeft, te matig is om te betten en waarscijnlijk, na een sterke bet van mijn kant, gefold word.
Ik had in deze pot nog 1 kans om hem op te pakken en dat was hier. Op de river had hij odd technisch gezien de call moeten maken. En had ik hem afgecheckt. Juist door deze check toont hij weakness en op dit niveau word dit herkent, en naar gehandeld,

De reden dat ik mijn hand laat zien is om hem zeker te laten zien dat ik bluf. Heeft hij de volgende keer een zwakke aas en ik heb wel degelijk een hand, zal hij hem zo vaak helemaal afbetalen. Omdat hij een bluf van mijn kant voor een groot gedeelte zal laten meewegen in zijn call. Zoals ik dat ook met die pocket 6 in een eerdere hand liet zien.

redflower
Gepost: maandag 5 maart 2007 22:46:13

Ik vind het fijn dat je alles zo goed hebt uitgelegt Smile

Je zet daar echt een goed stukje tacties denken neer Smile

It is not a money tree growing in your computer. But it is something that can liberate your from the shackles of 9-to-5 life, so long as you’re disciplined in honing your skill.
RidderAnton
Gepost: dinsdag 6 maart 2007 0:05:54

Hallo? Verstaat u mij? Bert? Ik versta u luid en duidelijk! Met wie spreek ik? Bert? Henk? Verstaat u mij??

(Sorry even stukje mannen van de radio tussendoor, maar ik hoopte toch nog antwoord op mijn vragen te krijgen Smile )

RidderAnton wrote:
Highroller wrote:
Door mijn raise op de flop, heb ik controle genomen over de hand. Zijn flat call wees erop dat hij wel iets had, maar dat dat niet heel erg goed was.

Highroller wrote:

Door mijn re-raise op de flop, had ik op de turn control of the hand.

Haal je nu 2 handjes of gedachtegangen door elkaar, of zie ik het allemaal verkeerd? Villain reraiset toch juist PF? En hij had toch juist de controle? Die hij overigens opgeeft door te checken op de turn.
Boogerd
Gepost: dinsdag 6 maart 2007 9:37:03

RidderAnton wrote:
Hallo? Verstaat u mij? Bert? Ik versta u luid en duidelijk! Met wie spreek ik? Bert? Henk? Verstaat u mij??

gnegnegne!!!

Ken je klassiekers Wink

maar ik ben ook wel benieuwd... er zitten een paar vage dingen in je uitleg, Highroller..... HIJ reraist en JIJ callt op de flop. HIJ heeft dus turn-control, zoals je dat noemt....Confused
Morbidi
Gepost: dinsdag 6 maart 2007 18:11:23

Highroller wrote:

De reden dat ik mijn hand laat zien is om hem zeker te laten zien dat ik bluf. Heeft hij de volgende keer een zwakke aas en ik heb wel degelijk een hand, zal hij hem zo vaak helemaal afbetalen. Omdat hij een bluf van mijn kant voor een groot gedeelte zal laten meewegen in zijn call. Zoals ik dat ook met die pocket 6 in een eerdere hand liet zien.

Ok thx voor je uitleg maar er waren nog andere met vragen geloof ik Laughing

Maar super gaaf dat je je handen zo uitgebreid uitlegt !!

Highroller
Gepost: dinsdag 6 maart 2007 18:33:16

Ja wat ik bedoel met turn control is dat door mijn aggresieve raise op de flop. Heb ik hem van overtuigt dat ik wellicht iets beters heb dan hij.Zoals hij weet en kan opmaken uit zijn statistiek ben ik een tight agressive speler. Zoals ik al eerder vermeldde, als hij echt een sterke hand had gehad, had hij hier gepusht.
hierdoor zal hij in 3/4 gevallen een check op de turn doen waarbij hij het iniatief dus aan mij laat. Mede doordat hij tov van mij uit positie zit. Door te betten na zijn check heb ik op een slimme manier de controle overgenomen.
Snap je wat ik bedoel?

Boogerd
Gepost: woensdag 7 maart 2007 0:01:19

Highroller wrote:

hierdoor zal hij in 3/4 gevallen een check op de turn doen waarbij hij het iniatief dus aan mij laat.

Waar baseer jij dat op?? Alleen omdat jij een raise op de flop hebt gedaan gaat hij 75% van de keren checken??

Ik heb daar mn vraagtekens bij.....

HIJ heeft hier dus eigenlijk 'turn-contol'.... maar hij toont gewoon enorm veel zwakte op de turn....

Quote:
Zoals ik al eerder vermeldde, als hij echt een sterke hand had gehad, had hij hier gepusht.

Waarom zou hij al pushen op de flop als hij een ECHT sterke hand heeft??? Dan call jij waarschijnlijk alleen als jij hem beat hebt.

Mooi handje in ieder geval... maar je kan met deze hand veel kanten op qua uitleg... maar jij kent die gast natuurlijk het beste Smile
Tribbezz
Gepost: donderdag 27 augustus 2009 19:06:49

Rang: PC'er van het jaar

hier was Boogerd al iets op t spoor, slimme vent is het toch he

The best way to predict the future is to create it!

"Ik ben door vrouwen opgevoed dus ik weet het beter" Dhr Snoek
Maukra
Gepost: donderdag 27 augustus 2009 19:35:02

Rang: Admin

Fold pre.

De PokerCollege Twittert

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!