Zoeken

Oke, roept u maar. Wat nu?[met uitslag]  
Allright
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 17:36:28

Rang: Forumheld

EverestPoker Game #1089183462: Table Dili-16 - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 10:13:45 - 2007/02/09
Seat 1: bandit42 ($111.52)
Seat 2: TINI15 ($13.83)
Seat 3: Tiltfish ($133.21)
Seat 5: Griesmeel ($106.84)
Seat 6: Mrjackdawson ($99.96)
TINI15 posts the small blind of $0.50
Tiltfish posts the big blind of $1.00
The button is in seat #1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Griesmeel[Qd][Qc]
Griesmeel raises to $4.00
Mrjackdawson folds
bandit42 folds
TINI15 folds
Tiltfish calls $3.00
***  Flop  *** [8h] [7s] [6h]
Tiltfish checks
Griesmeel bets $7.00
Tiltfish raises to $29.50

Call, fold or push?

Gambling problem? It is not a problem if you're awesome at it. Barney Stinson 2007
theraad
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 18:03:26

Rang: PC'er van het jaar

Is dit een serieuze post? Misschien is het handig om heel wat meer info te geven, anders ga je echt nooit reacties krijgen!

... en dik.

- Crispy

Looking for a boost?
pokervos
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 18:04:04

Rang: Untouchable

ah dus jij bent griesmeel, dan heb ik wel wat keren met je gespeeld

tiltfish in mijn favoriete donk, altijd als ik hem zie zitten ga ik meteen bij hem aan tafel. maar op zo`n flop zou ik het ook niet weten
ik zou hem vaker folden dan callen

zelf had ik zo`n had gister op 200nl, alleen die ging meteen allin na mijn flopbet, ik callde en hij had AdQd voor nutflushdraw + aas, niks viel.

ik zou hem hier denk ik folden.

math is idiotic
RobinN
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 18:12:07

Rang: Zeeuwse bolus

Mja, hij kan hier een hele range handen hebben, van 66-88 tot KK, AA of misschien AKs van harten.

Ik zou hem wegleggen denk ik.

Straat denk ik niet, 9 10 of 4 5 had hij preflop wel weg gelegd.

"Is mijn vrees dat ze wellicht heel lelijk was gegrond of viel het wel mee?"
marcokingdom
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 18:16:13

Rang: El Mágico

reraisse allin hij heeft een kleiner pp en is zo dom om te denken dat jij mischien op een straigtdraw zit.
Dit is een bluf.
Partyboy1
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 18:22:31

Rang: McLovin

Ik zou hem in no time de muck in gooien. Hier echt niet over nadenken, want je kan maar 2 dingen...of je pushed all in (want anders doet hij het op de turn) of fold...

Nou met QQ zou ik hier mijn geld niet op zetten Smile

Take every occasion to Party!
pokervos
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 19:02:23

leuk dat iedereen weer wat anders zegt
heb je ook niks aan Smile

math is idiotic
Drazzic
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 19:13:15

Rang: Keiwazig

Ja lastig.. ik weet niet hoe hij speelt.. hoe gaat hij om met nut flushdraws op de flop?

Denk als je geen duidelijk read op hem hebt dat ik hem zou folden.
JackOfClub
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 19:43:39

Waarom als Villain hard raisen?
Een dergelijke flop vraagt juist om enige voorzichtigheid.

Het enige wat ik hier kan bedenken is dat Villain TPTK heeft en hier gewoon de pot wil pakken.

Kan me niet voorstellen dat Villain hero hier op een str8 draw zet.
Misschien wel iets van AhKh maar dan weet Villain ook wel dat Hero nog steeds zal callen omdat ie mega veel outs heeft.

Lijkt mij meer dat Villain hier probeert de pot op te pakken met zijn medium hand ( A8s )dan dat ie ook daadwerkelijk iets heeft.

Ik zou hier all-in pushen.
maar ik ben ook al 3 dagen aan 't tilten Wink

Boartskiepke
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 19:45:32

Fold

Boelie: wacht nou maar, die grote ship komt wel!
Allright
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 20:03:58

Iedereen bedankt voor de reacties! Is een moeilijke hand.

@pokervos

we zitten idd wel eens vaker bij elkaar aan tafel. Al speel jij tegenwoordig nl200 geloof ik.

Hieronder het vervolg van de hand, ik pushte dus en ik lag idd voor. Volgende keer fold ik de hand echter als ik geen read heb, met zo'n harde raise van hem ben ik niet bang voor een straat. Maar trips of two pair zou de hand ook zo kunnen spelen en ben ik bijna drawing dead. En anders zit ik waarschijnlijk tegen een sterke draw.

*** HOLE CARDS ***
Dealt to Griesmeel[Qd] [Qc]
Griesmeel raises to $4.00
Mrjackdawson folds
bandit42 folds
TINI15 folds
Tiltfish calls $3.00
***  Flop  *** [8h] [7s] [6h]
Tiltfish checks
Griesmeel bets $7.00
Tiltfish raises to $29.50
Griesmeel raises to $97.00
Tiltfish raises to $129.21 and is all-in
Griesmeel calls $5.84 and is all-in
Uncalled bet of $26.37 returned to Tiltfish
*** SHOW DOWN ***
Tiltfish shows [9s] [9h]
Griesmeel shows [Qd] [Qc]
***  Turn  *** [8h] [7s] [6h] [5s]
***  River  *** [8h] [7s] [6h] [5s] [7d]
*** SUMMARY ***
Board: [8h] [7s] [6h] [5s] [7d]
Tiltfish collects $211.18

Gambling problem? It is not a problem if you're awesome at it. Barney Stinson 2007
marcokingdom
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 20:13:48

zat ik aardig in de richting ,jammer van de turn.
Miko
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 23:01:39

Rang: Honderdplusser

2+2 heeft me geleerd om in dergelijke situaties ALTIJD te pushen tegen donks.

Ze zitten hier simpelweg té vaak met 99-TT, A8, A7 een flush, straightdraw of air dat je die keren dat je tegen een made straight, set of 2pair zit makkelijk op kan vangen.

Ik doe het nu al een 10k handen en (toevallig) gister met PokerTracker de situaties bekeken die soortgelijk zijn en pushen is (voor mij) over 10k winstgevend gebleken.

Ik speel dan wel 25NL, waar nog grotere sukkels zitten, maar ik denk dat dit soort situaties op 200NL niet een héél andere aanpak vergt.
mcjeen
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 23:19:05

RobinN wrote:
Mja, hij kan hier een hele range handen hebben, van 66-88 tot KK, AA of misschien AKs van harten.

Waarom? Ik cal JUIST als er een 4x raise preflop is geweest en ik zit in LP met 45s, 67s of 89s ofzo. Ik pak er toevallig 5 minuten geleden nog een pot mee op omdat ik hard hitte en de preflop raiser zijn KK niet weg kon leggen.

Het is in zulke situaties namelijk heel makkelijk spelen. Als het board hoog komt is het een fold voor jou, komt hij laag en heb je veel outs of hard gehit dan trek je iemand vaak hard leeg.

wie dit leest is gek Neutral
Miko
Gepost: vrijdag 9 februari 2007 23:52:13

Rang: Honderdplusser

mcjeen wrote:
RobinN wrote:

Waarom? Ik cal JUIST als er een 4x raise preflop is geweest en ik zit in LP met 45s, 67s of 89s ofzo. Ik pak er toevallig 5 minuten geleden nog een pot mee op omdat ik hard hitte en de preflop raiser zijn KK niet weg kon leggen.

Het is in zulke situaties namelijk heel makkelijk spelen. Als het board hoog komt is het een fold voor jou, komt hij laag en heb je veel outs of hard gehit dan trek je iemand vaak hard leeg.

Daar heb je gelijk in, maar:

Dit is 6max, Allright raist hier met véél meer dan de zogenaamde RIO hands (reversed implied odds, hetgeen waar jij op bouwt als je met 45s daar callt)

Ik betwijfel of het +EV is om daar te callen met 45s oid in de hoop dat je een overpair (oid) helemaal leegtrekt op de flop omdat je nou eenmaal niet héél vaak tegen een overpair aan zit te kijken.

Ik raise UTG met 22-AA, ATs-AKs, QKs en AJo-AKo.

Dat is volgens PokerStove 10,1% van het totaal aantal handen.

De RIO handen (ik neem QQ-AA) is 1,4% van het totaal.

10,1/1,4=7,2

Dus maar 1 op de 6,2 keren zit je tegen een RIO hand.

Dit maakt het allemaal al een stuk minder aantrekkelijk om met 43 OOP te callen.

Het lijkt me duidelijk dat het callen met de hoop hard te hitten en de tegenstander leeg te trekken op de lange termijn niet +EV is.
mcjeen
Gepost: zaterdag 10 februari 2007 1:30:24

Aangezien we het hier over short handed hebben kan je gelijk hebben. Full ring is dit toch anders, mensen spelen wat meer tight.

Verder zullen mensen op de lager limieten minder snel geneigd zijn hun top pair top kicker af te gooien. Zijn ze gewoon niet goed genoeg voor.

Dit limiet zal je dat al weer meer zien natuurlijk Smile

wie dit leest is gek Neutral
Partyboy1
Gepost: zaterdag 10 februari 2007 8:50:10

Rang: McLovin

Nou ik zou het zelf nooit spelen op deze manier, maar ik vind hier toch dat je het erg netjes gespeeld hebt, ik kan niet anders zeggen als ik de hand nu zo kijk!

Je hebt hem door en trekt er zoveel uit als je maar kan. jammmer dat hij hem toch weer wint uiteindelijk...maar ik heb ook weer wat geleerd!

Take every occasion to Party!
Allright
Gepost: zaterdag 10 februari 2007 12:47:07

Partyboy1 wrote:
Nou ik zou het zelf nooit spelen op deze manier, maar ik vind hier toch dat je het erg netjes gespeeld hebt, ik kan niet anders zeggen als ik de hand nu zo kijk!

Je hebt hem door en trekt er zoveel uit als je maar kan. jammmer dat hij hem toch weer wint uiteindelijk...maar ik heb ook weer wat geleerd!

Ik had deze hand beter kunnen folden denk ik achteraf. Dit keer lag ik voor, maar niet heel veel. En ik had ook dik achter kunnen liggen.

marcokingdom
Gepost: zaterdag 10 februari 2007 12:57:40

Allright wrote:
Partyboy1 wrote:

Ik had deze hand beter kunnen folden denk ik achteraf. Dit keer lag ik voor, maar niet heel veel. En ik had ook dik achter kunnen liggen.

Achteraf concluderen dat je had moeten folden is imo niet juist.
Villian heeft geluk dat hij hit ,per saldo win je deze hand.
Allright
Gepost: zaterdag 10 februari 2007 14:11:09

marcokingdom wrote:
Allright wrote:
Partyboy1 wrote:

Achteraf concluderen dat je had moeten folden is imo niet juist.
Villian heeft geluk dat hij hit ,per saldo win je deze hand.

Dit keer zit ik idd tegen een mindere hand, maar dat weet ik n iet zekler op het moment van de beslissing. Ik had ook gewoon (ver) achter kunnen liggen

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!