Zoeken

QQ op de bb  
mcjeen
Gepost: zondag 10 juni 2007 23:06:31

Rang: El Mágico

30 man sit en go-tje. eerste 5 krijgen betaald en zitten hier dus op de bubble. Ik heb Baluda al een aantal flipjes aan zien gaan met lage pocket pairs waarin hij gelukkig was. De initial raiser is pretty tight en heb eigenlijk nog maar weinig  Showdown s van hem gezien.

Wat shall i do on the bb?! shove, fold of stop en go op een A/K loze flop?

Hand 443,716,025, Started at 06/10/2007 10:32 PM (GMT+2)
Table 'Corona #3': 800-800 No Limit HE (TournamentChips)
Seat 2: v_reinier (1,740 in chips)
Seat 5: mcjeen (8,890 in chips)
Seat 6: Marric_1 (4,000 in chips)
Seat 7: Jimmy Coop (17,920 in chips)
Seat 8: baba77 x (3,020 in chips)
Seat 9: Baluda (9,430 in chips) (on the button)
*** Blind Bet Round *** :
v_reinier : Post Blind (400)
mcjeen : Post Blind (800)
Dealt to mcjeen: [ Qd Qh ]
*** Pre- Flop  *** :
Marric_1 : Fold
Jimmy Coop : Fold
baba77 x : Bet (2,000)
Baluda : Raise (3,200)
v_reinier : Fold
mcjeen :

wie dit leest is gek Neutral
mcjeen
Gepost: woensdag 13 juni 2007 20:41:04

kick, laatste tijd weinig replies op de hand histories..

Sjimmie
Gepost: woensdag 13 juni 2007 21:12:29
Rang: Forumheld

Was al een heel verhaal aan het schrijven, maar eerst moet je natuurlijk bepalen of je speelt of fold. Hierbij is het nogal jammer dat die Baluda net wat meer puntjes heeft dan jij. Als je gaat spelen neem je een groot risico om hier tegen hem te verliezen en eruit te liggen. Maar het meeste geld ligt nu eenmaal bij plek 1, en dit is een prima kans om veel puntjes te pakken en cl te worden. Daarnaast, die eerste raiser kan wel tight zijn, maar de blinds zijn 400-800, dan moet je met je 3000 puntjes toch is wat gaan doen, hij kan hier dus van alles hebben. Die caller ging graag coinflipjes aan zij je. Ik zou hier dus sowieso spelen.

Hoewel die caller dus coinflipjes aangaat met lage paartjes, wil dat niet zeggen dat hij dat nu ook heeft, alleen dat hij het kan hebben. Sterker nog, wanneer hij perse heads up zou willen spelen, zou hij zelf wel shoven, hier callen met een kleine pocketpair is vragen om problemen. Dat wil natuurlijk weer niet zeggen dat hij meteen AA of KK heeft. De eerste raiser is commited en gaat dus all in, daartegen heb je dus geen fold equity. Als je called heb je nog ruim 5000 puntjes voor je staan, genoeg om wat mee te kunnen. Ik denk dat de stop en go hier een goede move is. Misschien moet je alleen wel bereid zijn om zelfs met een K op de flop het geld erin te stoppen. Alleen AK is een mogelijke hand die je dan wel beat heeft en preflop nog niet. All in knallen is ook een optie, maar dan fold een klein pptje misschien, en speel je alleen tegen baba. Ik twijfel, maar ik denk dat het feit dat je nog gewoon kan folden en met 5000 punten door kan spelen de doorslag geeft voor een stop en go.
mr.spam
Gepost: woensdag 13 juni 2007 21:24:21

Je hebt queens for crying out loud! Je ligt tegen precies twee handen achter en met nog zes man aan tafel zou het al weer moeten wellukken dat je daartegen zit te spelen. Als je dit wil winnen, gooi je het er hier gewoon allemaal in! Tegen AK lig je lichtjes voor (hoewel ik de kans iets groter schat vanwege het feit dat je tegen twee mensen speelt, ze kunnen beiden makkelijk AK/AQ/AJ ofzo hebben). Als je in het geld wil eindigen foldt dan gewoon, of call en ram een flop zonder aas of koning.
COTLOD
Gepost: woensdag 13 juni 2007 22:37:07

Rang: Moderator

Schuiven!
Folden is geen optie in deze fase met deze hand. Er zijn maar twee handen waarop je achter ligt, als een van de twee spelers die heeft heb je gewoon pech en ga je hopen op een Q.
Baba is pot commited, maar als je nu pusht kan die baluda nog best folden en daarmee wat dood geld in de pot achter laten.
Ik verdenk baba trouwens eerder van het hebben van een power house dan baluda. Als je nog maar zo weinig hebt, waarom zou je dan 2/3 van je stack er in klappen, en niet gewoon je hele stack? Omdat je actie wil misschien?
Toch moet je hier de gok nemen, heeft ie het dan hoop je gewoon dat baluda callt en dat je de side pot wint.
Stop en go ben ik meestal geen voorstander van. Te vaak zie ik dat ik als ik op de flop voor lig het geld van mijn tegenstander er niet meer in krijg. Ik ga dan toch liever voor iets meer risico en een hogere beloning.
mr.spam
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 14:04:19

Hoe is het nu afgelopen?
mcjeen
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 19:00:13

de reden waarom ik hier argwaan had met queens is dat ik zo een achterlijke min raise achter de initial raiser krijg. Ik besluit te stop en go-en. Ik call, de initial raiser callt en de flop komt AA hoog. Ik fold en de minraiser gooit een set 5en open..

De initial raiser had AJ.

Ik had gewoon moeten pushen en die aap met 5en moeten laten folden, maar waarschijnlijk had ie wel zo gek geweest om hem te callen.

Ik zat er gewoon niet op te wachten om voor heel mn stack te spelen tegen de min raiser..

pokervos
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 19:26:19

Rang: Untouchable

een stop en go is niet dat je tot de flop wacht of er een A of K komt maar gewoon callt en ELKE flop pushed

ik had hier gepushed, gezien je reads. je ligt namelijk waarschijnlijk voor tegen de range van die gast met de grotere stack, en de kans is ook goed dat je voorligt tegen de openraiser

ik vind sng`s verder maar saai Wink

math is idiotic
JoZ66
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 19:50:35

Ik had mijn QQ op zo'n moment altijd gepusht. Waarom? 6-Handed gewoon -EV om te folden. Stop en go ben ik geen voorstander van en bovendien verlies je daar hier een stevig % van je stack mee. Dit alles, tenzij je denkt te weten tegen KK of AA aan te lopen.
mcjeen
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 20:49:12

ik wilde hem niet op elke flop pushen maar gewoon op een A of K loze flop. Die gast had gewoon een aardige calling range van AA tot zelfs 22 en AK en AQ vandaar mijn aanpak, maar had hem achteraf dus gewoon moeten pushen.

champ10n
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 21:03:09

Ik shove, in deze toernooien moet je hier gewoon pushen, je hebt echt weinig tijd en hebt M van 7 ofzo en QQ is dan easy push. Verlies je , pech start je weer een nieuwe op.

Quote:

keitell: thats why you consistatly lose
MeFTWobv: what me?
keitell: no goneshipping
theraad
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 21:12:49

Rang: PC'er van het jaar

Dit is het moment om een lekkere stack te krijgen en gewoon door te knallen en voor de 1e plek gaan! Een push is hier dus (bijna) altijd de beste move!

Je zal alleen niet pushen als je echt een hele duidelijk read op iemand hebt en dat hij heel waarschijnlijk AA/KK heeft! Anders is het gewoon heel simpel, gooi al je punten erin, zodat je nog wat FE hebt en ga evt die coinflip met veel overlay aan! Dat is aardig +EV lijkt me zo!

... en dik.

- Crispy

Looking for a boost?
Sjorris
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 23:22:47

Dit moet je gewoon pushen, probeer niet de held te zijn om de AA of KK te duiken, want VEEL vaker fold je foutief dan correct.
Zie het als het argument waarom je KK 'nooit' moet folden preflop in een cashgame, met als enig verschil dat in deze SnG deze range waarmee iemand pushed veel en veel groter is, en de dus QQ ook meestal foutief fold.
Je hebt simpelweg geen tijd om je druk te maken over die 2 handen die je beat hebben, en bovendien, als hij pushed met TT+ en AK lig je al voor. Schat je zijn range groter in dan dat? Ik neem aan van wel. Push dan ook gewoon. Bovendien krijg je nog meer value voor je push doordat er al wat geld in de pot zit en je met 3 man bent, dus in een push versus een QQ+,AK range is al correct (want dan sta je slechts 40/60 achter)

Schuiven dus Smile
JackOfClub
Gepost: vrijdag 15 juni 2007 23:53:36

champ10n wrote:
Ik shove, in deze toernooien moet je hier gewoon pushen, je hebt echt weinig tijd en hebt M van 7 ofzo en QQ is dan easy push.

Agreed.

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!