Zoeken

Tournooien.. foute pushes?  
mcjeen
Gepost: zondag 20 mei 2007 23:06:55

Rang: El Mágico

Ik heb echt een ongelovelijke schijt hekel aan tournooien. Altijd bubble of een schrale 20 dollar winnen voor 4uur pokeren zie ik gewoon niet zitten.

Toch speel ik ze zo nu en dan. Echter als ik weer geen hand krijg en nog steeds op mn begin stack zit dan ga ik altijd maar pushen. Op de een of andere manier gaat die altijd mis.

Hier bijvoorbeeld, heb ik een perfecte read. Ze hebben allemaal geen moer. Ik denk ik maak een squeeze play tussen de UTG limper en de caller uit MP en ik kan de blinds ook nog oppakken.

Maar meneer vind het nodig om met Q6 te callen..

Of vandaag:

Ik heb 1500 punten na een uur pokeren, de helft van het veld is al geruimd. Ik heb geen hand gehad en 1 pot weten te pakken. Ik weet dat als ik nog wat wil doen iig wat punten moet pakken om diep te komen.

Ik doe dus T8o vanaf de CO raisen. De bb called. Nou prima want ik doe gewoon pushen op de flop. De flop komt ragged en meneer called de helft van zijn stack met A7o ofzo. WTF doe ik fout?! Ik kan wel blijven folden maar het schiet gewoon niet op.

Verder heb ik ook Dal's strategie geprobeerd. Maar die gaat imo echt niet op inet. Dan doe ik J9s bijvoorbeeld spelen uit MP. Gewoon de pot klein proberen te houden, maar dan krijg je weer 4 callers waarvan er 3 all-in gaan op de flop.

en als je dan 4 flops mist dan heb je ook nog maar 800 punten. Vanavond dubbelde ik dan wel weer naar 1600 maarja dan was er weer zo een kut push van mij..

Hoe doen jullie zover in een tournooi komen?

Ik ben 1 keer 3e geworden maar dat was omdat ik gewoon goede handen kreeg en tight bleef spelen.

Hand 339255522, Started at 2007-05-17 20:06:57
Tournament: 22020873, $5+$0,50 No Limit 2007-05-17 18:45:14 587
Table Sharjah: $300-$600 No Limit HE (Real)
Seat 0: Maitre Xe ($2740 in chips)
Seat 1: jibier 18 ($8227 in chips)
Seat 2: mcjeen ($3195 in chips) (on the button)
Seat 3: Tzemal ($9200 in chips)
Seat 4: Dylan2204 ($3140 in chips)
Seat 5: igor112 ($14030 in chips)
Seat 6: macker zz ($3728 in chips)
Seat 7: edges x ($6680 in chips)
Seat 8: ville5 ($3190 in chips)
Seat 9: HR56 ($8206 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ 10s Kc ]
Tzemal : Post Blind ($150)
Dylan2204 : Post Blind ($300)
*** Pre- Flop  *** :
igor112 : Call ($300)
macker zz : Fold
edges x : Fold
ville5 : Call ($300)
HR56 : Fold
Maitre Xe : Fold
jibier 18 : Fold
mcjeen : Bet ($1000)
Tzemal : Fold
Dylan2204 : Fold
igor112 : Call ($700)
ville5 : Fold
***  Flop  *** : [ Qs 2d 3h ]
igor112 : Check
mcjeen : Bet ($2195)
mcjeen : All In ($2195)
igor112 : Call ($2195)
***  Turn  *** : [ Qs 2d 3h 6s ]
***  River  *** : [ Qs 2d 3h 6s 3c ]
Dealt to mcjeen: Kc
Dealt to mcjeen: 10s
mcjeen : Show Cards
Dealt to igor112: [ Qc 6c ]
igor112 : Show Cards
*** SUMMARY ***
Pot: $7140 | Rake: $0
Board: [ Qs 2d 3h 6s 3c ]
Maitre Xe lost $0
jibier 18 lost $0
mcjeen lost $3195 Shows [ Kc 10s ] (a pair of threes)
Tzemal lost $150
Dylan2204 lost $300
igor112 bet $3195, collected $7140, net $3945 Shows [ Qc 6c ] (two pairs, Queens and sixes)
macker zz lost $0
edges x lost $0
ville5 lost $300
HR56 lost $0

wie dit leest is gek Neutral
ErwinB
Gepost: zondag 20 mei 2007 23:10:32

Vaker toernooien spelen.
Soms prik je erdoorheen en verdien je buy ins dik terug.
Morbidi
Gepost: zondag 20 mei 2007 23:18:13

Rang: Untouchable

gewoon wachten op je monsterhanden en veel geduld hebben !!

vaak mag je de flop ook gratiz zien op de BB of met een beetje bijleggen en als je die dan hit je tegenstander helemaal leegtrekken

Soms proberen een steal te maken maar pushen met KT lijkt me niet echt handig Very Happy

ik vind een all-in toch al niet sterk over komen maar daar zijn de meningen over verdeeld geloof ik

maar geduld is the key

die $3 rebuy kan bijv 7 uur duren als je de FT haalt .....

wil je of kan je dat niet dan niet spelen lijkt mij !!

s6 m8

jspr
Gepost: maandag 21 mei 2007 10:23:49

Rang: Forumheld

Morbidi wrote:
Soms proberen een steal te maken maar pushen met KT lijkt me niet echt handig Very Happy

Hij had niet veel tijd meer denk ik, met zo'n korte stapel moet het er een keer in en als je de hele dag niets anders dan rotzooi hebt gezien is KTo opeens een push hand. Dat je wordt gecalled door Q6o is eigenlijk alleen maar mooi, maar het pakt nu verkeerd uit.

Ik speel tegenwoordig vaak turbo SnG's en het lukt me al wat beter om een stapeltje te bouwen. De eerste paar levels probeer ik wat goedkope flops te zien met suited connectors en lage pocket pairs, het liefst in goede positie. Wanneer de blinds hoger worden wat tighter worden, zo nu en dan eens de blinds stelen als zich een goede situatie voordoet. Als je op een gegeven moment dan nog maar een paar BB's over hebt om wat voor reden dan ook dan wordt het inderdaad gewoon push or fold.

Harrington on Hold'em I gaat over de beginfase van toernooien, heb je die gelezen?

Niets te doen? Blogje lezen
mcjeen
Gepost: maandag 21 mei 2007 18:33:36

Volgens mij heb ik hem op mn computer staan. Maar dat raadt hij je volgens mij ook alleen maar aan om je premiums te spelen. Terwijl de mannen die altijd ver komen juist ontzettend veel handen spelen..

Tribbezz
Gepost: maandag 21 mei 2007 18:39:18

Rang: PC'er van het jaar

als je short bent kan je k10 echt niet normaal raisen. push or fold. stop and go met k10 zou ik never doen....

je hebt 10 bb, ik zou een iets betere hand uitzoeken en alles erin schuiven.

als je hier gepushed had had iigor gefold en was het een prima play geweest.

The best way to predict the future is to create it!

"Ik ben door vrouwen opgevoed dus ik weet het beter" Dhr Snoek
Tribbezz
Gepost: maandag 21 mei 2007 18:54:21

mcjeen wrote:
Volgens mij heb ik hem op mn computer staan. Maar dat raadt hij je volgens mij ook alleen maar aan om je premiums te spelen. Terwijl de mannen die altijd ver komen juist ontzettend veel handen spelen..
das niet waar, bekijk die HH van Dal's 100k maar eens bijv.

ALs je kaarten hitten is TAG prima in een mtt. Zo niet moet je wat creatiever gaan doen.

mcjeen
Gepost: maandag 21 mei 2007 18:57:31

Tribbezz wrote:
mcjeen wrote:

ALs je kaarten hitten is TAG prima in een mtt. Zo niet moet je wat creatiever gaan doen.

Ik bedoel dat hoh juist aangeeft premiums te spelen. De mannen zoals Dal die ver komen doen dit juist niet Smile

Dus we bedoelen denk ik het zelfde.

En idd die KT had ik idd gewoon preflop moeten pushen..

Tribbezz
Gepost: maandag 21 mei 2007 19:05:05

mcjeen wrote:
Tribbezz wrote:
mcjeen wrote:

Ik bedoel dat hoh juist aangeeft premiums te spelen. De mannen zoals Dal die ver komen doen dit juist niet Smile

Dus we bedoelen denk ik het zelfde.

En idd die KT had ik idd gewoon preflop moeten pushen..
nee we bedoelen niet heztelfde, Dal speelde daar bijv best tight.....weinig gekke dingen.

TAG is pirma als mensen je afbetalen merk je dat ze dat niet doen kan je ietsjes losser gaan spelen, want dan liggen de punten voor het oprapen. Maar ik ben het wel eens met HOH dat als jij bijv. door onvoorzichtig spel/flopjes kijken 350 wegdonkt van je 2000 startstack je veel waarde mist op je premiums. Daarnaast moet je wel verdomd goed kunnen pokeren daarvoor omdat je veel emer marginale beslissingen zult moeten nemen.

Bijeen dubbel:
1650x2 = 3300
2000x2 = 4000

JackOfClub
Gepost: maandag 21 mei 2007 20:12:16

Mijn toernooi strategie is altijd afhankelijk van de begin stack.
De Everest structuur waar je met 1000 begint leent zich imho niet om veel goedkope flopjes te zien want voor dat je het weet sta je op 500-600 punten met blinds 25-50.

In een dergelijke structuur probeer ik goedkoop flopjes te zien wanneer ik in Button, CO, SB of op de BB zit en dan maar zien wat je flopt.
Afhankelijk van het aantal spelers in de hand kun je als je positie hebt soms de pot 'oppakken' met weinig.

Echter, bij PokerStars wil ik nog wel eens een 'leuke speculatieve hand' spelen uit positie.
Omdat ik de flop toch 'hard' wil raken voordat ik meer in de hand investeer, is positie een stuk minder belangrijk; niet hard hitten is afleggen tegen elke bet.

Het enige waar ik me mateloos aan irriteer is als ik weer eens een 3 outer tegen krijg op de river waardoor ik ipv chipleader in het toernooi, het toernooi vanaf de 'rail' mag gaan bekijken.

Maar goed, das weer een heel ander verhaal. Very Happy

Morbidi
Gepost: maandag 21 mei 2007 20:23:58

JackOfClub wrote:
God must love donks.
He made so many of them!

Laughing

Sjimmie
Gepost: maandag 21 mei 2007 20:53:27

KTo is typisch niet een hand om te pushen als je short bent. Want:
-Als je gecalled wordt, zijn zelden allebei je kaarten live, als ze al live zijn.
-Behalve je livecards, wil je ook straten en flushes kunnen bouwen, ook dat kan deze hand niet goed.
-Als je wel door een idioot gecalled wordt en je hebt de beste hand, mag je blij zijn met 60-40.

Ga of voor echt sterke high cards, pocket pairs, of de wat sterkere suited connectors.

Tribbezz
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 20:59:32

Sjimmie wrote:
KTo is typisch niet een hand om te pushen als je short bent. Want:
-Als je gecalled wordt, zijn zelden allebei je kaarten live, als ze al live zijn.
-Behalve je livecards, wil je ook straten en flushes kunnen bouwen, ook dat kan deze hand niet goed.
-Als je wel door een idioot gecalled wordt en je hebt de beste hand, mag je blij zijn met 60-40.

Ga of voor echt sterke high cards, pocket pairs, of de wat sterkere suited connectors.

idd maar hier kan je hem niet normaal raisen. das nog slechter dan pushen, je kan hier nooit meer folden op de flop.....dus gewoon mucken. als je hem dan toch speelt dan moet je hem echt wel pushen in deze situatie.

oxiej
Gepost: dinsdag 22 mei 2007 21:13:08

villain called utg, bij een goede speler wijst dat op QJo+ of 89s+ jouw K10o is dan gewoon niet goed naar mijn mening, daarnaast had je geloof ik nog 5 handen te gaan tot UTG, dus dan kan je gewoon nog even afwachten, naarmate de BB als shortstack dichterbij komt mag je pushen, maar als er nog 4+ kaarten langskomen kan je nog wel op iets beters wachten dan K10o. helemaal met 2 caller voor je die je eigenlijk geeneens verkeerde odds geeft omdat je maar 3 1/3 pot raised.

push or fold met een M<8

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!