Zoeken

rare lijn?  
mcjeen
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 18:38:47

Rang: El Mágico

Ik vind deze speler echt goed spelen. Hij trapped me al 2 keer. Eerst met die KK nu met de nut flush. Wat vinden jullie van zijn play? Doet hij dit bewust? Zoja dan zit hij op een behoorlijk hoog denk level imo.

zijn stats zijn: 14/7.6/13.3

pretty tigh agro dus.

Hand 347375716, Started at 2007-05-19 16:28:12
Table Varna: $0,25-$0,25 Pot Limit HE (Real)
Seat 0: tobbe58 ($40,65 in chips)
Seat 1: mcjeen ($23,65 in chips)
Seat 4: _Samael_b ($37,25 in chips) (on the button)
Seat 5: dilemack ($11,80 in chips)
Seat 6: strelok71 ($30,55 in chips)
Seat 7: the_f13sh ($25 in chips)
Seat 8: rufusmax ($10,70 in chips)
Seat 9: jamescole69 ($15 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ Ac Qd ]
dilemack : Post Blind ($0,25)
strelok71 : Post Blind ($0,25)
the_f13sh : Post Blind ($0,25)
*** Pre- Flop  *** :
the_f13sh : Check
rufusmax : Fold
jamescole69 : Fold
tobbe58 : Call ($0,25)
mcjeen : Bet ($1,25)
_Samael_b : Call ($1,25)
dilemack : Fold
strelok71 : Fold
the_f13sh : Fold
tobbe58 : Call ($1)
***  Flop  *** : [ 10h 3h 2s ]
tobbe58 : Check
mcjeen : Bet ($2,50)
_Samael_b : Call ($2,50)
tobbe58 : Fold
***  Turn  *** : [ 10h 3h 2s 6h ]
mcjeen : Check
_Samael_b : Check
***  River  *** : [ 10h 3h 2s 6h Ad ]
mcjeen : Check
_Samael_b : Bet ($4)
mcjeen : Call ($4)
Dealt to _Samael_b: [ Ah Kh ]
_Samael_b : Show Cards
mcjeen : Fold
*** SUMMARY ***
Pot: $16,65 | Rake: $0,85
Board: [ 10h 3h 2s 6h Ad ]
tobbe58 lost $1,25
mcjeen lost $7,75
_Samael_b bet $7,75, collected $16,65, net $8,90 Shows [ Ah Kh ] (a flush, Ace high)

Een aantal vragen:
1. Hoe kan hij AKh hier preflop niet raisen?
2. Waarom pushed hij de flop niet? Terwijl hij pretty agro is. Voor elke agro speler is dit een prima flop op te pushen.
3. Waarom checked hij de nuts?

Achteraf had hij deze hand niet beter kunnen spelen. Waarom?
1. Bij een reraise preflop had ik gefold
2. Bij een push op de flop had ik gefold
3. Bij een bet op de turn had ik gefold.
4. Door zijn check op de turn laat hij mij een freecard pakken waarop hij afbetaald wordt.

Een geniale play, maar of het bewust is? ik vraag het me af..

Die check op de turn is denk ik wel bewust, hij zit hier met de nuts en hij wil mij nog laten bluffen op de river i guess. Als ik de river hit dan zal ik waarschijnlijk een river bet ook nog wel callen.

Dan mijn call op de river?
Lijkt mij achteraf een slechte call. Alleen AJ beat ik hier.. AT en AK heeft mij beat en ik split tegen AQ..

Damn ik begin echt een zooi leaks uit mn spel te halen..

wie dit leest is gek Neutral
berent
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 18:42:11

Rang: Untouchable

Jeen, kan je dat 3e getal voortaan weergeven in postflop agression, omdat dit een veel beter beeld geeft van zijn postflop spel. Bovendien is zijn preflop spel al goed genoeg aangeduid in de eerste 2 getallen.

Villain is weak/tight, en zal nooit knikkers kunnen verdienen op 200nl+

Shoot for the moon!
mcjeen
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 18:45:48

Is total AF. Dat is prima toch?

De getallen die ik altijd aanhoudt is: v$pip, preflop raise en total AF

berent
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 18:52:17

mcjeen wrote:

4. Door zijn check op de turn laat hij mij een freecard pakken waarop hij afbetaald wordt.

Een geniale play, maar of het bewust is? ik vraag het me af..

Die check op de turn is denk ik wel bewust, hij zit hier met de nuts en hij wil mij nog laten bluffen op de river i guess. Als ik de river hit dan zal ik waarschijnlijk een river bet ook nog wel callen.

Dan mijn call op de river?
Lijkt mij achteraf een slechte call. Alleen AJ beat ik hier.. AT en AK heeft mij beat en ik split tegen AQ..

Damn ik begin echt een zooi leaks uit mn spel te halen..

Uhm, tegen jouw specifieke hand heeft hij hem hier misschien goed gespeeld, maar tegen jou range helemaal niet. En gezien de tafelcondities helemaal slecht gespeeld. Cold call pfr met nog 4 gasten achter hem? Hoezo ik heb last van FPS. Je moet niet hand specifiek denken, denk in ranges en dan zie je dat hij hier helemaal niet zo goed speelt.

Of jij je hand goed hebt gespeeld:
- Wat is de range van villain om hier te callen.
- Met wat voor range called hij op de flop? Float hij veel? Hoe speelt hij z'n draws? Pealed hij de turn met medium/bottom pair handen en overcards? Slowplayed hij sets op drawy boards?
- Turn kan je vaak ook wel op uitbetten omdat die 3e harten voor veel tegenstanders ook een scarecard is. Maar dan moet je wel het imago hebben dat je je draws agressief speelt.

Shoot for the moon!
Edgar
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 19:45:28

Rang: Pokerjoker

Weet je zeker dat je niet per ongeluk Aggression Frequency Total hebt ipv TA? Had ik eerst ook per ongeluk fout gedaan, en 13.3 is voor TA behoorlijk extreem.
Bovendien vind ik het niet zo geniaal van hem, als hij die aas niet had gekregen op de river had hij hier weinig value uit z'n flush gehaald.
Ook lijkt het me niet zo best als je AQ altijd weglegt na een reraise pf?
En hoe had hij hier kunnen pushen op de flop, het is toch PL?

Ik denk dat je deze prima speelt, ik had zelf de river nooit gefold hier. Ik snap ook niet waarom je check-called hier, had je een goeie read op hem? Ik had hier denk ik zelf uitgebet, misschien dat dat een leak bij mij is dus ik ben benieuwd waarom je dit zo doet Smile

NoTurns
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 19:49:32

Ik vind je cbets nog steeds een beetje mager Wink.

Mijns inziens heeft ie mazzel dat er net een A op de river komt waarmee je m "iets" afbetaalt. Verder speelt ie m niet goed als je t mij vraagt. Hij heeft tot 2 keer toe een monsterhand (preflop en turn) en houdt de pot klein...

edit: wat edgar zegt, een valuebet op de river lijkt me hier ook op zn plaats.
mcjeen
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 20:04:43

Die check-call was op gevoel. Ik ben hier niet zeker van mijn hand, hij kan een flush hebben maar ook 2pair, maar dan had hij de turn denk ik gebet. Anyway ik was niet zeker dus ik ging voor een check-call.

@ edgar: het is echt Total AF postflop. Hij is dus echt klote agro. sample size van 300 handen ofzo van hem.

@ noturns: Hoeveel had jij hier op de flop gebet? De pot was hier 4.25, dus ik bet hier iets meer dan de helft. Ik zit wel tegen 2 tegenstanders dus moet ik dan iets meer doen?

Normaal is een C-bet tussen de 1/3e en 2/3e pot imo?

mAAssluis
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 20:16:40

Rang: Forumheld

Tot welk bedrag had jij de riverbet nog gecalled ? Ik vind een 4 dollarbet nogal mager van hem, hij moet jou toch op een Ax zetten lijkt me.

Savoir pour prefoir - A.Comte

Mindset reminder: Don't think people are after you
mcjeen
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 20:20:25

goede vraag. Waarschijnlijk alle bets wel. Een potbet had ik misschien juist gecalled omdat ik hem dan op een bluf gezet had.

NoTurns
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 20:50:39

mcjeen wrote:

Normaal is een C-bet tussen de 1/3e en 2/3e pot imo?

Flop c-bet is mi minimaal 3/4 pot. Zelf c-bet ik meestal 3/4 - 4/5.
Robbie4
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 21:06:19
Rang: Honderdplusser

mcjeen wrote:

Een aantal vragen:
1. Hoe kan hij AKh hier preflop niet raisen?

Suited speelt deze hand prima multiway, dus je geeft niet teveel op door slechts te callen. Met AKo vind ik het een mindere play. Daarbij komt dat zijn hand moeilijk te lezen is. Als iemand na hem besluit te reraisen kan hij altijd nog bepalen te rereraisen. Ik doe dit ook wel eens met AA in een aggressieve game in de hoop op een reraise.

mcjeen wrote:
2. Waarom pushed hij de flop niet?

Waarschijnlijk heb jij in zijn ogen ook de flop gemist of je hebt een overpaar, aangezien je geraist hebt preflop. Als hij pusht, ramt hij alle handen eruit waar hij een zware favoriet op is en wordt hij slechts gecallt door handen waar hij nagenoeg 50-50 tegen is of zelfs achter ligt als jij KK of AA blijkt te hebben. Hij krijgt op een dergelijke flop weinig foldequity van handen waar hij op achter ligt.
Tevens geeft hij jou zo de kans om door te bluffen.

mcjeen wrote:
3. Waarom checked hij de nuts?

Omdat jij waarschijnlijk de hand opgeeft in zijn ogen op een bet, hij jou op deze manier de kans geeft om nog iets te hitten op de river dat je afbetaald en hij bij bijna alle handen die jij daar kunt hebben nagenoeg 0 outs tegen heeft. Als hij een lagere flush had, had hij waarschijnlijk wel de turn gebet aangezien hij dan outs tegen kan hebben.

mcjeen wrote:

Inderdaad. Hij had de river iets groter kunnen betten btw.

Groet,

Dennis

mcjeen
Gepost: zaterdag 19 mei 2007 21:15:59

Dat is wel weer een hele andere mening dan berent en tribezz hebben.

best interesant.

Dennis, stel hij hit de turn niet en ik blijf door drukken dan heeft hij een moeilijke beslissing te maken. Nu haalt hij niet zo veel value uit zijn hand maar wel het meest haalbare dus ja wat is het meest +EV in zo een situatie?

Stel hij had niet gehit en ik had de turn flink uitgebet omdat ik 2pair gehit zou hebben, dan kan hij eigelijk niet meer callen met 9 outs.

Ik zelf had zijn hand op de flop gepot-raised en bij de turn een freecard gepakt bij geen verbetering, mocht ik op de flop gecalled worden. Dat lijkt mij toch de beste play en het meeste geld opleveren op lange termijn?

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!