Zoeken

6max: JJ UTG vs. preflop 3bet uit de BB (1000NL stoxtrader)  
mcjeen
Gepost: donderdag 26 april 2007 22:41:29

Rang: El Mágico

Dit is een handje uit de stoxtrader video die ik erg interesant vindt.

Ik ga hem per straat en actie posten om zo een leuke discussie op te starten. Als de hand klaar is kunnen we hem nog evalueren.

NL1000

Stacksizes:
Hero (utg): $822
Villian 1 (utg+2): $1180
Villian 2 (bb): $812

(andere spelers folden preflop)

preflop:
Hero [Js Jc] raised naar $35
Villian 1 calls
Villian 2 reraised naar $100

Pot size is op dit moment $185, what to do whit villian 1 behind die preflop cold called en een 3 bet uit de bb met een middle pocket pair?

wie dit leest is gek Neutral
Morbidi
Gepost: donderdag 26 april 2007 22:59:42

Rang: Untouchable

call of re-raise zou ik doen maar door te zeggen dat je het per straat gaat posten weet ik dat er ook een flop komt Very Happy

nee ik zou hem hier re-raisen naar $200 alhoewel dat niet gebruikelijk is maar het is ook zo shorthanded !!

thomasjansen7
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:03:51

Rang: Pokerjoker

Ik zou hem inderdaad re-raisen omdat het shorthanded is. Villain kan hier goed iets van AK of AQ hebben dus leg de beslissing maar weer bij hem neer. Ik zou een potbet doen.

En ik... vind is met een d Wink

In the poker game of life, women are the rake
mcjeen
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:06:19

uiteraard gaat er een flop komen, dus hij zelf gaat callen of reraisen. Maar je moet doen wat je zelf het beste vind en probeer het te onderbouwen.

Waarom zou jij bijv. min reraisen naar $200?

Ik zelf zou hem niet folden maar kan me wel voorstellen dat sommige dat hier zouden doen. een reraise uit de bb komt sowieso sterk over en de flatcaller achter je is ook irritant. Hij kan elk paartje spelen. Van 22 tot AA om je bijvoorbeeld te trappen.

Villian 2 speelt hier iig geen AQs+ omdat hij die zou reraisen na jou UTG raise. Dus of een suited connector of any paartje.

Villian 3 heeft een veel tightere range. Eigelijk alleen TT+/AQs+

@thomas: ik doe vind altijd foudt Very Happy thnx voor de correctie

thomasjansen7
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:08:19

Rang: Pokerjoker

Ik had de flatcaller niet gezien ik dacht dat hij folde. In dat geval zou ik denk ik eerder callen voor setvalue.

En wat de d's en t's betreft gewoon het werkwoord vervangen door neuken. Hoor je geen t? schrijf je ook geen t!

In the poker game of life, women are the rake
oxiej
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:09:52
Rang: Forumheld

mcjeen wrote:

Villian 3 heeft een veel tightere range. Eigelijk alleen TT+/AQs+

zo shorthanded hoeft villain 3 toch niet perse een hand te hebben van TT+/AQs+?

in mijn achterhoofd houdend dat hero (vanuit het oogpunt van villain 3) er ook rekening mee houdt dat het erg shorthanded is, kan villain 3 ervan uitgaan dat hero opent met bijvoorbeeld een AJs/KQs of iets dergelijks, of hij heeft een middle pair en wil gewoon kijken waar hij staat.

ik vindt dat je villain 3 niet gelijk op een echte top hand kan zetten, dit kan ook een bet zijn om met een enigzins marginale hand even rond te kijken hoe de kaarten gedeeld zijn.
mcjeen
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:16:03

Sorry even voor de duidelijkheid. Er zitten wel 6 spelers aan tafel maar heb niet iedereen in de hh meegenomen omdat ik geen zin had alles te typen. Dacht dat het zo wel duidelijk was. de rest v.d. tafel fold dus preflop.

first post aangepast Smile

Morbidi
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:21:35

mcjeen wrote:

Ik re-raise hem naar $200 omdat pot $185 is dus je doet meer dan potbet wat ik dan sterk over vind komen in dit geval !! Nu moet ie aardig in de buidel tasten om jouw weer te kunnen callen !!

$100 op een pot van $285 om precies te zijn ervan uitgaan dat Villain1 hem weg legt

en whit = with maar dat is flauw want we weten wat je bedoelt Very Happy

Dal
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:33:27

Rang: Admin

Stacks zijn niet diep genoeg.
Hup, all-in.
mcjeen
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:36:51

Waarom? je zit hier met 80BB?! waarom all-in? All-in is de laatste move die ik hier zou maken..

Je bedoelt het sarcastisch of.. je hebt een hele goede reden Smile

Ik ga nu pitten, ik post morgen wel de rest v.d. hand. Ben wel benieuwd naar de reactie v.d. mid en high stakes regs hier, dus die wachten we nog ff af.

Dal
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:39:47

Kan je niet meer outplayed worden na de flop Wink

Maar als je wilt re-raisen, zeg ik dat je beter all-in kan gaan. Wat wil je dan doen? $300 maken? Dan is er nog maar 1 bet mogelijk. Kan je kiezen: All-in voor $500 op een gunstige flop, of check-folden voor $500 op een ongustige flop. No.

Meest logische keuze is dus flopje kijken of all-in.

Ik stem voor flopje kijken.

mcjeen
Gepost: donderdag 26 april 2007 23:45:49

Plus dat je nog met een dude achter je zit waar je weinig info over hebt. Als je hier all-in pushed wordt je alleen gecalled tegen een AKo+ of tegen AA/KK/QQ. Dus callen zou idd ook mijn optie zijn.

Bovendien heb je positie op de preflop 3 better.

Morbidi
Gepost: vrijdag 27 april 2007 1:15:14

Dal wrote:
Kan je niet meer outplayed worden na de flop Wink

Maar als je wilt re-raisen, zeg ik dat je beter all-in kan gaan. Wat wil je dan doen? $300 maken? Dan is er nog maar 1 bet mogelijk. Kan je kiezen: All-in voor $500 op een gunstige flop, of check-folden voor $500 op een ongustige flop. No.

Meest logische keuze is dus flopje kijken of all-in.

Ik stem voor flopje kijken.

Maar stel jij bent Villain en jij krijgt een re-raise van $200 om je oren leg je hem dan niet weg met bijv XX of call je die altijd of ga je dan all-in Question

Stel de flop bevat een A,K of Q en Villain bet dan ga je dus weg ....

Stel de flop is 46T en Villain bet dan ben je weg ....

dus je legt hem alleen niet weg als je je set hit maar mag je hem hier dan wel callen ben ik benieuwd Question

Dal
Gepost: vrijdag 27 april 2007 2:15:51

Nogmaals, re-raisen is voor mij geen optie, omdat je dan na de flop nog maar 1 move hebt.
En dat geldt ook voor een laffe minraise.

En waarom zou je daarna je JJ alsnog folden op en T 6 4 flop? Dat slaat nergens op.

Als jij re-raist en de ander gaat all-in... call je dan met je JJ? (2 tot 2,5 tegen 1 odds)

Nee, daarmee breng je jezelf alleen maar in de problemen.
Hup call.
Dal
Gepost: vrijdag 27 april 2007 2:17:02

Morbidi wrote:
mcjeen wrote:

Ik re-raise hem naar $200 omdat pot $185 is dus je doet meer dan potbet wat ik dan sterk over vind komen in dit geval !! Nu moet ie aardig in de buidel tasten om jouw weer te kunnen callen !!

$100 op een pot van $285 om precies te zijn ervan uitgaan dat Villain1 hem weg legt

en whit = with maar dat is flauw want we weten wat je bedoelt Very Happy

Met zulke odds zou ik nog callen met 92 offsuit. Haalt niks uit.
berent
Gepost: vrijdag 27 april 2007 2:48:57

Ik ruik een squeeze, ik 4bet hier om die gast achter me eruit te drukken en daarna in positie te bepalen wat ik op de flop ga doen.

Shoot for the moon!
NoTurns
Gepost: vrijdag 27 april 2007 11:36:29

berent wrote:
Ik ruik een squeeze, ik 4bet hier om die gast achter me eruit te drukken en daarna in positie te bepalen wat ik op de flop ga doen.

Eens. Te veel kans op een overcard op de flop om te spieken met een call. Vaak pak je hier de pot op met een 4bet (op lagere stakes iig). Een blind 3bet kan met PP zo laag als 77 of 88 gedaan worden, zeker op dat niveau denk ik. Grote kans dat je NU nog de beste hand hebt. Ik denk idd als je hier gelijk pusht, je alleen gecallt word door sterkere handen QQ+ of een coinflip AK+. Alhoewel ik denk dat veel spelers AK ook nog weg kunnen leggen.

Dit allemaal ervan uitgaande dat dit je eerste hand aan tafel is. Als je zo shorthanded speelt speel je vaak erg op patronen, wat er voorgaande handen is gebeurd kan erg veel uitmaken.

Bijvoorbeeld, als je al regelmatig een 3- en/of 4bet situatie preflop hebt gehad, dan word jouw, en zijn range hier een stuk groter. Wat de allin range ook vergroot.

Reraise naar $325
Rolo1984
Gepost: vrijdag 27 april 2007 12:47:24

Rang: His Royal Epicness

@Mcjeen: leuke hand ik denk dat JJ wel 1 van de nmoeilijkste en vaak meest verliesgevende handd ie er is.

Het feit dat deze dude reraist vanuit de BB vind ik wel scary. Het is voor mij een raise waarbij je weet dat je redelijk goede odds krijgt dus 2 callers zit erin. Als hij QQ, AA of KK heeft dan raist ie volgens mij wel meer want niemand is short stacked en dan speel je het liefst HU en niet three way.

verder kan de raise pre flop naar 35 ook gewoon de standaard raise zijn
Ik had hem hier ook gereraist en dan naar 250...daarmee druk je de SB weg en kan BB nog makkelijk folden. Verder heb je dan nog genoeg fold equity bij een eventuele push

It's like printing monnies

if you cant handle the pain dont play the game
vuilewas
Gepost: vrijdag 27 april 2007 13:03:31

Rang: Forumheld

De button weet dat de range voor een first in raise best groot is KQ+ AT+ 88+.

De middle position heeft waarschijnlijk een kleine pocket. Suited connector is niet waarschijnlijk omdat zowel zijn absolute als relatieve positie slecht zijn.

Ik denk dat de button hier zal reraisen met AQ+ TT+ of als bluf, de zogenaamde squeeze play.

Met reraisen riskeer je in feite je hele stack. Je kunt dan niet meer onder de hand uit en je verteld de anderen dat je een groot paar hebt. Gevolg: je wordt gecalld/geraisd door AA, KK en misschien AK. Ik denk niet dat het ophalen van 185 nu opweegt tegen het risico om je stack te verliezen als de button AA of KK heeft.

Ik denk wel dat je genoeg odds hebt om te callen. Maar je hebt dan wel een moeilijke beslissing op de flop.

Krijgen we die nu?
mcjeen
Gepost: vrijdag 27 april 2007 18:46:33

De meningen liggen dus best verschillend tussen reraisen waar wat voor te zeggen is en callen.

De BB kan een squeeze maken, maar kan dus ook een goede hand hebben.

De gast zelf besluit te callen wat ik zelf ook gedaan zou hebben. Kijken wat villian 1 doet en kijken wat villian 2 op de flop doet.

De hand is nu dus als volgt:

NL1000

Stacksizes:
Hero (utg): $822
Villian 1 (utg+2): $1180
Villian 2 (bb): $812

(andere spelers folden preflop)

preflop:
Hero [Js Jc] raised naar $35
Villian 1 calls
Villian 2 reraised naar $100
Hero calls
Villian 2 folds

Flop:

Potsize: $240

[ 6h 6s 2s ]
Villian 2: bet $240 met $480 behind

Zijn range veranderd hier niet veel door. Het kan een big pocket zijn die zijn hand beschermt of AK die een c-bet maakt. Alleen is de c-bet dan wel ontzettend groot. AQo+ zou hier een halve tot hooguit 3/4e pot bet maken.

Wat would u do en waarom?

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!