Zoeken

AA oop vs callingstation  
mcjeen
Gepost: vrijdag 20 april 2007 19:10:46

Rang: El Mágico

Ik heb niet echt een goed gevoel over deze hand.

Ik check de turn voor pot control, maar ik denk dat ik daar beter door had kunnen betten. Was een beetje bang voor 2 pair. Die bet op de river was iig kut want die dude had natuurlijk sowieso een J ofzo.

Suggesties graag hoe je AA oop moet spelen tegen 2 man die wel de neiging hebben om te callen.

Hand 218499104, Started at 2007-04-20 17:01:51
Table Alexandria: $0,50-$0,50 Pot Limit HE (Real)
Seat 0: dvd8ballers ($4,20 in chips)
Seat 1: Magnoliya ($32,30 in chips) (on the button)
Seat 2: naLa4enok ($34,60 in chips)
Seat 3: mr_sharkx ($94,90 in chips)
Seat 4: mcjeen ($52,15 in chips)
Seat 5: disgust ($30,45 in chips)
Seat 6: -aOli- ($37,35 in chips)
Seat 7: Per.asmussen ($26,50 in chips)
Seat 8: danjel5 ($48,55 in chips)
Seat 9: _simon ($48,85 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ As Ah ]
naLa4enok : Post Blind ($0,50)
mr_sharkx : Post Blind ($0,50)
*** Pre- Flop  *** :
mcjeen : Bet ($2)
disgust : Fold
-aOli- : Call ($2)
Per.asmussen : Fold
danjel5 : Fold
_simon : Fold
dvd8ballers : Fold
Magnoliya : Fold
naLa4enok : Call ($1,50)
mr_sharkx : Fold
***  Flop  *** : [ Jh 5c 9d ]
naLa4enok : Check
mcjeen : Bet ($4)
-aOli- : Call ($4)
naLa4enok : Call ($4)
***  Turn  *** : [ Jh 5c 9d Qc ]
naLa4enok : Check
mcjeen : Check
-aOli- : Bet ($7)
naLa4enok : Fold
mcjeen : Call ($7)
***  River  *** : [ Jh 5c 9d Qc Js ]
mcjeen : Bet ($7)
-aOli- : Raise ($24,35)
-aOli- : All In ($24,35)
mcjeen : Fold
*** SUMMARY ***
Pot: $61,55 | Rake: $2,30
Board: [ Jh 5c 9d Qc Js ]
dvd8ballers lost $0
Magnoliya lost $0
naLa4enok lost $6
mr_sharkx lost $0,50
mcjeen lost $20
disgust lost $0
-aOli- bet $37,35, collected $61,55, net $24,20
Per.asmussen lost $0
danjel5 lost $0
_simon lost $0

wie dit leest is gek Neutral
NoTurns
Gepost: vrijdag 20 april 2007 19:32:47
Rang: Untouchable

Dit oop is altijd zo klote om te spelen, heel moeilijk idd. Ik denk iig dat je flopbet wat te zwak is. Verder zou ik m hier op de turn doorbetten, als ie weer callt of raist, weet je wat, nu niet. Zijn turnbet is erg zwak, dus als je dan checkt, zou ik hier denk ik checkraisen, als ie callt of reraist ben je waarschijnlijk beat. River check call/fold.

Ik denk overigens dat je in dit specifieke geval idd gewoon beat bent. Straatje of FH heeft ie denk ik.
Shyne
Gepost: vrijdag 20 april 2007 19:36:18

Rang: Forumheld

Check raise op de turn! prima om straat en flush drawers weg te chasen..
Trouwens QJ en KT hebben jou beat (op turn), klote turn en river. Ik zou checkraisen en erg passief zijn bij een call en folden bij een reraise (durr)
Sjorris
Gepost: vrijdag 20 april 2007 19:46:22

Rang: Untouchable

Grote kans dat hij hier trips boeren heeft gemaakt, en dat hij je dus gerivered heeft. Straat lijkt me niet, full house zou kunnen, maar ik denk gewoon KJs die trips boeren maakt, of iets in die richting. Kans dat hij je niet beat heeft is klein, en eigenlijk alleen reëel als het echt een mogool is. Ik had ook gefold op de river.
mcjeen
Gepost: vrijdag 20 april 2007 19:58:16

Hoeveel had ik op de flop moeten betten NT? pot bet? Ik maak hier een 2/3e pot bet.

Turn had ik idd moeten check-raisen. Alleen KT en T8 heeft een straat dus daar ben ik niet echt bang voor. Was eerder bang voor QJ of iets in die richting. Gevaar met check-raisen vind ik alleen nog wel eens dat ze maar callen omdat ze denken: "hmm ik ben beat maar heb er nu al geld in gepomt deze ronden dus ik call nog wel ff"

Ik denk dat de turn uitbetten het best was geweest.

Als ik hem achteraf op een specifieke hand zou moeten zetten is het AJ of QJ zoals hij hem hier speelt. Enige wat ik hier beat is AQ..

Theboss
Gepost: vrijdag 20 april 2007 20:23:11
Rang: Pokerjoker

mcjeen wrote:
Hoeveel had ik op de flop moeten betten NT? pot bet? Ik maak hier een 2/3e pot bet.

Turn had ik idd moeten check-raisen. Alleen KT en T8 heeft een straat dus daar ben ik niet echt bang voor. Was eerder bang voor QJ of iets in die richting. Gevaar met check-raisen vind ik alleen nog wel eens dat ze maar callen omdat ze denken: "hmm ik ben beat maar heb er nu al geld in gepomt deze ronden dus ik call nog wel ff"

Ik denk dat de turn uitbetten het best was geweest.

Als ik hem achteraf op een specifieke hand zou moeten zetten is het AJ of QJ zoals hij hem hier speelt. Enige wat ik hier beat is AQ..

Als ze alles callen, harder raisen, geen 2/3 maar gewoon potje knallen........

Tegen QJ gaat jhe geld er toch wel in, zeker tegen pannekoeken.... dus doorbetten op turn (potje!)

Tenzij je een read heb en je azen kan folden natuurlijk

Niet intelligent gaan nadenken tegen pannekoeken gewoon stampen die azen.....

Die riverbet slaat nergens op, niet doen dus

Check-raise op turn, lijkt mij een heel slecht plan dus ook niet doen. Alle mindere handen jaag je weg en betere blijven zitten
mcjeen
Gepost: vrijdag 20 april 2007 20:32:08

check-raise ben ik idd ook niet zo een voorstander van.

Toppie hebben we weer met zn allen uitgevogeld hoe je zo een hand het best kan spelen Smile

Gewoon 4x bb raise preflop. Potje op de flop, minimaal 2/3e tot een potje op de turn en de river check-folden. Denk dat hier wel de ideale lijn was geweest.

Thnx jongens.

Theboss
Gepost: vrijdag 20 april 2007 20:49:03
Rang: Pokerjoker

mcjeen wrote:
check-raise ben ik idd ook niet zo een voorstander van.

Toppie hebben we weer met zn allen uitgevogeld hoe je zo een hand het best kan spelen Smile

Gewoon 4x bb raise preflop. Potje op de flop, minimaal 2/3e tot een potje op de turn en de river check-folden. Denk dat hier wel de ideale lijn was geweest.

Thnx jongens.

als je 2 bet op turn.... 2 callers, zit er 6,50 in op flop

flop (bet pot) Dus orginele 6,50.. plus jou 6,50 en 2x6,50 (callers) is 26

Turn: bet pot 26 (iedereen allinn), hoef je op de river alleen nog maar een schietgebedje te doen

2/3 pot op turn makes no sense dan........
mcjeen
Gepost: vrijdag 20 april 2007 20:57:19

true had ff geen rekening gehouden met de pot sizes Smile misschien had die dude trouwens wel gefold als ik de flop gepot had.

SmitR
Gepost: vrijdag 20 april 2007 21:23:21
Rang: Forumheld

Quote:
true had ff geen rekening gehouden met de pot sizes Smile misschien had die dude trouwens wel gefold als ik de flop gepot had.

Laughing Je had het toch over calling stations. Alsof het voor hun veel uitmaakt of je 2/3 of potbet.

Turnbet is zodanig zwak dat ik de boel erin geschoven had daar. Niks mis met een c/ai hier.

Quote:
evaar met check-raisen vind ik alleen nog wel eens dat ze maar callen omdat ze denken: "hmm ik ben beat maar heb er nu al geld in gepomt deze ronden dus ik call nog wel ff"

Confused Dat wil je toch ook als je een voorsprong op villain hebt. Tuurlijk outdrawen ze je af en toe... so what? Gezien zijn zwakke turnbetje heb jij hier de beste hand en knalde ik het geld erin.
Reus
Gepost: vrijdag 20 april 2007 22:59:39

Rang: Honderdplusser

Potbet de flop. Check raise de turn, zeker na zijn zwakke bet. Zoals gespeeld op river check-call of check-fold, uitbetten heeft hier geen zin.

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!