Zoeken

oesd vs tight prf 3better en loose callingstation  
mcjeen
Gepost: zaterdag 14 april 2007 2:45:46

Rang: El Mágico

Ok de preflop call is questionable na die reraise. Ik weet dat veel mensen QJs UTG niet eens raisen of uberhaupt spelen. hier raise ik hem wel open omdat de tafel letterlijk gewoon 50% flopjes ziet en als ik hit ik echt dik afbetaald zou worden.

na de reraise prf calde ik omdat ik hier besluit de hand echt nog maar als drawing hand te gebruiken op de flop. Daarbij wilde ik ook dolgraag in de hand zitten met de gast links van me. Wat natuurlijk niet altijd een goede intentie is..

Reads: (flopseen% / pfr% / c-bet% / v$pip%)

Anyanka: 18/3.1/73/7
Sir Ari: 64/4/0/56

De 2 zijn dus echt contra's van elkaar. De ene is preflop aggressive en op de flop is hij tight weak. Maakt veel c-bets waar hij vaak gemist heeft. Sir Ari is een loose callingstation die echt any two kan spelen en vooral gaat rammen als hij ergens zwakte ziet.

Hand 189339780, Started at 2007-04-14 00:05:09
Table Donetzk: $0,50-$0,50 Pot Limit HE (Real)
Seat 0: Magnoliya ($78,90 in chips)
Seat 1: o BUDGIE o ($20 in chips)
Seat 3: Reizzumies ($91,40 in chips) (on the button)
Seat 4: Anyanka_ ($85,95 in chips)
Seat 5: zzilver ($50,90 in chips)
Seat 6: mcjeen ($47 in chips)
Seat 7: Luring002 ($57,25 in chips)
Seat 8: sir ari ($59,30 in chips)
Seat 9: solybi ($48,50 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ Qs Js ]
Anyanka_ : Post Blind ($0,50)
zzilver : Post Blind ($0,50)
o BUDGIE o : Post Blind ($0,50)
*** Pre- Flop  *** :
mcjeen : Bet ($1,50)
Luring002 : Fold
sir ari : Call ($1,50)
solybi : Fold
Magnoliya : Fold
o BUDGIE o : Fold
Reizzumies : Fold
Anyanka_ : Raise ($5)
zzilver : Fold
mcjeen : Call ($4)
sir ari : Call ($4)
***  Flop  *** : [ 9d 6s 10c ]
Anyanka_ : Bet ($10)
mcjeen :

Graag van jullie horen wat ik hier moet doen met mn OESD en 2 overcards en waar jullie de andere op zetten. Kortom hoeveel effectieve outs heb ik en wat is de juiste beslissing.

wie dit leest is gek Neutral
oxiej
Gepost: zaterdag 14 april 2007 9:30:13
Rang: Forumheld

anyanka zal wel iets in de richting van AQ, AK of iets dergelijks heeft. hij maakt dan een c-bet en wil hier de pot oppikken. ik denk dat dit wel een flop is waarvan die ander iets kan hebben. dus ik zou hem hier of flink raisen, ik tel 8 outs voor de straat, en 3 outs voor de boer/queen ervan uitgaande dat hij een hogere boer/queen heeft, en dus tel ik er 11 in totaal. goed genoeg voor een raise misschien, ik weet niet zeker maar ik ben dan ook geen no-limit expert.
Misiu3636
Gepost: zaterdag 14 april 2007 9:32:41

Rang: Heer van Stand

Quote:
Graag van jullie horen wat ik hier moet doen met mn OESD en 2 overcards en waar jullie de andere op zetten. Kortom hoeveel effectieve outs heb ik en wat is de juiste beslissing.

Je hebt ook nog een backdoor flushdraw, niet vergeten Wink Dus daarmee kan je nog 1,5 out erbij gooien.

8 voor de OESD, ja en als je slechts 3 outs voor je overcards neemt zoals oxiej suggereert + die backdoor flush kom je op 12,5 outs volgens mij..

If you're a competitive person and you commit yourself to something, you have no choice but to endure
oxiej
Gepost: zaterdag 14 april 2007 9:43:19

ja, want je kan ervan uitgaan denk ik dat mister tight op zijn minst een aas+hoge kicker heeft, als je dan zegt dat hij of een AQ, AK, AJs of misschien nog KQs. allemaal handen behalve AK die jouw overcards dominated hebben. heel misschien heeft hij wel iets van JJ, QQ en wil hij hier de pot oppakken met een c-bet.

dus dan kan je iets van 3 outs tellen voor je overcards. het komt er in ieder geval op neer dat je er genoeg heb Razz
mcjeen
Gepost: zaterdag 14 april 2007 12:46:43

Ik vond idd in ieder geval dat ik genoeg outs had om hier de hand verder te spelen. Ik maak hier een play die tegen die anyanka gast prima is echter houd ik hier even geen rekening met de loose canon links van me.

Ik besluit te floaten. Als Ayanka op de turn bij een blank naar mn toe checkt gaat de rest van het stapeltje erin. hij heeft dan namelijk zeker weten geen AA/KK/QQ of JJ maar gewoon een gemist board en kan hij nooit callen.

Echter gaat onze loose guy een mini-raise plaatsen waardoor hij ayanka de pot al uit drukt. M'n read was dus goed dat hij gemist had alleen de loose dude heeft wel wat gehit. Dit kan echt alleen alles zijn.

Ik besluit de hand maar check-call uit te spelen.

Ik denk dat ik beter had kunnen pushen na de raise van onze loose guy, wat vinden jullie?

***  Flop  *** : [ 9d 6s 10c ]
Anyanka_ : Bet ($10)
mcjeen : Call ($10)
sir ari : Raise ($20)
Anyanka_ : Fold
mcjeen : Call ($10)
***  Turn  *** : [ 9d 6s 10c 4h ]
mcjeen : Check
sir ari : Bet ($6)
mcjeen : Call ($6)
***  River  *** : [ 9d 6s 10c 4h Kh ]
mcjeen : Bet ($15,50)
mcjeen : All In ($15,50)
sir ari : Call ($15,50)
Dealt to mcjeen: [ Js Qs ]
mcjeen : Show Cards
Dealt to sir ari: [ 7h 10h ]
sir ari : Show Cards
*** SUMMARY ***
Pot: $107,50 | Rake: $3
Board: [ 9d 6s 10c 4h Kh ]
Magnoliya lost $0
o BUDGIE o lost $0,50
Reizzumies lost $0
Anyanka_ lost $15,50
zzilver lost $0,50
mcjeen bet $47, collected $107,50, net $60,50 Shows [ Js Qs ] (a straight, King high)
Luring002 lost $0
sir ari lost $47 Shows [ 7h 10h ] (a pair of tens)
solybi lost $0

Sjimmie
Gepost: zaterdag 14 april 2007 13:26:51

Je preflop redenering rammelt. Je stelt dat de tafel loose is en dat als je hit je afbetaald wordt. Je conclusie hieruit zou moeten zijn dat je deze hand limpt! Aan zo'n tafel wil je preflop niet teveel betalen, zodat je hele goede implied odds hebt. Je bent nu bezig je eigen implied odds, die goed zijn en de reden zijn dat je deze hand speelt, te verneuken. Daarnaast kan een call nog wat extra handen meetrekken, wat je implied odds nog beter maken.
mcjeen
Gepost: zaterdag 14 april 2007 13:37:51

ja idd mee eens, voortaan dat doen dus Smile Daarbij hou je de pot op de flop ook iets kleiner waardoor je tegen betere implied odds kan drawen.

Helemaal mee eens, dit is wel iets wat ik aan moet passen dan.

berent
Gepost: zaterdag 14 april 2007 14:11:56

Rang: Untouchable

Denk dat je op de flop wel had kunnen pushen na die minraise, moet je ff in PokerStove gooien kijken wat daar uitkomt.
Preflop zeg ik maar niets over, maar je verliest hier iig veel.

Shoot for the moon!

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!