Zoeken

Is deze call +ev?!  
mcjeen
Gepost: donderdag 1 maart 2007 0:02:45

Rang: El Mágico

Ik heb sterk mijn twijfels of deze call op de lange termijn wel +ev is. Kan iemand zijn mening hier over geven?

Ik zette hem wel speciefiek op die draw of AA/KK/QQ/JJ en misschien TT.

88/77/55 raise je niet 4x bb uit EP.

Hij zou dus alleen pushen met AXd omdat hij een sterke draw en fold equity zou hebben. Als hij AA had dan had hij die preflop ws wel gereraised, anders had hij het mooi gespeeld en mij getrapped. QQ/JJ en TT zijn hier natuurlijk ook nog mogelijk.

Uiteindelij zit hij dus met de draw die ik verwacht, is het dan wel +ev om zoiets te callen? Er bestaat natuurlijk altijd de mogelijkheid dat hij wel een set of overpaar heeft..

Uiteindelijk is het echt 49-51 in het voordeel voor mij..

Graag de mening van de ervaren mannen en de wiskunde wizards Smile

Hand 1943205301, Started at 2007-02-28 19:32:46
Table Umhlazi: $0,50-$0,50 Pot Limit HE (Real)
Seat 0: RazorsEdge - ($126,25 in chips)
Seat 1: mcjeen ($45,60 in chips)
Seat 3: Gipstom ($18,65 in chips) (on the button)
Seat 4: vestrt ($49,50 in chips)
Seat 5: bruunou ($49 in chips)
Seat 6: HenkHaazem ($48,25 in chips)
Seat 7: hjelviken ($60,55 in chips)
Seat 8: PokeR-ChesS ($64,05 in chips)
Seat 9: cap. farol ($17,50 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ Kc Ks ]
vestrt : Post Blind ($0,50)
bruunou : Post Blind ($0,50)
*** Pre- Flop  *** :
HenkHaazem : Fold
hjelviken : Fold
PokeR-ChesS : Bet ($2)
cap. farol : Fold
RazorsEdge - : Fold
mcjeen : Raise ($5)
Gipstom : Call ($5)
vestrt : Fold
bruunou : Fold
PokeR-ChesS : Call ($3)
***  Flop  *** : [ 8s 5d 7d ]
PokeR-ChesS : Check
mcjeen : Bet ($10)
Gipstom : Fold
PokeR-ChesS : All In ($59,05)
mcjeen : All In ($40,60)
***  Turn  *** : [ 8s 5d 7d Qd ]
***  River  *** : [ 8s 5d 7d Qd Qc ]
*** SUMMARY ***
Pot: $101,60 Rake: $1
Board: [ 8s 5d 7d Qd Qc ]
RazorsEdge - lost $0
mcjeen lost $45,60
Gipstom lost $5
vestrt lost $0,50
bruunou lost $0,50
HenkHaazem lost $0
hjelviken lost $0
PokeR-ChesS bet $51, collected $101,60, net $50,60 Shows [ 10d Ad ] (a flush, Ace high)
cap. farol lost $0

wie dit leest is gek Neutral
Studie
Gepost: donderdag 1 maart 2007 0:15:04
Rang: Goede vrind

Je betgroottes zijn niet goed. Preflop moet je naar minstens 6 raisen. Ok dan krijg je misschien nog 2 callers. Pot is 18. Komt er zo'n flop dan moet je iets van 16-18 betten en als hij dan all-in gaat heb je een easy call. Je bet van 10 op pot van 15 is te laag. Op 50NL draaien ze namelijk grootste rotzooi om, zoals nu ook die ATs. Fold nooit een overpair in een reraised pot.

Boogerd
Gepost: donderdag 1 maart 2007 0:28:44

Rang: Untouchable

hmmmm, ik denk dat je blij mag zijn als je >50% bent....

moeilijk.....

tip:
post niet de uitslag van je hand, results oriented antwoorden zuigen...
ncopo
Gepost: donderdag 1 maart 2007 0:30:27
Rang: Heer van Stand

Je bent beat door AA en door een (ik denk erg onwaarschijnlijke set). Je read op Axs is ijzersterk.

KK vs AA is 1 op de 27 keer het geval, maar had hij waarschijnlijk gereraised preflop, dus de waarschijnlijkheid van AA zal meer 1 op 54 zijn, stel 2%.

De setjes zijn in mijn ogen echt te onwaarschijnlijk voor woorden. Je flopt een set 6% (dacht ik??) van de keren, maar wanneer bet je ermee 4x de BB uit in een cashgame vanuit EP en call je een harde reraise daarna? Laten we voor het gemak de waarschijnlijkheid van een setje op 2% zetten.

Villain heeft met zn nut flush draw 9 outs, plus 3 outs voor paartje azen. Hoe ging dat ook alweer? 12*4 was een benadering van het percentage, 48%.

Even voor het gemak buiten beschouwing laten de uitzonderlijke situaties dat hij een A pakt en jij de harten K, of de ruiten K valt en het board paired, of beide K vallen. Oh en er bestaat ook nog de mogelijkheid dat het board de straat brengt.

Dan zit je in totaal met een toch wel redelijke schatting op zo'n 52% dat je beat bent.

Je called $40,60 om een pot te winnen van $101,60. Je equity is bijna 40%, je odds bij benadering 52% en je call is dus +EV.

Valt er nog iets af te dingen aan de redenatie?
Sjorris
Gepost: donderdag 1 maart 2007 0:47:38

EV á la sklansky...

Je noemt als mogelijke handen..

KK,QQ,JJ en de flushdraw (waarom per se Axd?)
De straat kunnen we wegstrepen door je preflopraise, mooi.

QQ 6x, JJ 6x, KK 1x
QQ en JJ sta je ongeveer 7:1 op z'n slechtst.
Tegen KK verlies je 19:1, split je de rest van de tijd
Tegen de flush verlies je altijd als hij hem maakt, en met of zonder overcard (de aas dus) is het ongeveer een coinflip (1:1) dus.

Stel je zet hem voor 80% zeker op de flushdraw, en 20% op een overpair.

18.46% van de tijd sta je 7:1 voor de pot vs QQ,JJ.. (84% winkans) * ($101.6 pot) = +$87.4
1.53% tegen KK (5% verlieskans) * ($101.6) = -$5.1
Gewogen som: ongeveer +$80 EV

80% sta je tegen de flush draw, dit is ongeveer een coinflip (1:1), maar het dode geld in de pot bied je betere odds dan 1:1, nl. 3:2. Lange termijn is deze call vs. de draw dus +EV.
50% * -40.6 (hij maakt zn draw)
50% * (101.6 - 40.6 =) 61.6 (hij mist)
EV: +$21

Zou je dus zeker weten dat hij de flushdraw had is het nog steeds +EV om te callen, en de kleine kans dat hij een pocketpair heeft maakt de call nog +EV'er, nl.

0.8*21+0.2*80=16.8+16= +$32.8

Callen dus!

NB. Fouten voorbehouden Razz

NoTurns
Gepost: donderdag 1 maart 2007 3:14:32

Hmm vind t allemaal hele mooie en interessante analyses maar ik denk dat ik m in dit geval toch meestal weg zou leggen en een beter moment zou afwachten TENZIJ ik vermoed dat mn tegenstander behoorlijk agressief is.

Dat je preflop reraise te klein is kan je niet zeggen vind ik. Hangt helemaal van de tafel af. Het is natuurlijk je doel om headsup te komen. Ik heb zat tafels meegemaakt (ook op 50NL) waar de spelers bijna per definitie alles onder de KK folden zodra er 3x of meer gereraisd wordt. Achteraf gezien was je reraise idd net iets te klein, aangezien je 3way zit waar je headsup wilt zitten.

Je 2/3 Potbet vind ik ook goed, op 50NL worden raises volop gecallt met pocket pairs en hoge kaartjes. Als je nu direct (als standaardplay) over de pot bet en jezelf aan de pot commit zonder dat je iets over zijn hand weet ben je mi niet echt slim bezig. Ik weet dat ik veel spelers op 50NL zo in de val lok iig. Ze overplayen hun overpairs op die manier. Ik zeg hier trouwens niet dat je het nooit moet doen, maar zeker niet altijd!

Nogmaals vind ik alleen je call erg twijfelachtig. Ik maak m soms ook en ben er echt heel vaak heel erg mee op mn bek gegaan. Wiskundig kan ik bovenstaande analyses misschien niet tegenspreken maar uit ervaring neig ik toch te zeggen dat je hier erg vaak beat bent. Zo niet dan heeft de ander iig een hoop outs. Ik ga er hier overigens van uit dat ik geen read op villain heb, dat kan natuurlijk wel heel bepalend zijn in zo'n situatie.

edit: gdvr ik zit echt te slapen, ik haal de twee villains door elkaar. Aangezien hij zelf vanuit EP raist en jou niet reraist neig ik toch ook zeker naar callen. Ben het eens met je read dat ie waarschijnlijk twee hogen ruiten of een lager overpair heeft. Goede call.
Partyboy1
Gepost: donderdag 1 maart 2007 7:47:57

Rang: McLovin

Tja...lastig pakket hier!

Zelf vind ik dat je het preflop wel goed speelt, al zou de raise idd wat hoger kunnen maybe!

De Flop bet zou ik wel echt een potbet maken op zo'n flop!

Je wilt drawers gewoon geen goede odds geven.

Als de persoon in kwestie dan all in pushed is het even goed je odds berekenen en kijken of je wilt callen.

Dan na zo'n preflop raise zet ik ze idd niet op trips of 2 pair en die flushdraw neem ik voor lief Smile Dus Pushen!

Take every occasion to Party!

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!