Zoeken

apparte hand, leuk resultaat. Ben benieuwd naar jullie (gegarandeerde) kritiek :D  
mcjeen
Gepost: donderdag 22 februari 2007 1:15:59

Rang: El Mágico

Hier even een zeer afwijkend gespeelde hand. Ik zal uitleggen waarom ik de hand zo speel.

Eerst ff wat info over de game zelf: We begonnen full-ring en hier is de tafel flink uitgedunt. Shorthanded spel dus en ik pikte al de heletijd handen omdat hun zo tight-weak speelde en overduidelijk geen shorthanded gewend waren.

Hier j9o UTG, ik denk leuke hand om te spelen. Ik raise gewoon open. Krijg ik callers dan outplay ik ze op de flop.

Ik krijg 2 callers en een prima flop voor deze preflop actie. Ik heb een gutshot en die andere hebben waarschijnlijk overcards.

Ik check om te kijken wat er achter me gebeurt. Aan de hand van wat er gebeurt ga ik mn beslissingen maken.

UTG+2 bet heel weak uit en ik besluit dat hij alleen overcards heeft en UTG+1 ook niet veel moet hebben op deze flop. Hops check-raise!

Toch called hij weer..

Nou turn is logische check-check.

River komt mn T en weet dat ik hier de beste hand heb. Alleen TT/T8/22/78/82/88/77/T7 verslaan me hier.

82 called hij preflop niet. T8/22/78/77 had hij veel meer kracht laten zien, T7 had hij gefold en mocht hij TT hebben dan is het pech.

Ik denk ik gooi er maar een pot bet tegen aan om het op een bluf te laten lijken, ze waren sowieso al geirriteerd over mn spel en hij zal me echt niet op een gutshot zetten na mijn check-raise op de flop. Laat hem maar callen met A8 ofzo.

Hij called en de hand gaat mooi de muck in Smile

Nou brandt maar los met jullie kritiek, ben benieuwd wat jullie er van vinden Smile

Hand 1910600080, Started at 2007-02-21 23:09:58
Table Taipeh: $0,25-$0,25 Pot Limit HE (Real)
Seat 1: mcjeen ($41,10 in chips)
Seat 2: Tjoff ($6,40 in chips)
Seat 3: Shades421 ($22,50 in chips) (on the button)
Seat 5: Spuldanov ($8,90 in chips)
Seat 6: solybi ($20,45 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ Jd 9c ]
Spuldanov : Post Blind ($0,25)
solybi : Post Blind ($0,25)
*** Pre- Flop  *** :
mcjeen : Bet ($1)
Tjoff : Call ($1)
Shades421 : Call ($1)
Spuldanov : Fold
solybi : Fold
***  Flop  *** : [ 7d 8s 2c ]
mcjeen : Check
Tjoff : Check
Shades421 : Bet ($1)
mcjeen : Raise ($3)
Tjoff : Fold
Shades421 : Call ($2)
***  Turn  *** : [ 7d 8s 2c 8h ]
mcjeen : Check
Shades421 : Check
***  River  *** : [ 7d 8s 2c 8h 10d ]
mcjeen : Bet ($9,50)
Shades421 : Call ($9,50)
*** SUMMARY ***
Pot: $28 | Rake: $0,50
Board: [ 7d 8s 2c 8h 10d ]
mcjeen bet $13,50, collected $28, net $14,50 Shows [ 9c Jd ] (a straight, Jack high)
Tjoff lost $1
Shades421 lost $13,50
Spuldanov lost $0,25
solybi lost $0,25

wie dit leest is gek Neutral
Martin12346
Gepost: donderdag 22 februari 2007 1:20:34
Rang: Forumheld

Riskant, maar op basis van je uitleg en reads maak ik er toch Prachtig van. Laughing
pokervos
Gepost: donderdag 22 februari 2007 2:15:16

Rang: Untouchable

ik vind het maar niks om dit zo uit positie te spelen.
je reraised de flop om hem weg te krijgen denk ik zo, maar raise dan minstens naar 4 of 5.
je zegt 'dan outplay ik ze op de flop', dat doe je dus niet.

turn : alleen een T kan je nog redden, want waarschijnlijk heeft hij trips.

je potbet op de river is goed, hij callt wel met zn trips.
je had 3 outs en dat was het dan wel weer. geluk gehad

math is idiotic
berent
Gepost: donderdag 22 februari 2007 3:51:24

Slecht gespeeld en je probeert het nu maar goed te lullen door met een of ander slecht verhaal aan te komen.

Shoot for the moon!
Donderwolk
Gepost: donderdag 22 februari 2007 5:59:22

Rang: Pokerjoker

Euh, je outplayed ze idd niet op de flop. Zonder die rivercard had hij je gewoon tuk. Hij had waarschijnlijk een legitieme hand.

De pre-flop play is zeer twijfelachtig. J9 UTG raisen?
De reraise postflop kan ik dan wel weer waarderen. Jij was immers de initiatiefnemer PF. Echter als je dan gecalled wordt, ben je in principe klaar met de hand. Prettig voor jou geeft hij je na de turn de freecard en ben je enigszins lucky op de river. Ik zou dit soort dingen niet te vaak doen moet ik je zeggen.

Wat interessant is dat je zegt dat je ze wel 'outplayed'. Ik heb het ook wel eens gehad. Alles gaat zo lekker dat je denkt dat je elke pot met elke twee kaarten kan winnen!!
Jij bent de king of the table!Cool

Helaas is poker niet zoals basketball (ik basketbalde vroeger fanatiek) waarin je plotseling alles raak schiet (in the zone, bij poker ook wel een rush). Je bent bij poker van een boel zaken afhankelijk. Neem je tegenstanders altijd serieus (ook al zijn ze slecht)want zij zouden zo ook maar eens de nuts kunnen hebben. Dus ga geen gekke dingen doen, want op de lange termijn kost het je alleen maar geld!

Succes! Wink

'Luck never gives; it only lends'
mcjeen
Gepost: donderdag 22 februari 2007 7:16:38

Rang: El Mágico

berent wrote:
Slecht gespeeld en je probeert het nu maar goed te lullen door met een of ander slecht verhaal aan te komen.

Zoals ik al zei is dit geen standaard hand, maar ik pakte hier elke pot en had de tafel aardig onder de duim. Ik speelde hier dus gewoon echt ff any 2 cards Smile

kijk dus ff niet naar mijn kaarten maar ik speelde meer op de manier van: ik speel zijn kaarten. reageren op de reads die ik op mn tegenstander had en daarop de juiste beslissingen nemen op basis daarvan vind ik dit wel goed gespeeld.

Als je puur naar mijn hand kijkt is dit natuurlijk een drama hand idd.

wie dit leest is gek Neutral
JackOfClub
Gepost: donderdag 22 februari 2007 9:05:16

Je had Villain ge-outplayed als ie je bet op de river niet had gecalled. Dan had het idd niet uitgemaakt was je in je handen had gehad.
Nu heb je gewoon geluk dat je je 4 outer hit en wordt afbetaald.

Denk dat er op een andere site nu dezelfde hand wordt gepost onder het kopje, chaser hits again on the river of zo iets. Wink

M4in
Gepost: donderdag 22 februari 2007 10:23:51
Rang: Honderdplusser

JackOfClub wrote:
Je had Villain ge-outplayed als ie je bet op de river niet had gecalled. Dan had het idd niet uitgemaakt was je in je handen had gehad.
Nu heb je gewoon geluk dat je je 4 outer hit en wordt afbetaald.

Denk dat er op een andere site nu dezelfde hand wordt gepost onder het kopje, chaser hits again on the river of zo iets. Wink

Smile
banchiere
Gepost: donderdag 22 februari 2007 10:30:56
Rang: Heer van Stand

mcjeen wrote:
berent wrote:

Zoals ik al zei is dit geen standaard hand, maar ik pakte hier elke pot en had de tafel aardig onder de duim. Ik speelde hier dus gewoon echt ff any 2 cards Smile

Als je LAG wil spelen en dat kan heel goed als de tafel zo is dan moet je nog niet any 2 cards knallen. Je bent gewoon een enorme luckbox hier. Je positie is bagger en als jij al een tijdje zo speelt kun je er vanuit gaan dat je een reraise krijgt met een mooie premium hand. Verder op een BAGGERFLOP, moet je niet check raisend de pot willen oppakken. Dit werkt alleen als de flop 5AA is en je zeker weet dat hij geen A heeft (voorbeeldtje). De turn is zwak gespeelt van je tegenstander en als hij de correcte play maakt zet hij je hier al van de hand. River je bent gewoon een enorme luckbox.
joeri
Gepost: donderdag 22 februari 2007 10:31:51

goed gespeeld. Geen kritiek.

Checkraise de flop alleen naar 4 ipv 3 usd.

Verder goed gespeeld denk ik.
joeri
Gepost: donderdag 22 februari 2007 10:34:35

toch wel een puntje. Al je tegenstanders hebben minder dan 100bb voor je staan. 2 zijn zelfs shortstack. Je kan deze kaarten dan beter niet raisen hier. Want deze kaarten wil je spelen met een straat voor een volle stack. En je loopt t risico dat shortstacks achter je all-in gaan.

Dus play is prima, timing is slecht.
Maze
Gepost: donderdag 22 februari 2007 11:21:23

Rang: Forumheld

mcjeen wrote:

kijk dus ff niet naar mijn kaarten maar ik speelde meer op de manier van: ik speel zijn kaarten. reageren op de reads die ik op mn tegenstander had en daarop de juiste beslissingen nemen op basis daarvan vind ik dit wel goed gespeeld.

Je kunt alleen zeggen dat je iemands kaarten speelt als je de andere laat folden. nu betaalt hij jouw helemaal af en heb jij gewoon onzettend geluk dat jij je 4-outer hit.

maargoed ik hou wel van een beetje niet regular poker Smile

daarnaast geef je aan dat je een reputatie van blindskaper hebt. daarom zullen ze je minder snel geloven en zal je flop reraise bijna altijd gecalled worden. dit is natuurlijk een geweldig scenario als je echt goede kaarten hebt, echter in dit geval is dat niet zo.. misschien kun je als je zo'n reputatie hebt proberen grote potten af te stemmen op jouw beste kaarten. want nu gooi je in feite 4 dollar weg op de flop, er van uit gaande dat villain je afbetaald. je had er iig zeker niet de implied odds voor.
denk dat dit op lange termijn -ev is.

aan de andere kant zet je jezelf nu wel neer als uberdonk en kun je nu echt de tafel uitmelken als je goede kaarten hebt.

bluffin' with my muffin
theraad
Gepost: donderdag 22 februari 2007 12:25:22

Rang: PC'er van het jaar

Ik weet niet echt wt ik van dit handje moet vinden! Goed, omdat je een x geen abc poker speelt, maar je je tegenstander met 'any 2' probeert te outplayen! Daar houdt ik altijd wel van! Zorg alleen dat je dat wel doet tegen tegenstanders die je kent, en waarvan je denkt dat ze snappen wat je aan het doen bent! Dus geen callingstation die z'n bottom pair blijft spelen!

Maar dan de hand, jij opent vanuit UTG! Dat is wel ok, als je je hand later weg kan leggen! C-R op de flop, dat is gewoon een goed vervolg op je preflop spel, zeker ook omdat je hierdoor een freecard kan krijgen op de turn!
Waarom check je de turn (voor de freecard...maar je wilde outplayen?!?)? Je tegenstander checkt de turn achter je, dus no way dat hij een 8 heeft! Dan had hij gewoon gebet omdat jij heel de hand al aggr hebt getoont en hij je gewoon wil laten betalen!

En die river is wel lekker natuurlijk! Cool

Maar probeer dit soort dingen niet te vaak, omdat mensen gewoon vaak niet snappen wat je aan het doen bent en ze je dus callen met van alles!

En je tegenstander wist duidelijk niet wat hij aan het doen was, hij speelt z'n hand nog veel slechter!

... en dik.

- Crispy

Looking for a boost?
NoTurns
Gepost: donderdag 22 februari 2007 12:40:37

mcjeen wrote:
Als je puur naar mijn hand kijkt...

Maar dat gaat bij poker nou eenmaal niet zo vaak op. Table image, reads, voorgaande handen, de dynamiek van de huidge tafel etc... spelen altijd een rol. Je speelt m inderdaad erg agressief, dit kan ik wel waarderen. Neemt niet weg dat je hier waarschijnlijk gewoon geluk hebt gehad, maarja, hoort er ook bij. Als je zelf al aangeeft dat je deze hand eigenlijk normaliter niet zo speelt, zie ik er niets verkeerds in om hem een keertje wel zo te spelen.

Raisen UTG met J9 tegen 4 tegenstanders is niet zo rampzalig, je reraise op de flop vind ik ook wel ok (al is de reraise idd wat aan de kleine kant). Je reraise op de flop heeft je waarschijnlijk wel die gratis rivercard gegeven. Als hij zn 8 op de turn niet pakt (als ie n 8 heeft?? geen idee??) outplay je m waarschijnlijk idd gewoon.

Nogmaals, ik zou m niet zo spelen, maar SOMS mag je er mi best zo'n play tussendoor gooien, al is t maar om de tafel te laten denken dat je een donkey bent Very Happy. Komt bij mij wel de vraag...of dit soort "mislijdende" plays op de 25PL wel zin hebben....

En verder is het zoals Vos al zegt altijd link om dit soort dingen UIT positie te proberen.

Zo, heb mn best gedaan om je hand goed te praten Wink.
pokervos
Gepost: donderdag 22 februari 2007 12:45:08

uiteindelijk heeft ie een suckout gemaakt en afbetaald gekregen, toch? hij schrijft het op alsof ie een meesterlijke play heeft gemaakt Very Happy

math is idiotic
berent
Gepost: donderdag 22 februari 2007 15:38:26

pokervos wrote:
uiteindelijk heeft ie een suckout gemaakt en afbetaald gekregen, toch? hij schrijft het op alsof ie een meesterlijke play heeft gemaakt Very Happy

period

Shoot for the moon!
NoTurns
Gepost: donderdag 22 februari 2007 15:48:48

very true
Theboss
Gepost: donderdag 22 februari 2007 16:05:57

als je van plan bent iemand te outplayen met zo'n hand dan moet de pot altijd klein zijn naar mijn mening en dus niet raisen. Zodat je veel ruimte hebt om iemand te outplayen. Als je toch van plan bent iemand te outplayen met een raise zorg dat je in positie zit.

Volgens mij is dit ook geen voorbeeld van outplayen, dit is gewoon iemand die lucky hit op de river tegen iemand die genaaid wordt met trips

Een van de voorwaarde voor iemand outplayen is dat je hem op een hand kan zetten, beoordelen dat deze van je tegenstander beter is en vervolgens de kans inschatten dat die uhm ook weglegd. Ps: Voor de checkraise gaan op die board, ben benieuwd wie je daar mee weg krijgt op deze limiet als ze wat gehit hebben. Anders ben je alleen maar bezig met bluffs catchen

Voor de rest turn en river is okay, andere opties zijn er ook niet.
berent
Gepost: donderdag 22 februari 2007 16:14:29

Ik zal even toelichten waarom ik het een slechte play vind, aangezien ik'm zelf ook weleens maak.

1) Als je zo'n play maakt, zorg dan dat je ALTIJD naar de nuts drawt, dat gaat hier goed.
2) Zorg ervoor dat er ook nog andere scarecards voor je tegenstander kunnen vallen, zodat je daarmee een made hand kan reppen op een andere straat.
3) Het idee achter deze play is om je tegenstander enorm slechte reverse implied odds te geven. Hij heeft geen enkel idee waar hij staat, en het doel is dus om hem elke marginale hand weg te laten gooien. Aangezien je hiervoor een tegenstander nodig hebt die zelf kan nadenken, en kan folden, en aangezien die op deze limieten niet echt te vinden zijn heeft deze play totaal geen positieve toegevoegde waarde. Mensen callen toch wel met marginale holdings.

Verder kom ik nu nog niet, ben pas net wakker Rolling Eyes

Speel gewoon lekker abc, zonder fancy moves. En ik kan het weten, want ik maak ze ook veel te veel en ze kosten op de lange termijn gewoon geld op de lage limieten.

Shoot for the moon!
pokervos
Gepost: donderdag 22 februari 2007 16:27:22

berent wrote:

1) Als je zo'n play maakt, zorg dan dat je ALTIJD naar de nuts drawt, dat gaat hier goed.
2) Zorg ervoor dat er ook nog andere scarecards voor je tegenstander kunnen vallen, zodat je daarmee een made hand kan reppen op een andere straat.
3) Het idee achter deze play is om je tegenstander enorm slechte reverse implied odds te geven. Hij heeft geen enkel idee waar hij staat, en het doel is dus om hem elke marginale hand weg te laten gooien.

bedankt dat je deze drie punten nog even hebt opgeschreven
staan ze weer wat verser in m`n geheugen!

math is idiotic

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!