Zoeken

zucht.. goede check van mij op de river, maar waarom valt zoiets nou toch weer?!  
mcjeen
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 5:34:30

Rang: El Mágico

En dit heb ik echt al de hele nacht, het is echt om er schijtziek van te worden...

Hand 1887880925, Started at 2007-02-17 04:26:42
Table Jaipur: $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)
Seat 0: -Savascat- ($26,15 in chips)
Seat 1: mcjeen ($31,65 in chips) (on the button)
Seat 2: waynesaurus ($22,55 in chips)
Seat 3: bruisedlee ($21,50 in chips)
Seat 4: KENT 8 ($19,75 in chips)
Seat 5: punki_nav ($85,85 in chips)
Seat 6: PIF666 ($57,80 in chips)
Seat 7: miklu76 ($11,75 in chips)
Seat 9: metlilelaj ($6,75 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ 10d 10h ]
waynesaurus : Post Blind ($0,15)
bruisedlee : Post Blind ($0,25)
*** Pre- Flop  *** :
KENT 8 : Fold
punki_nav : Call ($0,25)
PIF666 : Call ($0,25)
miklu76 : Call ($0,25)
metlilelaj : Fold
-Savascat- : Bet ($2)
mcjeen : Call ($2)
waynesaurus : Fold
bruisedlee : Fold
punki_nav : Fold
PIF666 : Call ($1,75)
miklu76 : Fold
***  Flop  *** : [ 5c 8s 10c ]
PIF666 : Bet ($2,50)
-Savascat- : Fold
mcjeen : Raise ($8)
PIF666 : Call ($5,50)
***  Turn  *** : [ 5c 8s 10c Qs ]
PIF666 : Check
mcjeen : Bet ($14)
PIF666 : Call ($14)
***  River  *** : [ 5c 8s 10c Qs 9h ]
PIF666 : Check
mcjeen : Check
*** SUMMARY ***
Pot: $50,40 | Rake: $0,50
Board: [ 5c 8s 10c Qs 9h ]
-Savascat- lost $2
mcjeen lost $24
waynesaurus lost $0,15
bruisedlee lost $0,25
KENT 8 lost $0
punki_nav lost $0,25
PIF666 bet $24, collected $50,40, net $26,40 Shows [ Jc Kc ] (a straight, King high)
miklu76 lost $0,25
metlilelaj lost $0

wie dit leest is gek Neutral
Tao
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 9:32:53

Rang: Pokerjoker

tja..oesd+flush krijg je er toch niet uit

If life gives you lemons, squeeze lemon juice in its stupid eye. - Big Poppa E
vangils
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 12:17:26

Rang: Pokerjoker

Is die check zo goed? Range handen waarin villain een boer heeft is redelijk beperkt, ook een set, 2 paar of een overpaar lijkt hier waarschijnlijker, en natuurlijk een gemiste flush ook. Denk niet dat checken in een gelijksoortige situatie in toekomst +EV is
JackOfClub
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 13:52:25

Rang: Untouchable

vangils wrote:
Is die check zo goed?

Dat ligt natuurlijk helemaal aan de read die je hebt.
Als je vermoed dat Villain jou hier beat heeft, kun je checken.
Ik zou Villain hier veel eerder op een FD zetten en dus gewoon een value bet maken op de river ( en dan vervolgens geraist worden ).

Schijtziek sits on the road to tilt Wink

theraad
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 16:04:54

Rang: PC'er van het jaar

Waarom call je de preflopbet van $2 van savascat? Wat denk je dat hij heeft en hoe wil je de hand verder gaan spelen?

Gaat je voor setvalue of wil je HU komen en bij gaan A/K op de flop uitbetten en de pot oppakken? Dat betekend dat je zou moeten raisen naar ong $5 zodat de mensen na je niet meer kunnen callen! Krijg je een reraise dan zit je waarschijnlijk tegen AA of KK aan en leg je je hand weg!
Omdat je alleen callt heb je een probleem omdat er nog mensen na je komen die aardige odds krijgen om te callen, en je dus je TT tegen 3 of 4 man moet spelen! Verre van ideaal(behalve als je je topset hit natuurlijk Wink )!

Raise meer op de flop! Je geeft hem nu goede odds om te callen met een FD!
Turnbet is ok, doordat hij callt zou ik hem op een FD met evt SD zetten dus je check op de river is ok! De rest van de hand minder!

... en dik.

- Crispy

Looking for a boost?
JackOfClub
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 16:41:02

Rang: Untouchable

theraad wrote:
Gaat je voor setvalue of wil je HU komen en bij gaan A/K op de flop uitbetten en de pot oppakken? Dat betekend dat je zou moeten raisen naar ong $5 zodat de mensen na je niet meer kunnen callen! Krijg je een reraise dan zit je waarschijnlijk tegen AA of KK aan en leg je je hand weg!
Omdat je alleen callt heb je een probleem omdat er nog mensen na je komen die aardige odds krijgen om te callen, en je dus je TT tegen 3 of 4 man moet spelen! Verre van ideaal(behalve als je je topset hit natuurlijk Wink )!

Ik vind er nogal wat haken en ogen aan zitten om met TT een reraise te maken.
Vaak maakt men een preflop re-raise om te zien waar men staat. Dus als Villain maar een beetje hand heeft ( AK, AA,KK of QQ en op Everest zelfs AQ of AJ ) dan drukt Villain hier all-in.

Dan nog steeds weet je niet precies waar je staat. Tuurlijk AA, KK zou kunnen maar AK-AJ zou ook heel goed kunnen.
Het beste wat je dan kunt doen is toch afleggen alleen dan heeft de informatie $5 gekost en eigenlijk weet je nog steeds niet of je preflop nu beat was of niet.
En dan heb ik nog niet eens de acties meegenomen die achter je nog kunnen plaats vinden. Want re-steals op Everest zijn ook niet echt zeldzaam.

Nu ipv te raisen, flat call je de Villains raise. Je gaat voor de set, dus het liefst heb je dat zoveel mogelijk mensen callen omdat je dan echt max value voor je inleg krijgt.

Hit je je set niet en vallen er 1 of 2 overs, leg je gewoon af. Valt je set wel dan afhankelijk van de flop ( gevaarlijk of niet ) lead je uit of re-raise een bet of misschien zelfs een check/raise.

Het voordeel hiervan is dat je niet meegezogen wordt in je preflop reraise verhaal. Die komt natuurlijk met een standaard c-bet op de flop en als Villain de overcard heeft gehit op de flop, ga je hard nat.
Nu, als Villain de overcard hit, kom je nog goedkoop weg.

Tuurlijk kun je wel eens met TT of JJ een preflop re-raise maken maar zou dit minder dan 20% van de keren doen.
Persoonlijk doe ik dat eigenlijk nooit omdat dat soort dingen toch nooit goed voor mij uitpakken met medium pp. Very Happy

mcjeen
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 17:15:56

Rang: El Mágico

theraad wrote:
Waarom call je de preflopbet van $2 van savascat? Wat denk je dat hij heeft en hoe wil je de hand verder gaan spelen?

Raise meer op de flop! Je geeft hem nu goede odds om te callen met een FD!
Turnbet is ok, doordat hij callt zou ik hem op een FD met evt SD zetten dus je check op de river is ok! De rest van de hand minder!

Op de preflopactie moet je je niet blind staren. De ene keer reraise ik, dan andere keer flatcall ik. Ik ging hier voor flatcallen omdat ik hier voor setvalue wilde gaan.

De flop raise: er zat na zijn bet zo een 8.5 in de pot en ik gooi daar 8 dollar tegen aan, oftewel ik bet de pot?!Lijkt mij een redelijke raise toch? (alhoewel hij 5.5 moest callen voor een pot van zo een 14 dollar, tsjah hmm mischien toch iets hoger gekunt)

Ik vond mijn turn bet juist wat te laag, ik had hier gewoon all-in moeten pushen..

Kortom op de punten die jij aangeeft dat ik slecht speel vind ik het juist goed gespeeld en het punt die jij aangeeft goed gespeeld te hebben vind ik het juist minder...

River check is gewoon omdat ik 100% zeker wist dat hij een J had. Just a read, weet eigelijk niet zo goed waarop gebasseerd maar soms volg je je gevoel in zulke handen.

wie dit leest is gek Neutral
theraad
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 18:03:39

Rang: PC'er van het jaar

Preflop is geen comment, maar meer een vraag! Ik speel m'n TT gewoon liever HU, en ik houd niet van callen met nog heel wat mensen achter me te gaan!

Dan de flop; jij bet $8 wat de pot $17 maakt (6,5 + 2,5 + 8)! Hij moet 5,5 callen om 17 te winnen, dat zijn natuurlijk perfecte odds! Zeker omdat hij waarschijnlijk meer kan winnen (inplied odds)!

De turn bet is goed omdat je hem niet uit de hand wil drukken, je wilt hem met foute odds laten callen! En als je hem op een FD zet is de bet groot genoeg! Zet je hem op een FD + SD dan is je bet iets te klein, maar ik denk dat, als je naar zijn hele range kijkt je turnbet gewoon ok is!

River check is zeker goed omdat, als je bet en gecallt wordt, je (bijna) ltijd bet bent met zo'n board!

... en dik.

- Crispy

Looking for a boost?
Partyboy1
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 18:15:06

Rang: McLovin

Ja ik vind het eigenlijk erg sterk gespeeld...beetje pech hoe het afloopt alleen, vind het wel een nette check op de river!

Take every occasion to Party!
Sjimmie
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 20:04:00
Rang: Forumheld

Tao wrote:
tja..oesd+flush krijg je er toch niet uit

Alsof je dat wilt. Wat je wil bereiken is dat je tegenstander een fout maakt, niet dat ie weglegt. Een fout zou zijn om een all in te callen op de turn. Als waar is wat jij zegt, en je zet hem op die hand, dan moet je all in gaan en willen dat hij WEL called, niet dat hij weglegt. Wegleggen is namelijk correct, callen is fout.
Sjimmie
Gepost: zaterdag 17 februari 2007 20:13:06
Rang: Forumheld

theraad wrote:
Preflop is geen comment, maar meer een vraag! Ik speel m'n TT gewoon liever HU, en ik houd niet van callen met nog heel wat mensen achter me te gaan!

Dan de flop; jij bet $8 wat de pot $17 maakt (6,5 + 2,5 + 8)! Hij moet 5,5 callen om 17 te winnen, dat zijn natuurlijk perfecte odds! Zeker omdat hij waarschijnlijk meer kan winnen (inplied odds)!

De turn bet is goed omdat je hem niet uit de hand wil drukken, je wilt hem met foute odds laten callen! En als je hem op een FD zet is de bet groot genoeg! Zet je hem op een FD + SD dan is je bet iets te klein, maar ik denk dat, als je naar zijn hele range kijkt je turnbet gewoon ok is!

River check is zeker goed omdat, als je bet en gecallt wordt, je (bijna) altijd bet bent met zo'n board!

Ben het nu wel met je eens. Flop raise is te klein!!! En wel hierom.

Na je bet van je tegenstander kan het hij volgende hebben:
1. C-bet is een pure bluf
2. Hij heeft een flushdraw
3. Hij heeft een overpair
4. Hij heeft toppair (onwaarschijnlijk, er zit nog maar 1 T in het spel)
5. Hij heeft een lagere set
EDIT 6. Hij heeft een onwaarschijnlijke straight draw.

In geval 1 maakt je raise niet zo heel veel uit, hij fold bij elke fatsoenlijke raise. In geval 2, is je raise te klein, hij krijgt prima odds om te callen. In geval drie called hij minimaal een flinke raise, maar kan hem ook all in knallen. Hier is je raise aan de onderkant van de bandbreedte van raises die je kan maken. Geval 4 is een uitzondering, hier is je raise prima, maar zoals gezegd, hij moet dan net die ene T hebben, die kans is vrij klein. In geval 5 gaat het geld er toch wel in. In geval 6, wat niet waarschijnlijk is, is een grotere raise ook beter. Kortom alleen in een onwaarschijnlijk geval is je raise goed, maar zou een grotere raise weinig schade aanrichten. In een vrij waarschijnlijk geval is je raise niet goed, en richt het juist wel veel schade aan. Daarom, hogere raise!

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!