Zoeken

Kleine flush + gutshot straight draw  
mcjeen
Gepost: maandag 5 februari 2007 13:44:51

Rang: El Mágico

Wat zouden jullie met deze draw doen en waarom? Welke hand zou jij hem zetten en hoe handel je ernaar?

Hand 1560445336, Started at 2007-01-28 19:41:14
Table Genua: $0,15-$0,15 No Limit HE (Real)
Seat 1: TPPPP ($18,80 in chips)
Seat 2: adamus204 ($12,35 in chips)
Seat 3: ZockerArni ($15,50 in chips)
Seat 4: benjed13 ($27,55 in chips)
Seat 5: TordAS ($16,95 in chips) (on the button)
Seat 6: thoomie ($21,15 in chips)
Seat 7: mcjeen ($27,70 in chips)
Seat 9: Assandy ($14 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ 2d 3d ]
thoomie : Post Blind ($0,10)
mcjeen : Post Blind ($0,15)
*** Pre- Flop  *** :
Assandy : Bet ($0,30)
TPPPP : Fold
adamus204 : Call ($0,30)
ZockerArni : Fold
benjed13 : Fold
TordAS : Call ($0,30)
thoomie : Fold
mcjeen : Call ($0,15)
***  Flop  *** : [ 5h 10d Ad ]
mcjeen : Bet ($0,50)
Assandy : Call ($0,50)
adamus204 : Fold
TordAS : Raise ($3,50)
mcjeen :

wie dit leest is gek Neutral
Beunhaas
Gepost: maandag 5 februari 2007 13:49:06

Rang: Sjef Zeverhaas ofzo

die valt ff lekker, en die kerel is waarschijnlijk boos...Razz

Hoop is voor mensen die naderend falen willen verbloemen tot iets dragelijks.
YosSa
Gepost: maandag 5 februari 2007 13:52:00
Rang: Bekend gezicht

Je kan op de flush gokken, maar dat gaat vaak mis.
Hij zal best iets hebben en dat is altijd nog meer dan jij.
Ik zou m niet callen en wachten op een betere kaart.

Beter een goeie fold dan een slechte call ... of zoiets
Partyboy1
Gepost: maandag 5 februari 2007 13:53:12

Rang: McLovin

Ik snap beunhaas niet helemaal, maar het is lastig hier...

Als je zeker weet dat die ander ook called zou ik het ook zeker doen.

Maar dat ben je hier niet en dus wordt het wat lastiger...

Het nadeel is dat iemand anders hogere flush kan hebben, dus de kaart die je echt wilt zien is de 4, daar gaan zij zeker stuk aan!

Dus...ik zou hem wegleggen denk ik! Maar wel met pijn in mijn hart als op de turn de 4 valt!

Take every occasion to Party!
JackOfClub
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:00:02

Rang: Untouchable

Ik leg deze af omdat:
- ookal heeft Villain hier nix, jij nu nog minder.
- je ookal pak je de flush, misschien heb je niet de hoogste.
- de ideal kaart is een 4 en liefst geen 4d, dus maar 3 zekere outs.
- zonder implied odds heb je gewoon weg de pot odds niet om te callen

Ro_2004
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:00:26

ik zou je flushouts hier niet voor volle outs aanzien aangezien de kans groot is dat er nog iemand met een hogere naar zit te drawen.
Grote vraag is een beetje wat villain 2 (niet de raiser) hier heeft dat ie jouw bet op de flop wel calt terwijl er een A en 2 suited kaarten liggen. Die raiser heeft meer dan waarschijnlijk een niet zo sterke A en wil hier gewoon de pot pakken.
Ik zou 'm denk ik wegleggen, dit soort handen kunnen uiteindelijk in een duur geintje eindigen.

mcjeen
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:04:50

De reraiser daar maakte ik me geen zorgen om. Ik wist dat hij een goede hand had, maar dat ik hem flink kon outdrawen en hele dikke implied odds kreeg als ik zou hitten. Ik zelf zette hem op trips.

De gast achter me maakte ik me meer zorgen om, als ik zou callen en hij zou callen dan zou hij wel eens met een hogere flush draw kunnen zitten waardoor ik nog maar goed zit voor een runner runner straight flush.

Pushen zou achteraf de beste optie zijn. De caller achter mij zou dan nooit meer kunnen callen tenzij hij echt iets heeft.

maar op de een of andere manier durf ik nog niet echt te pushen met dit soort handen..

Ik besluit te callen en het handje loopt zo af:

mcjeen : Call ($3)
Assandy : Fold
***  Turn  *** : [ 5h 10d Ad 5d ]
mcjeen : Check
TordAS : Bet ($13,15)
TordAS : All In ($13,15)
mcjeen : Call ($13,15)
***  River  *** : [ 5h 10d Ad 5d 4d ]
*** SUMMARY ***
Pot: $34,80 | Rake: $0,30
Board: [ 5h 10d Ad 5d 4d ]
TPPPP lost $0
adamus204 lost $0,30
ZockerArni lost $0
benjed13 lost $0
TordAS lost $16,95 Shows [ 10c As ] (two pairs, Aces and tens)
thoomie lost $0,10
mcjeen bet $16,95, collected $34,80, net $17,85 Shows [ 2d 3d ] (a straight flush, fives high)
Assandy lost $0,80

Toch leuke afsluiting Very Happy ik wist dat als ik zou hitten hij heel zn stack bij mij ging inleveren en ik wist dat hij geen flush draw zou hebben omdat hij zn hand tegen die draw op de flop beschermde. Achteraf had ik wel moeten pushen zodat de caller mij minder snel zou callen. Maar dit is dus nog een leer momentje.

Partyboy1
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:05:37

Rang: McLovin

De conclusie is in ieder geval duidelijk hier! Very Happy

Take every occasion to Party!
JackOfClub
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:08:56

Partyboy1 wrote:
De conclusie is in ieder geval duidelijk hier! Very Happy

Ja, je hebt je luckbox verkocht aan mcjeen!

Lekker hoor, zo'n runner runner str8 flush! Wink

Dappere call overigens. Ik had hier zeker afgelegd.

mcjeen
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:13:44

Dat ie dapper is boeit me niet zoveel waar het mij omgaat is of ie goed is Smile

Ik zelf vind hem dus wel goed omdat mijn read goed was en hij geen hogere flush draw had.

Tegen hem rekende ik dus mijn volle outs.

Tegen die dude achter mij duidelijk niet. Ik had dus 2 dingen in mijn hoofd. 1. callen en kijken wat die dude achter me doet. Callen of pushen is oppassen of folden op de turn voor mij.

en als ie fold dan heb ik zeer mooie implied odds.

Andere optie was pushen om die andere dude ook te laten folden en kijken wat de reraiser zou doen. Foldt hij dan pak ik daar de pot, callt hij dan heb ik vet veel outs.

dat was mijn beredenatie. weet niet wat jullie daar van vinden?

Ro_2004
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:16:01

mcjeen wrote:

De gast achter me maakte ik me meer zorgen om, als ik zou callen en hij zou callen dan zou hij wel eens met een hogere flush draw kunnen zitten waardoor ik nog maar goed zit voor een runner runner straight flush.

Pushen zou achteraf de beste optie zijn. De caller achter mij zou dan nooit meer kunnen callen tenzij hij echt iets heeft.

Dat laatste is volgens mij precies de reden dat je niet moet pushen hier. Je weet niet wat ie heeft, en hij zal je alleen maar callen met een betere hand, waardoor je vaker deze hand zal verliezen dan winnen. Daarnaast zal hij een call van jou ook niet callen als ie niet heeft dus op de lange termijn is callen denk ik beter dan all in raisen.
Jouw call is hier bij nader inzien misschien wel de beste optie, omdat je weet dat raiser een A heeft. ALs tegenstander achter jou callt zit je zeer waarschijnlijk tegen een flushdraw aan te kijken als ie callt en kun je hem op de turn alsnog (relatief goedkoop) afleggen als de flushkaart valt.
Goed gespeeld!
Overigens onbegrijpelijk dat villain hier jouw raise calt op de turn.

Timmie
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:16:05

Rang: Pokerjoker

Ligt een beetje aan de read van je speler hoeveel fold equility je hebt .. als hij 2 van de 3 keer fold (als je dat denkt) dan had ik hem hier op de flop all in geramd. Als de flush valt heb je misschien niet de hoogste maar hoe vaak gebeurt het dat je flush over flush hebt?

Met de flushdraw en de 4 heb je 13 outs om te hitten, dit is iets meer dan 40%.

De kans dat hij met 2 paar fold is niet zo heel groot maar dat weet je niet van te voren, een AK had hij misschien wel weggelegd en had je de pot meteen opgepakt.

Zelf zou ik hem hier 1 op de 3 keer all in zetten, een keer gewoon callen, en misschien een keertje een miniraise maken. Om een beetje af te wisselen Smile
mcjeen
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:21:27

Ro_2004 wrote:
mcjeen wrote:

Dat laatste is volgens mij precies de reden dat je niet moet pushen hier. Je weet niet wat ie heeft, en hij zal je alleen maar callen met een betere hand, waardoor je vaker deze hand zal verliezen dan winnen. Daarnaast zal hij een call van jou ook niet callen als ie niet heeft dus op de lange termijn is callen denk ik beter dan all in raisen.
Jouw call is hier bij nader inzien misschien wel de beste optie, omdat je weet dat raiser een A heeft. ALs tegenstander achter jou callt zit je zeer waarschijnlijk tegen een flushdraw aan te kijken als ie callt en kun je hem op de turn alsnog (relatief goedkoop) afleggen als de flushkaart valt.
Goed gespeeld!
Overigens onbegrijpelijk dat villain hier jouw raise calt op de turn.

Ja precies dat is wat ik ook dacht. Als ik call dan kan hij ws niet callen tenzij hij echt een monster slowplayt. Dus grote kans dat hij fold en dan heb ik de volle outs.

Als ik push dan zal hij alleen callen als ik beat ben, vandaar dat ik ook voor callen koos.

Die dude ramt trouwens zelf all-in op de turn na mijn check, dus hij callt mij niet, ik call hem Smile

ik hitte mijn flush op de turn en omdat hij het initiatief nam op de flop verwachte ik dat hij wel zwakte in mijn check zou zien en flink zou gaan pushen.

i love it wanneer alles goed valt Very Happy

Soepkip
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:21:49
Rang: Vaste gast

Ik snap niet hoe je hier zeker kan zijn dat de ander ook geen flush draw heeft.

Anyone from the tax department should realize that this post is completely fictional and should not be used to audit me.
pokervos
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:23:53

ik was allin gegaan na die reraise

fold equity + waarschijnlijk ongeveer %50 winkans is meestal + EV

math is idiotic
JackOfClub
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:26:13

Zeker ben je nooit maar een dergelijke bet lijkt eerder op het hier willen oppakken van de pot omdat je een set, 2 pair ofzo hebt gemaakt en op die manier je tegenstander niet de pot odds wilt geven om te callen met zijn FD.

Aan de andere kant nodigt een dergelijke bet wel uit om met je FD te callen omdat je waarschijnlijk met een tegenstander te maken hebt, die deze hand niet meer weg kan leggen als jij je flush maakt.

Ro_2004
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:26:55

Soepkip wrote:

Omdat er op dit niveau vrij simpel poker wordt gespeeld.
Overbet op flushgevaarlijk board met meerdere mensen in de pot betekent ik heb m'n A gehit en wil iedereen eruit hebben. Vrij simpele read.

JackOfClub
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:29:41

pokervos wrote:
ik was allin gegaan na die reraise

fold equity + waarschijnlijk ongeveer %50 winkans is meestal + EV

Denk dat je hier 0 fold equity hebt. Villain heeft zeker een hand.
Een set of 2 pair wordt hier niet weggelegt. Waarschijnlik TPTK hier ook niet.

Hero heeft hier 11 outs -> 43%.

mcjeen
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:31:20

Soepkip wrote:

Van de gast achter mij wist ik dat ook niet zeker, maar die andere reraiser gaat echt niet flink pushen met een flushdraw als er voor hem een better en een caller is.

Als hij dat zou doen dan zou hij zichzelf de verkeerde odds geven voor zijn flushdraw. Want als iemand all-in duikt dan heeft hij een ontzettend dure draw. Ik zette hem dus op een A of trips want hij wilde hier de pot oppakken.

Omdat ik niet zeker wist wat die gast achter me had besloot ik slechts te callen.

Soepkip
Gepost: maandag 5 februari 2007 14:39:36
Rang: Vaste gast

Aha ikke snappe. Had ergens in m'n hoofd dat die gast achter je ook calde, maar dat was dus niet zo Smile

Anyone from the tax department should realize that this post is completely fictional and should not be used to audit me.

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!