Zoeken

I bluffed, but why the f*ck he called?  
mcjeen
Gepost: zaterdag 27 januari 2007 23:34:42

Rang: El Mágico

Hand 1556551867, Started at 2007-01-27 22:23:01
Table Ulan Bator: $0,10-$0,10 No Limit HE (Real)
Seat 0: uzonet ($10 in chips)
Seat 1: 54313 ($1,75 in chips)
Seat 2: carlosvegas ($5,20 in chips)
Seat 3: mcjeen ($20,65 in chips) (on the button)
Seat 5: LuckyB444 ($8,65 in chips)
Seat 6: Sika10 ($11,25 in chips)
Seat 8: benes1955 ($2,90 in chips)
Seat 9: saawa ($7,70 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ Ah 9c ]
LuckyB444 : Post Blind ($0,10)
uzonet : Post Blind ($0,10)
*** Pre- Flop  *** :
Sika10 : Call ($0,10)
benes1955 : Fold
saawa : Call ($0,10)
uzonet : Check
54313 : Fold
carlosvegas : Fold
mcjeen : Call ($0,10)
LuckyB444 : Check
***  Flop  *** : [ 9h 2h 10h ]
LuckyB444 : Check
Sika10 : Check
saawa : Bet ($0,50)
uzonet : Fold
mcjeen : Call ($0,50)
LuckyB444 : Fold
Sika10 : Fold
***  Turn  *** : [ 9h 2h 10h Kd ]
saawa : Bet ($1)
mcjeen : Raise ($2)
saawa : Call ($1)
***  River  *** : [ 9h 2h 10h Kd Qs ]
saawa : Check
mcjeen : Bet ($3)
saawa : Call ($3)
*** SUMMARY ***
Pot: $11,30 | Rake: $0,20
Board: [ 9h 2h 10h Kd Qs ]
uzonet lost $0,10
54313 lost $0
carlosvegas lost $0
mcjeen lost $5,60 Shows [ 9c Ah ] (a pair of nines)
LuckyB444 lost $0,10
Sika10 lost $0,10
benes1955 lost $0
saawa bet $5,60, collected $11,30, net $5,70 Shows [ Ac 10c ] (a pair of tens)

Wat vinden jullie van deze play hier van mij?

Mijn gedachte gang was al volgt:
preflop: heb de button, heb een aas met een matige kicker. Just see a flop..

Flop:
Nut flush draw + middle pair, oftewel zo een 13 outs ofzo en dan tel ik top pair niet eens mee omdat iemand hier wel eens AT kan hebben. ik besluit te callen en de turn te zien.

Turn:
Ik zet hem op een T, KT zal hij niet spelen dus een K is een scare card voor hem, raise hier om hem te laten folden en mocht hij callen dan heb ik nog zat outs. hij callt..

River:
Zijn check bevestigd mijn gedachte, maar mis mijn draws. Als ik hier de helft v.d. pot bet kan ik hier de pot nog pakken, hij kan niet callen met al die draws en overcards etc..

Maar waarom callt hij in godsnaam?! er ligt een flush een straat, overcards etc..

Als hij zelf nou een flush geflopt had ok..

Wat vinden jullie van deze play? misschien maar niet meer doen tegen calling stations?

Of meer pushen op de turn. Ik zie nu pas dat ik daar een foutje maak. De pot is 2 dollar wanneer hij bet. Ik raise naar 2 dus de pot wordt 4 en hij krijgt dus 5:1 odds. hmm misschien 3 dollar ofzo moeten maken..

wie dit leest is gek Neutral
JackOfClub
Gepost: zaterdag 27 januari 2007 23:48:50

Rang: Untouchable

Niet iedereen ziet de sterkte in een minimal raise.
Je zult echt goed moeten weten hoe Villain denkt voordat je besluit te gaan 'bluffen'.
Wat vaak op deze limieten helpt is hard betten.
Gewoon pot bets ertegen aanknallen. Nadeel. Als Villain door heeft wat je elke keer doet, dan blijft hij je callen en raist ie je op de river met de nuts Wink

De turn en river vind ik niet hard genoeg gespeeld.
Overigens vind ik dit wel dappere calls van Villain hier want met TPTK op flop en 2 overcards die komen op de turn en river is dit volgens mij niet het moment op te roepen dat 3rd pair hier 't wel gaat redden.

Zo zie je maar weer, bluffen met helemaal nix is niet altijd helemaal handig Wink

mcjeen
Gepost: zaterdag 27 januari 2007 23:56:36

Ja ik heb zelf altijd zoiets van overbets vragen om niet gecalled te worden dus die call ik en halve pot bets of 3/4 bets vragen wel om calls dus die call ik niet. Ik heb dit zelf ook een beetje met bets plaatsen.

Ik denk dat op hogere limieten ook meer zo gedacht wordt, alhoewel er dan ook weer op geanticipeerd wordt etc.

De turn had wel meer gemogen vondt ik. De bet op de river is gewoon goed. Als je hier de nuts hebt plaatst je net iets over de helft v.d. pot om value te betten. alleen hij ziet dat blijkbaar niet en callt?

Ach ja, ik weet wel dat hij volgende keer wel gewoon op middle pair callt als ik me draw maak Very Happy

Miko
Gepost: zondag 28 januari 2007 0:21:11

Rang: Honderdplusser

Alstjeblieft, wil je nooit meer op 10NL een 3th barrel afvuren? Je hebt niks, klaar.

Het enige waar je aan moet denken is: Wat heb ik, wat heeft mijn tegenstander. Zolang je 1 niveau boven je tegenstander denkt is het goed.

Wat heb ik, wat heeft mijn tegenstander en wat denkt mijn tegenstander dat ik heb is een level te hoog.
Allright
Gepost: zondag 28 januari 2007 0:28:12

Rang: Forumheld

Hoi mcjeen,

Ik geloof dat ik vanmiddag ergens las dat je dacht het niveau van de nl100 aan te kunnen. Dan speel je deze hand toch nog wat zwak.

Vraag me af wat je preflop met A9o te zoeken hebt, zelfs in positie zou ik dat altijd weggooien.

Dan de flop, je hit medium pair met de nutflushdraw. Op zich niet slecht, maar je houdt er zelf al rekening mee dat een ander A10 kan hebben. Dus hoe kom je dan aan 13 outs?

Maargoed, je gaat in principe voor de flush en met een beetje geluk je lig je niet ver voor of achter. Om hier achter te komen zou ik gebruik maken van je positie. Reraisen dus op de flop, hopen op die fold. En als hij niet fold krijg je waarschijnlijk een check naar je toe op de turn.

Jij gaat semibluffen op de turn, op het moment dat je zeker achter ligt. En als je dan wil bluffen, plaats dan geen miniraise. Zo geef je elke hand de juiste odds om je te callen.

Op de river had je pech dat hij je called, dat was idd een loose call van hem. Al maak je wederom een weak bet, waardoor villian wederom gunstige potodds krijgt.

Gambling problem? It is not a problem if you're awesome at it. Barney Stinson 2007
mcjeen
Gepost: zondag 28 januari 2007 0:41:20

Allright wrote:

Vraag me af wat je preflop met A9o te zoeken hebt, zelfs in positie zou ik dat altijd weggooien.

Zoals ik al zei, just to see a flop. Als de tafel 50% flops zie en ik 20% dan wil ik best een keer een gokje wagen met A9o in positie.

Allright wrote:

Dan de flop, je hit medium pair met de nutflushdraw. Op zich niet slecht, maar je houdt er zelf al rekening mee dat een ander A10 kan hebben. Dus hoe kom je dan aan 13 outs?

13 kaarten voor een suit - 4 is 9 outs voor de flush draw + nog 2 negens is 11. Sorry dan heb ik ff fout geteld. Ik had de A zelf al niet als out gerekend.

Allright wrote:

Maargoed, je gaat in principe voor de flush en met een beetje geluk je lig je niet ver voor of achter. Om hier achter te komen zou ik gebruik maken van je positie. Reraisen dus op de flop, hopen op die fold. En als hij niet fold krijg je waarschijnlijk een check naar je toe op de turn.

Als ik hier zou raisen dan zou hij toch wel callen. Ik wilde flat callen. Dan had ik nog 11 outs en als er een scare card komt dan pak ik hem daar op. Voor mezelf had ik uitgemaakt dat ik op de turn en op een scare card meer kans van slagen had om te bluffen dan op de flop.

Allright wrote:

Jij gaat semibluffen op de turn, op het moment dat je zeker achter ligt.

Ehmmm mag ik dan alleen bluffen als ik voor lig? Rolling Eyes

Allright wrote:

En als je dan wil bluffen, plaats dan geen miniraise. Zo geef je elke hand de juiste odds om je te callen.

Dat ben ik met je eens, ik had de turn meer moeten raisen.

Allright wrote:

Op de river had je pech dat hij je called, dat was idd een loose call van hem. Al maak je wederom een weak bet, waardoor villian wederom gunstige potodds krijgt.

Ik ben zeker niet met je eens dat dit een weak bet is. Wat wil je dan? een pot bet of over bet? ik bet hier 3 dollar in een pot van 5. Meer dan de helft. Als je voor value bet, ga je ook geen overbet plaatsen. Dan krijg je alleen nog actie als je beat bent..

Al met al kan ik je dus alleen gelijk geven over de preflop actie, maar ik ben ook van mening dat je niet alleen premiums moet spelen. Zeker niet in dit soort games.

en dat ik op de turn meer had moeten raisen.

Over dat ik 100NL aankan. Ja ik denk het wel. 100% zeker kan ik het niet zeggen, maar ik denk het zelf wel met zo een 80% zekerheid. We zullen zien..

Mark9712
Gepost: zondag 28 januari 2007 0:50:38

Rang: Goede vrind

Had deze hand sowieso geraised op de flop, als je dan toch semibluft dan was dit een mooie positie geweest. Called hij je en heb je een read op hem (hij is in staat om een hand weg te leggen) bet dan de pot op de turn. Bij een reraise kan je dan nog weg, bij een call heb je nog genoeg outs op de river. Als hij goed genoeg is weet die allang dat je de flush hebt. Aan de andere kant, misschien zijn de limieten wel te laag en heb je gewoon met een rasechte callingstation te maken.

Audaces fortuna iuvat
Allright
Gepost: zondag 28 januari 2007 1:17:32

mcjeen wrote:
Allright wrote:

Zoals ik al zei, just to see a flop. Als de tafel 50% flops zie en ik 20% dan wil ik best een keer een gokje wagen met A9o in positie.

Allright wrote:

13 kaarten voor een suit - 4 is 9 outs voor de flush draw + nog 2 negens is 11. Sorry dan heb ik ff fout geteld. Ik had de A zelf al niet als out gerekend.

Allright wrote:

Als ik hier zou raisen dan zou hij toch wel callen. Ik wilde flat callen. Dan had ik nog 11 outs en als er een scare card komt dan pak ik hem daar op. Voor mezelf had ik uitgemaakt dat ik op de turn en op een scare card meer kans van slagen had om te bluffen dan op de flop.

Allright wrote:

Jij gaat semibluffen op de turn, op het moment dat je zeker achter ligt.

Ehmmm mag ik dan alleen bluffen als ik voor lig? Rolling Eyes

Allright wrote:

En als je dan wil bluffen, plaats dan geen miniraise. Zo geef je elke hand de juiste odds om je te callen.

Dat ben ik met je eens, ik had de turn meer moeten raisen.

Allright wrote:

Ik ben zeker niet met je eens dat dit een weak bet is. Wat wil je dan? een pot bet of over bet? ik bet hier 3 dollar in een pot van 5. Meer dan de helft. Als je voor value bet, ga je ook geen overbet plaatsen. Dan krijg je alleen nog actie als je beat bent..

Al met al kan ik je dus alleen gelijk geven over de preflop actie, maar ik ben ook van mening dat je niet alleen premiums moet spelen. Zeker niet in dit soort games.

en dat ik op de turn meer had moeten raisen.

Over dat ik 100NL aankan. Ja ik denk het wel. 100% zeker kan ik het niet zeggen, maar ik denk het zelf wel met zo een 80% zekerheid. We zullen zien..

Ik zal kort even op je argumenten reageren:

preflop: 'just to see a flop' is geen goed argument om met a9o een hand in te gaan. Bedenk van tevoren op wat voor flop je hoopt. Als je graag meer handen gaat spelen om wat voor reden dan ook, dan kun je beter een flop kijken in positie met een hand als 7 9s of 9 6s voor mijn part. Daar kun je nog een monsterpot mee pakken.

Flop: ik zie nu je gedachte achter de call, maar dan denk je te diep. Je moet al gaan hopen op scare cards waar je je eigen hand niet mee improved. En de enige echte scarecard is idd een K. (want J10 of Q10 kan hij best spelen).
Ik blijf erbij dat raisen de betere optie is.

voordelen:

-fold equity
-free card on turn
-hij zet je op nl10 niet zo snel op een flush als je geraised hebt op de flop en je hem hit, dus je krijgt nog afbetaald.

Turn:
Je zet te weinig, zijn we het over eens.

River:
Ik zei al dat je daar ook wel pech hebt, zelf zou ik echter toch wat harder zetten. Ik denk dat hij dan toch gefold zou hebben.

algemeen: Je denkt te ingewikkeld, je moet het op nl10 niet hebben van blufs op scarecards. Je moet in eerste instantie een hand beginnen te spelen met de hoop iets mooi te kunnen hitten (an afbetaald te krijgen), en als de situatie zich toevallig voordoet kun je een enkele keer jezelf uit de hand bluffen.

(en het is enkel goed bedoeld advies van mijn kant, dus laat smileys die met hun ogen rollen maar achterwege)

Gambling problem? It is not a problem if you're awesome at it. Barney Stinson 2007
mcjeen
Gepost: zondag 28 januari 2007 1:20:11

Dat ben ik idd wel met je eens. Ik maak nu af en toe veel te fancy plays terwijl je op deze limieten gewoon je goede handen af betaald moet krijgen.

Ik denk dat op de hogere limieten dit soort plays veel meer zin hebben.

preflop spel heb je natuurlijk helemaaal gelijk. de flop is idd ook wel zo dat hij eerder QT en JT zou spelen ipv KT en dat een K ook de enige scare card is.

iig thnx, het zijn weer wat leer momentjes Smile

JackOfClub
Gepost: zondag 28 januari 2007 1:47:38

mcjeen wrote:
Ik denk dat op de hogere limieten dit soort plays veel meer zin hebben.

Op 25NL wordt je c-bet veel minder gecalled.
En als er wordt gecalled, kan een 2e barrel vaak alsnog redding brengen!

Maarja, dat is wel een hap uit je stack en als Villain wel wat heeft ga je waarshijnlijk stuk.

mcjeen
Gepost: zondag 28 januari 2007 1:50:46

Ik ben de laatste tijd wel een beetje op zoek naar mijn speelstijl.

Ik ben nu overgestapt van shorthanded naar full ring en dat is wel ff schakelen.

Short-handed speelde ik echt hyper-agressief, full ring veel minder aggresief.

Het is dus nog ff zoeken..

Partyboy1
Gepost: zondag 28 januari 2007 12:39:43

Rang: McLovin

Ik heb toevallig paar dagen terug precies hetzelfde gehad.

3 suited op de board, ik met de 4e in mijn hand...ik bet, call, turn ik bet, call

Geen flush valt, ik bet hard!
Hij called...hij showed A hoog die funky mother en niet een de draw!!

En toen bedacht ik wat ik zelf hier altijd zeg.

Mensen proberen altijd te bluffen als ze hun flush missen!!

Hierdoor wordt je ook veel makkelijker gecalled door mensen!

Dus ik zal dit nu ook voor mijzelf proberen te onthouden en kijk zelf ook is na of je zo'n bet van een ander durft te callen...het geeft profijt!

Take every occasion to Party!
pokervos
Gepost: zondag 28 januari 2007 13:46:31

dit is gewoon geld weggooien, tenzij je zeker weet dat jouw harten nog gaat komen

je zegt 'op de turn wil ik hem laten folden met mijn raise'

raise dan ook! je idee is niet slecht, maar gooi er een veel sterkere raise in. misschien had ie dan wel gefold ja, een minraise haalt echt niks uit..

math is idiotic
huyshuys
Gepost: maandag 29 januari 2007 0:43:40
Rang: Heer van Stand

je 'just see a flop' snap ik niet. Je speelt met een leger aan spelers om die ene hand. Te veel om te gaan bedenken wat iedereen zou kunnen hebben.

Welke flops helpen je met A9o?
*iedere rainbow met de 9 als hoogste kaart en hele indirecte straightkansen (952 oid)
*een flop met 99x

Ofwel weinig kans dat je een goede flop ziet.

Dus easy fold of een raise naar 8 a 10BB en dan de hand in positie heads up spelen en c-bet op de flop doen.

In deze situatie op de flop zou je eigenlijk een raise moeten doen om de flush te laten zien. Dan zijn eigenlijk je enige kansen om de hand te winnen naar mijn bescheiden inschatting.

http://huyshuys.pokerweblogs.com/
mcjeen
Gepost: maandag 29 januari 2007 9:28:22

pokervos wrote:

dit is gewoon geld weggooien, tenzij je zeker weet dat jouw harten nog gaat komen

je zegt 'op de turn wil ik hem laten folden met mijn raise'

raise dan ook! je idee is niet slecht, maar gooi er een veel sterkere raise in. misschien had ie dan wel gefold ja, een minraise haalt echt niks uit..

Helemaal mee eens Smile Leer momentje voor mezelf.

SmitR
Gepost: maandag 29 januari 2007 11:53:55

Vraag is misschien ook wat voor speler je probeert te laten folden. Wat zijn zijn stats? Heb je reads op hem? Bij een (semi)bluff moet villain wel in staat zijn zijn kaarten neer te leggen. Bluffen vs een calling station met een hoge vpip heeft weinig nut.

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!