|
|
Rang: Honderdplusser
|
PokerStars Spel #47432542718: Hold'em No Limit (€0.10/€0.25 EUR) - 29/07/2010 18:00:19 CET [29/07/2010 12:00:19 ET] Tafel 'Vinifera V' 9-max Plaats #2 is de button Plaats 1: Verkom (€25 in chips) Plaats 2: WoutJanssens (€28.03 in chips) Plaats 3: v777va (€27.12 in chips) Plaats 4: Leysy (€25 in chips) Plaats 6: madmouse333 (€25.76 in chips) Plaats 7: djalexlee (€39.54 in chips) Plaats 8: rolopl (€22.36 in chips) v777va: zet small blind €0.10 Leysy: zet big blind €0.25 Alcazar12: zit uit *** GESLOTEN KAARTEN *** Gedeeld aan WoutJanssens [ ] madmouse333: foldt djalexlee: foldt rolopl: foldt Verkom: foldt Verkom verlaat de tafel WoutJanssens: callt €0.25 v777va: foldt Leysy: raiset €1.25 naar €1.50 WoutJanssens:
Er wordt zeer tight gespeeld, bij zeker de helft van de handen wordt er geen flop gespeeld, wordt er pre-flop zo geraised dat iemand de pot al pakt. Wat zou ik doen hier, callen?
|
|
 Rang: Goede vrind
|
Waarom TT limp je TT??
|
|
 Rang: Forumheld
|
Raise pre zelf 4x Als er echt zo extreem tight gespeeld wordt kan je zelf best losser gaan spelen, zodat je heel veel blinden oppakt.
Nu call ik en speel een flop in positie.
|
|
|
MartyLvb wrote:Waarom TT limp je TT??
Sorry vergeten te zeggen. Omdat voor mij iedereen foldde, en ik dacht wanneer ik raise gaat hij er sowieso uit, en pak je 0,35 aan blinds, nu kun je misschien meer pakken... Of meer verliezen, daar ben ik het mee eens, maar daar is de 10-10 mij te waardevol voor. Had namelijk al 2 x met AK gewoon standaard geraised naar 0,75 en niemand callde.
|
|
 Rang: Heer van Stand
|
TT =/= slowplay pre-flop
|
|
 Rang: Goede vrind
|
PKvN wrote:MartyLvb wrote:Waarom TT limp je TT?? Sorry vergeten te zeggen. Omdat voor mij iedereen foldde, en ik dacht wanneer ik raise gaat hij er sowieso uit, en pak je 0,35 aan blinds, nu kun je misschien meer pakken... Of meer verliezen, daar ben ik het mee eens, maar daar is de 10-10 mij te waardevol voor. Had namelijk al 2 x met AK gewoon standaard geraised naar 0,75 en niemand callde.
Doe maar gewoon raisen preflop.. Komen veel te vaak overcards e.d. op de flop en wat wou je dan doen? Dat het een tighte tafel is betekent niet dat je opeens moet gaan limpen om maar mensen in de pot te houden.
|
|
 Rang: Forumheld
Lid sinds: 9-8-2009 Berichten: 1.766 Locatie: IP adres 26.962.25.99
|
met QQ + limp je toch ook niet?
Mike Matusow: I will put the straddle on. You guys think I don't gamble. Here look, here is the straddle! You all think I am just a nit. I am not a nit. I am just a freaking carddeath piece of ****.
|
|
 Rang: Pokerjoker
|
PKvN wrote:Had namelijk al 2 x met AK gewoon standaard geraised naar 0,75 en niemand callde.
Profits imo.
Het alternatief - limpen en de blinden een gratis/goedkope flop geven met 74o en 95s - lijkt mij niet direct beter.
|
|
 Rang: Pokerjoker
|
PKvN wrote:Sorry vergeten te zeggen. Omdat voor mij iedereen foldde, en ik dacht wanneer ik raise gaat hij er sowieso uit, en pak je 0,35 aan blinds, nu kun je misschien meer pakken... Of meer verliezen, daar ben ik het mee eens, maar daar is de 10-10 mij te waardevol voor. Had namelijk al 2 x met AK gewoon standaard geraised naar 0,75 en niemand callde.
Je kunt natuurlijk een andere tafel op gaan zoeken waar je wat meer actie krijgt. Als je dat niet wil, of niet kan moeten we wat anders verzinnen....
Je merkt dat de spelers aan je tafel tight zijn, misschien zelfs wel te tight. Hoe kunnen we dit exploiteren? Jij kiest ervoor om je goede handen te gaan limpen en zo hoop je een flop te zien en wat actie te krijgen. Je balanceert de passiviteit van de tafel door zelf ook passief te gaan spelen. Dit is de verkeerde aanpak.
Beter is het om je open-raising range (in positie!) wat open te gooien en meer handen te gaan open raisen. Als je tegenstanders blijven folden dan zul je vaak de blinds oprapen. Bedenk dat de keren dat je AK raiste en iedereen foldde, je dat ook had kunnen doen met 72o. Ook kun je je raise size wat kleiner maken, bv 2.5BB zodat je steals goedkoper worden. Als je merkt dat je tegenstanders daar op in gaan spelen, dan zijn we weer poker aan het spelen.
|
|
Lid sinds: 11-9-2009 Berichten: 141 Locatie: Alphen aan den Rijn
|
zaiga wrote:PKvN wrote:Sorry vergeten te zeggen. Omdat voor mij iedereen foldde, en ik dacht wanneer ik raise gaat hij er sowieso uit, en pak je 0,35 aan blinds, nu kun je misschien meer pakken... Of meer verliezen, daar ben ik het mee eens, maar daar is de 10-10 mij te waardevol voor. Had namelijk al 2 x met AK gewoon standaard geraised naar 0,75 en niemand callde. Je kunt natuurlijk een andere tafel op gaan zoeken waar je wat meer actie krijgt. Als je dat niet wil, of niet kan moeten we wat anders verzinnen.... Je merkt dat de spelers aan je tafel tight zijn, misschien zelfs wel te tight. Hoe kunnen we dit exploiteren? Jij kiest ervoor om je goede handen te gaan limpen en zo hoop je een flop te zien en wat actie te krijgen. Je balanceert de passiviteit van de tafel door zelf ook passief te gaan spelen. Dit is de verkeerde aanpak. Beter is het om je open-raising range (in positie!) wat open te gooien en meer handen te gaan open raisen. Als je tegenstanders blijven folden dan zul je vaak de blinds oprapen. Bedenk dat de keren dat je AK raiste en iedereen foldde, je dat ook had kunnen doen met 72o. Ook kun je je raise size wat kleiner maken, bv 2.5BB zodat je steals goedkoper worden. Als je merkt dat je tegenstanders daar op in gaan spelen, dan zijn we weer poker aan het spelen.
Helemaal mee eens, goed verhaal Zaiga.
|
|
 Rang: Untouchable
|
Props voor je post zaiga!
|
|