|
|
 Rang: Forumheld
|
heb er anderhalf ofzo dan
He seemed to play crazy. It seemed like he was giving his money away. Except the only thing was, he wasn't losing
|
|
 Rang: Untouchable
|
ik 4, valt mee
|
|
 Rang: Heer van Stand
|
Ik heb er voor de zekerheid de ouderwetse regels nog niet begezet. Daarin stond dat wanneer je er 2 hebt je at risk bent vanaf je op een dag tot een jaar meer dan 100 dollar verloren hebt. En een probleem gokker vanaf meer dan 3 en zelfde tweede criterium..
Persoonlijk ben ik van mening, dat het zeer moeilijk is om iemand qua gokken in te schatten. Zeker in geval van poker, aangezien dit mijns inziens niet onmiddellijk een puur kansspel is. Eigenlijk nog wel best een leuk topic voor een studie voor iemand die psychiater wilt worden.
|
|
 Rang: Mr. Incredible
|
ik heb er 0
Bottom line... A grown man made a wager, he lost. End of Story.
|
|
 Rang: Moderator
|
ik -1, maarja, ik ben dan ook awesome.
OT: ik vind dat ik er 2 heb (1.5 naar boven afgerond).
|
|
|
ik 2,5 valt me nog mee
|
|
|
Ik kom op 3, heel ruim genomen.
|
|
|
Ik vind het maar een zwakke openingspost in het hsdb-topic. Weinig argumenten en de argumenten die er gegeven worden zijn nou niet al te sterk. Is het de moeite waard om het gehele topic te gaan lezen?
Verder zullen degenen die dieper over zulk soort zaken na gaan denken vaak niet degenen zijn die dit écht zouden moeten doen. Jongens die totaal in de ban van het poker zijn zullen in hun hoofd toch wel goed kunnen praten waarom ze dit spel spelen.
milooo.pokerblog.nl
|
|
|
largelorenzo wrote:Even vanuit een standpunt als dokter: de literatuur over de psychiatrie spreekt over pathologisch gokken als je er 5 of meer hebt, kijk voor jezelf  -Preoccupation with gambling (eg, preoccupied with reliving past gambling experiences, handicapping or planning the next venture, or thinking of ways to get money with which to gamble) -Needs to gamble with increasing amounts of money in order to achieve the desired excitement -Has repeated unsuccessful efforts to control, cut back, or stop gambling -Is restless or irritable when attempting to cut down or stop gambling -Gambles as a way of escaping from problems or of relieving a dysphoric mood (eg, feelings of helplessness, guilt, anxiety, depression) -After losing money gambling, often returns another day to get even ("chasing" after one's losses) -Lies to family members, therapist, or others to conceal the extent of involvement with gambling -Has committed illegal acts such as forgery, fraud, theft, or embezzlement to finance gambling -Has jeopardized or lost a significant relationship, job, or educational or career opportunity because of gambling -Relies on others to provide money to relieve a desperate financial situation caused by gambling Ik had er 2.5 dat ik dacht. Je zal al serieus je best mogen doen voor je een probleem hebt. Verder kan ik uit de literatuur ook afleiden dat de theorie over gokken, zoals jullie waarschijnlijk wel al vermoedden, zeer sterk verouderd is en zeker niet altijd van toepassing is op poker als gokspel.
Tussen "0" en "1". Soms speel ik periodes wat actiever en dan is 1 wel op me van toepassing. Dan ben ik idd veel met het spelletje bezig en zoek ik idd naar manieren om vooruit te komen (meer te verdienen).
Verder "0" dus.
Wat betreft de link en daar de op. DIe heb ik gelezen, de reacties niet echt. Ik ben het er niet mee eens omdat het neergezet wordt als een absoluut gegeven wat voor iedereen het geval is. Voor de meeste mensen denk ik van wel idd. Of ze kunnen niet winnend (genoeg) spelen of ze kunnen het spel niet goed balanceren met de rest van hun leven. Een selecte groep kan dit wel, voor hen gaat dit verhaal dus niet op.
|
|
 Rang: Pokerjoker
|
1 punt, raar...
Форум о Покере | Рейкбек, Рейк Гонки, Рейкбек Саппорт
|
|
 Rang: Honderdplusser
|
Op zich nul punten, maar ik merk wel dat ik gevoelig ben voor sommige van deze punten...
Rusteloos als je niet speelt -> veel last van gehad, nu niet meer. Maar als ik weer begin heb ik er zeker een week last van.
Chase losses -> zeker! Zelfs als je boodschappen doet en je ziet hetzelfde item in de volgende winkel goedkoper...
Forgery -> weekendje Rembrandts namaken...
Liegen tegen je partner over gokken -> "nee schat ik haal m er wel op tijd uit..." : baby-bet, altijd lachen!
Personal philosophy: 'Clothing optional.'
|
|
|
schulo wrote:
Chase losses -> zeker! Zelfs als je boodschappen doet en je ziet hetzelfde item in de volgende winkel goedkoper...
Forgery -> weekendje Rembrandts namaken...
Liegen tegen je partner over gokken -> "nee schat ik haal m er wel op tijd uit..." : baby-bet, altijd lachen!

|
|
|
Het mooie van poker is dat het me geen geld kost. Ik hou ik ook niet van "gokken" in die zin dat ik graag roulette speel of aan een eenarmige bandiet trek, laat staan dat ik mee doe met een loterij of zo. Het feit dat dat per definitie -ev staat me totaal niet aan, en in die zin zal ik ook niet snel gokverslaafd raken.
Wat ik bij poker wel heb is dat ik slecht tegen mijn verlies kan. Ik heb meer moeite om te stoppen met pokeren als ik in een verliesgevende sessie zit. Dan wil ik pas stoppen als tenminste weer 1 lekkere hand heb gewonnen. Als ik dan wel stop, dan gaat het kriebelen en wil ik snel weer pokeren. Niet zozeer om mijn verlies weer goed te maken, maar om er weer een lekker gevoel aan over te houden.
Bij een winstgevende sessie heb ik dat allemaal niet, dan stop ik veel makkelijker, en is de behoefte om snel weer te gaan pokeren ook niet zo groot.
|
|
|
schulo wrote: Liegen tegen je partner over gokken -> "nee schat ik haal m er wel op tijd uit..." : baby-bet, altijd lachen!
Winnaar
|
|
 Rang: Forumheld
|
Vind puntjes tellen zo'n onzin. Ik denk dat iemand met veel discipline en karakter makkelijk 5 punten kan hebben en niet verslaafd zijn, terwijl een beïnvloedbaar onzeker persoon met één punt al ver heen is.
Ot: 2-3.
|
|
|
RHB wrote:Vind puntjes tellen zo'n onzin. Ik denk dat iemand met veel discipline en karakter makkelijk 5 punten kan hebben en niet verslaafd zijn, terwijl een beïnvloedbaar onzeker persoon met één punt al ver heen is.
Ot: 2-3.
Hmm, nou sommige punten geven toch best wel wat mentale instabiliteit weer, dus ik denk niet dat je 5 punten kunt hebben zonder je een probleem hebt, maar ik zie je punt.
|
|
 Rang: Heer van Stand
|
jubes87 wrote:RHB wrote:Vind puntjes tellen zo'n onzin. Ik denk dat iemand met veel discipline en karakter makkelijk 5 punten kan hebben en niet verslaafd zijn, terwijl een beïnvloedbaar onzeker persoon met één punt al ver heen is.
Ot: 2-3. Hmm, nou sommige punten geven toch best wel wat mentale instabiliteit weer, dus ik denk niet dat je 5 punten kunt hebben zonder je een probleem hebt, maar ik zie je punt.
De dsm 4 criteria zijn gemaakt om de verschillende psychiatrische aandoeningen te klassificeren. Het is uiteraard zeer kunstmatig. Het voordeel is, net zoals in de geneeskunde in het algemeen, een voorspelling te doen qua outcome op een grotere groep. Dit terwijl een outcome voor een bepaalde persoon moeilijk in te schatten valt. Ach ja nog iets, geneeskunde is voor nerds
|
|
|
Ik vind House cool, dus jullie hebben dat gaan voor jullie
|
|
|
largelorenzo wrote:Ach ja nog iets, geneeskunde is voor nerds 
Wat je zegt ben je zelf!
For a nihilist, nothing at least is something..
|
|