Zoeken

Open ended straight en flush draw in ep -> Hoe te spelen  
mcjeen
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 0:01:09

Rang: El Mágico

Hoe kan ik zo een draw nou het best spelen. Ik zat erover te denken om op de flop All-in, maar ik weet cker dat die aap gecalled had want ze zien totaal geen gevaar en dan is het alsnog 50-50, en daar nou heel mn stack mee op het spel te gooien...

Hoe hadden jullie zo een grote draw gespeeld?

Hand 1515796163, Started at 2007-01-18 22:53:06
Table Patras: $0,10-$0,10 No Limit HE (Real)
Seat 0: MrMarimba ($7,15 in chips) (on the button)
Seat 2: tsvol ($9,90 in chips)
Seat 3: angrybeginer ($10 in chips)
Seat 4: JackOfBlad3s ($9,45 in chips)
Seat 5: speedfam ($10,95 in chips)
Seat 6: Rakkis ($9,40 in chips)
Seat 8: Messias xxx ($10 in chips)
Seat 9: mcjeen ($16,50 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to mcjeen: [ 5c 8c ]
tsvol : Post Blind ($0,05)
angrybeginer : Post Blind ($0,10)
*** Pre- Flop  *** :
JackOfBlad3s : Fold
speedfam : Fold
Rakkis : Fold
Messias xxx : Call ($0,10)
mcjeen : Call ($0,10)
MrMarimba : Bet ($0,40)
tsvol : Fold
angrybeginer : Fold
Messias xxx : Call ($0,30)
mcjeen : Call ($0,30)
***  Flop  *** : [7c 6s Kc ]
Messias xxx : Check
mcjeen : Check
MrMarimba : Bet ($0,60)
Messias xxx : Fold
mcjeen : Call ($0,60)
***  Turn  *** : [ 7c 6s Kc 7d ]
MrMarimba : Bet ($1,40)
mcjeen : Call ($1,40)
***  River  *** : [ 7c 6s Kc 7d Ad ]
MrMarimba : Bet ($4,75)
MrMarimba : All In ($4,75)
mcjeen : Fold
*** SUMMARY ***
Pot: $9,90 | Rake: $0,20
Board: [ 7c 6s Kc 7d Ad ]
MrMarimba bet $7,15, collected $9,90, net $2,75 Shows [ Ac Kd ] (two pairs, Aces and Kings)
tsvol lost $0,05
angrybeginer lost $0,10
JackOfBlad3s lost $0
speedfam lost $0
Rakkis lost $0
Messias xxx lost $0,40
mcjeen lost $2,40

wie dit leest is gek Neutral
theraad
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 0:22:58

Rang: PC'er van het jaar

Als je zeker weet dat hij TPTK heeft...en die nooit weg legt als jij all in gaat dan is het een easy push..!

Je bent immers ligt favoriet (alleen zonde dat hij de klaveren A heeft, anders was je nog meer favoriet geweest), dus heb je het liefst al je geld erin!

Het voordeel van all in is dat je niet meer voor een lastige beslissing komt te staan op de turn, als je je draw hebt gemist en hij gaat dan all in!

Hoe ik m verder zou spelen zo erg read en situatie afhankelijk zijn, maar dat ik hem vaak zou pushen is wel duidelijk..!

... en dik.

- Crispy

Looking for a boost?
de rechter
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 0:50:53

Rang: Captain Sixpack

Na de turn folden. Daar ben je nl. met 30% underdog.

De bet van 1.40 is volgens mij te hoog om te callen.

Maar wie ben ik...

www.ikmaakhetzelfwel.nl
www.goedkopeloungebank.nl

polarski
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 2:05:15

Rang: Goede vrind

de rechter wrote:
Na de turn folden. Daar ben je nl. met 30% underdog.

De bet van 1.40 is volgens mij te hoog om te callen.

Maar wie ben ik...

Heb toevallig net een stukje gewijd aan de flushdraws op nkpoker maar dit gaat op voor toernooivormen.

Ik zou op de flop in ieder geval meer pushen en proberen dusdanig je stack erin te krijgen dat je hem in ieder geval all-in hebt Smile

JackOfClub
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 2:53:14

Rang: Untouchable

polarski wrote:
Ik zou op de flop in ieder geval meer pushen en proberen dusdanig je stack erin te krijgen dat je hem in ieder geval all-in hebt Smile

Dat ligt er helemaal aan waar jij je in het toernooi bevind imho.

Dit is een monster draw maar zou me in het begin van het toernooi met deze hand niet gaan pushen.
Je hebt nog nix gehit, hoewel je natuurlijk plenty outs hebt.

mcjeen
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 8:42:38

Ok dat ik hem hier niet goed gespeeld heb dat is duidelijk. Maar juist omdat ik wist dat hij hem niet weg zou gaan leggen durfde ik niet te pushen.

Wat is het tegen top pair top kicker? 60/40 of 55/45 ofzo? Ik had geen zin mijn draw niet te hitten en daardoor weer mijn stackje in te moeten leveren.

achteraf had ik natuurlijk wel gewoon all-in moeten check-raisen.. Maar wilt toch liever ook nog een kans erbij hebben dat hij weglegt.

Ach ja voor de volgende keer maar weer Smile

joeri
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 9:44:31
Rang: Pokerjoker

Gewoon een flinke raise van 4x zijn bet maken op de flop. Tegen zo'n beetje elke hand (behalve een hogere fd) lig je voor of 50/50. Als hij een hand als qq of qk heeft maak je de beslissing voor hem moeilijk en kan je de pot mischien opnemen. Kiest hij voor de call; dan eindig je hoe dan ook all-in. GambollWink
mAAssluis
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 11:37:39

Rang: Forumheld

Op de flop moet je toeslaan, dus inderdaad of 4x zijn bet reraisen of desnoods reraise allin gooien zodat hij kan folden als je dat wilt.

Savoir pour prefoir - A.Comte

Mindset reminder: Don't think people are after you
mcjeen
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 12:00:18

Ja een check-raise was perfect geweest ik was dus alleen bang dat hij zou callen en ik ben niet zo een gambler Very Happy

mAAssluis
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 12:05:05

Rang: Forumheld

mcjeen wrote:
Ja een check-raise was perfect geweest ik was dus alleen bang dat hij zou callen en ik ben niet zo een gambler Very Happy

Dan moet je ook geen preflop raise callen met zo'n kaart als je bij een bijna perfecte flop nog geen actie wilt ondernemen Wink

Savoir pour prefoir - A.Comte

Mindset reminder: Don't think people are after you
Geki77
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 12:47:54

Rang: Heer van Stand

mcjeen wrote:

Als je zo'n kaarten gaat spelen (niet zo'n gambler?) en je krijgt deze flop.....
Wat wil je nog meer, all in, hij kan ook denken dat je trips hebt gezien je preflop spel. Als ik in zijn schoenen zou staan zou ik ze misschien wel wegleggen.

Winners never quit,
quitters never win....
mcjeen
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 12:54:26

grappig Smile ik merk uit jou reactie dat je het niet slim vindt dat ik deze hand preflop speel? Very Happy Het is juist goed om zo een hand te spelen met deze preflop actie

Toen ik callde hoopte ik al op een raise achter en opnieuw een call voor mij, zodat ik met 2 grote stacks de pot in zou gaan en ik mooie implied odds zou krijgen.

Eigelijk wil je dan ook niets anders dan zo een flop zien! Ik heb een extreme draw en hij top pair gehit. alleen maakte ik het op de flop dus niet af door te pushen..

Leermomentje dus Smile

Sjorris
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 13:04:25

mcjeen wrote:
grappig Smile ik merk uit jou reactie dat je het niet slim vindt dat ik deze hand preflop speel? Very Happy Het is juist goed om zo een hand te spelen met deze preflop actie

85s blijft een zwakke suited connector. Persoonlijk had ik hem denk ik weggelegd in plaats van als tweede gelimpt. Had ik wél gecalled dan had ik de raise daarna ook wel gecalled (implied odds dus).
Met 87s was het natuurlijk helemaal een no-brainer: call!
Persoonlijk vind ik van die double-gap connectors redelijk bout, je kan er maar 2 verschillende straights mee maken (7 en 8 high met 85), t.o.v. 4 met een gapless connector (J,T,9 en 8 high met 78). Needless to say dat gapless connectors dus dubbel zoveel straightpotentiaal hebben.
mcjeen
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 13:06:45

He heel logisch maar zo had ik er nog nooit over gedacht, thnx voor de tip Smile

Pokerplayer
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 13:18:54

Rang: Honderdplusser

Schuif die flop.
Geki77
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 13:45:57

Rang: Heer van Stand

mcjeen wrote:

Toen ik callde hoopte ik al op een raise achter en opnieuw een call voor mij, zodat ik met 2 grote stacks de pot in zou gaan en ik mooie implied odds zou krijgen.

Eigelijk wil je dan ook niets anders dan zo een flop zien! Ik heb een extreme draw en hij top pair gehit. alleen maakte ik het op de flop dus niet af door te pushen..

Leermomentje dus Smile

Ik persoonlijk speel zo'n hand alleen op de button met een paar callers voor me, aangezien ik de kans op een raise achter me zo klein mogelijk wil houden. Ik wil best een flopje kijken, maar dit zijn (voor mij)toch echt hele minimale kaarten.

Winners never quit,
quitters never win....
Sjorris
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 13:51:00

mcjeen wrote:
He heel logisch maar zo had ik er nog nooit over gedacht, thnx voor de tip Smile

Staat in Super/System geloof ik, dus bedank Doyle maar Wink
Kvasir
Gepost: vrijdag 19 januari 2007 14:33:29
Rang: Pokerjoker

Ongeveer de best mogelijke flop voor je dit. OESD en FD, ligt een K bij dus kans dat je gecalled wordt. Gewoon check-raise all-in, in een toernooi koop je dan de pot in cash-game heb je een goede kans om een leuke pot te winnen. Je bent favoriet als ie called, als ie niet called (hij zet je op een set op nut-FD) heb je toch weer een leuk potje gekocht.

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!