Zoeken

Voorbeeld handje aan de hand van topic over queens  
mcjeen
Gepost: dinsdag 28 november 2006 19:45:36

Rang: El Mágico

Ik post even een voorbeeld handje aan de hand van de discussie die we in dit topic hadden: http://www.pokercollege.nl/Forum/default.aspx?g=posts&t=2059

Het komt erop neer dat het soms niet altijd handig om preflop een re-raise te plaatsen. De reden hierachter is dat je jezelf commited maakt bij een volgende bet of omdat je bij een volgende bet geen fold equity meer hebt om de ander te doen laten folden.

Hier een handje die dat heel goed illustreerd

PokerStars Game #6515721808: Tournament #33085268, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2006/10/04 - 10:12:39 (ET)
Table '33085268 1' 9-max Seat #3 is the button
Seat 1: PissPoli (1480 in chips)
Seat 2: Rune78 (1760 in chips)
Seat 3: mcjeen (1460 in chips)
Seat 4: clavette82 (1440 in chips)
Seat 5: Imants2 (1360 in chips)
Seat 6: FISHEYE123 (1500 in chips)
Seat 7: zydes (1500 in chips)
Seat 8: Tbug3 (1500 in chips)
Seat 9: JWemmick (1500 in chips)
clavette82: posts small blind 10
Imants2: posts big blind 20
*** HOLE CARDS ***
Dealt to mcjeen [Ks Kc]
FISHEYE123: folds
zydes: folds
Tbug3: folds
JWemmick: folds
PissPoli: calls 20
Rune78: calls 20
mcjeen: raises 80 to 100
clavette82: folds
Imants2: folds
PissPoli: folds
Rune78: raises 80 to 180
mcjeen: raises 320 to 500
Rune78: calls 320
***  Flop  *** [Qs Ah Jh]
Rune78: checks
mcjeen: ???

Wat zouden jullie doen of juist niet doen. Had je preflop anders gespeeld of heb je ander commentaar? brandt los!

Mijn analyse en de afloop van de hand zal ik later posten om zo een discussie op gang te brengen Smile

wie dit leest is gek Neutral
Pokerplayer
Gepost: dinsdag 28 november 2006 19:50:13

Rang: Honderdplusser

Ik zou preflop meer reraisen. Je geeft hem nu aardige odds plus implied odds. Ik raise zijn bet naar op zijn minst 600 en schuif elke flop.

Partyboy1
Gepost: dinsdag 28 november 2006 19:53:22

Rang: McLovin

Hij checked, dus misschien had hij wel lagere pocket pair...
Aan de andere kant, hij zou zijn...Ax kunnen slowplayen...dus LASTIG

Zou wel een bet plaatsen, als hij reraised weg, bij call en weer check na turn, zelf ook checken. Bij bet na turn gelijk weg, tenzij het een kleine bet is.

Evt bij river als hij weer check zelf ook maar checken...

Take every occasion to Party!
mcjeen
Gepost: dinsdag 28 november 2006 19:59:30

Partyboy1 wrote:

Zou wel een bet plaatsen, als hij reraised weg, bij call en weer check na turn, zelf ook checken. Bij bet na turn gelijk weg, tenzij het een kleine bet is.

Hoeveel zou je betten?

De pot is hier al 1000+ en ik heb nog 500 left...

Stel ik zou hier betten en hij zou raisen dan ben ik VERPLICHT om te callen ivm de odds. Ik ga geen pot van 2000 punten folden terwijl ik nog 250 left zou hebben om te callen...

Partyboy1
Gepost: dinsdag 28 november 2006 20:10:29

Ja ik zou denk ik 150 betten aangezien je anders te hard door je stack bent. Maar blinds zijn nog laag dus is geen ramp!

mcjeen
Gepost: dinsdag 28 november 2006 20:16:00

Dat vindt ik juist een probleem! Ik zit nu in een major pot waar ik heel weinig ruimte heb om te manouvreren..

Ik heb hier een grote kans om een grote pot te verliezen terwijl ik nog helemaal geen risico had hoeven nemen..

Ik had dit anders moeten spelen. Maar de vraag is hoe en waarom Smile

Miko
Gepost: dinsdag 28 november 2006 21:05:48

Als je meer dan 30% aan de pot toevoegt voor de flop kan je net zo goed all-in gaan. Die regel hanteer ik altijd (en met mij velen), dus: Shove pre-flop.

De reden daarachter is dat je zo de meeste FE hebt en je niet meer voor lastige beslissingen staat op de flop/turn en river.

Maar, je zit hier met KK. Die hand is dermate goed dat je (behalve als er een A is gevallen) die any time kan shoven na de flop.

Een goede re-raise is op zijn plaats.

En dan zie je op de flop de ene kaart die je niet wilt zien. Daarbij is de flop dermate gevaarlijk dat er maar weinig handen zijn die niet gehit hebben.

Ik zou checken en hopen dat de hand wordt uitgecheckt. Jammer van je 500 punten.

EDIT: De gedachte dat je niet moet re-raisen vind ik fout. Je kan dit doen om je hand te vermommen, maar dat je dit wilt doen om te zorgen dat je uit de problemen blijft vind ik slecht poker.

Je hebt de op 1 na beste hand. Je zult dus zoveel mogelijk geld in de pot moeten krijgen, NU heb je nog de beste hand. "Get as much money in when you got the best hand"....

Re-raisen, en hopen dat je all-in gezet wordt. Des te meer geld je in de pot krijgt, des te beter het is.
mcjeen
Gepost: woensdag 29 november 2006 8:55:31

Ok op welke range moet ik deze gast zetten? Ik ga er vanuit dat deze gast een pocketpair heeft in een range van TT tot AA of anders AK of misschien AQ.

De flop brengt precies alle handen in de range. Het zou dus heel goed kunnen zijn dat hij al een set heeft of 2pair, een straat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Die check van hem zag er dus voor mij uit als een check-raise.

Ik kon hier een aantal dingen doen:

1. C-betten, de pot is hier 1000+ en ik heb nog een stack van 1000 punten liggen. Als ik nu ga C-betten 1/2 tot 2/3e pot en ik wordt gecalled of geraised moet ik haast wel alles erin gooien omdat ik commited ben, met een hele goede kans dat ik beat ben.

2. checken en kijken wat de turn brengt. Brengt de turn mij mijn gutshot dan is het perfect. anders gewoon uitchecken of wellicht de pot op te pakken op de turn of river op een blank omdat ik wat meer info over hem heb.

Verder zeg jij idd dat het niet verkeerd is om mijn geld erin te gooien terwijl ik hoogstwaarschijnlijk de beste hand heb. Alleen door deze grote raise preflop geef ik mijzelf weinig bewegingsruimte op de flop mocht ik gecalled worden. Daarom was het niet gek geweest om enkel te callen en te kijken wat de flop brengt, aan de andere kant ik wilde helemaal geen call van hem vandaar mijn grote raise, maar dan had ik beter all in kunnen pushen preflop.

Ik zal vanmiddag de rest van de hand wel posten.

Ro_2004
Gepost: woensdag 29 november 2006 9:15:35

Rang: Untouchable

Ik zou 'm checken, omdat je zo iig 1 free card krijgt, en dan maar hopen dat die T valt, zo niet dan kijken wat hij doet, je hebt namelijk wel positie en dat is een groot voordeel. Hij kan wel met AQ of AK zitten, maar gezien jouw preflop spel kan hij jou net zo goed op QQ zetten waardoor jij in zijn ogen weer mijlenver voorligt.
Deze flop is in mijn ogen voor hem net zo slecht als voor jou, omdat je tenzij je AA of KT hebt, dankzij de preflop actie geen idee hebt waar je staat, zelfs niet als je wel iets hit hier.
Zou 'm checken op de flop, en waarschijnlijk checkraisen op de turn als hij met een feeler bet uitkomt. En wegwezen als hij je all in zet, want tenzij die tien valt ben je waarschijnlijk gewoon de sjaak omdat hij z'n A heeft gehit en niet weet waar ie staat.
Ik zou 'm overigens niet op AA of een ander hoog pocketpair zetten want dan had ie je gewoon all in gereraised op de flop waarschijnlijk. Zou het meer richting Ax zoeken, of JJ-TT in de hoop z'n set te hitten.

mcjeen
Gepost: woensdag 29 november 2006 9:21:33

Het probleem is dat als ik ga betten en hij zet mij all in ik wel moet callen, omdat de stacks niet diep genoeg zijn.

AA had hij wel all in gepushed idd. Maar aan de andere kant waarom zou je in godsnaam 88 t/m JJ callen hier? Dat is echt een -EV move, maarja. Ik had hier gewoon erg moeite om hem op een hand te zetten en door de preflop actie kon ik me niks anders bedenken dan dat ik beat zou zijn.

ErwinB
Gepost: woensdag 29 november 2006 11:00:31

Wat voor soort tafel was het?
loose?passive?agressive?tight?
Ro_2004
Gepost: woensdag 29 november 2006 11:04:17

Te zien aan de stacks was dit de 2e of 3e hand dus daar zal je nog wel niet veel informatie over hebben.
Ik denk gewoon niet dat je deze hand anders had moeten spelen, je doet alles goed maar hebt gewoon pech met deze flop.
En 150 betten in zo'n grote pot heeft geen zin, want daarvoor gaat ie z'n hand echt niet neerleggen. En wat dan als hij callt, dan weet je nog niks. Ik zou 'm gewoon checken, en kijken wat er valt en wat hij doet.
Kost je nu 1/3 van je stack in het begin van het toernooi, pech, maar er komen wel betere kansen.

Partyboy1
Gepost: woensdag 29 november 2006 13:52:45

Ik zet hem hier op een AK of minimaal AT. evt TT als pocketpair.

Wat is het uiteindelijk geworden?

mcjeen
Gepost: woensdag 29 november 2006 20:14:27

hier de rest van de hand:

mcjeen: checks
***  Turn  *** [Qs Ah Jh] [8d]
Rune78: bets 1260 and is all-in
mcjeen said, "u dont gonna say me that u only called whit 8's preflop?"
mcjeen: folds
Rune78 collected 1050 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 1050 | Rake 0
Board [Qs Ah Jh 8d]
Seat 1: PissPoli folded before Flop
Seat 2: Rune78 collected (1050)
Seat 3: mcjeen (button) folded on the Turn
Seat 4: clavette82 (small blind) folded before Flop
Seat 5: Imants2 (big blind) folded before Flop
Seat 6: FISHEYE123 folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: zydes folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: Tbug3 folded before Flop (didn't bet)

Behoorlijk zuur dat er zo een scare flop kwam en ik dacht dat hij wilde check-raisen. Op de turn had hij daadwerkelijk zijn trips 8-en gemaakt, dit gaf hij later toe. Alhoewel je dit ook nooit met zekerheid kan zeggen natuurlijk, misschien f*ckde hij wel met me.

iig in dit geval was het kut dat ik preflop zoveel raisde en hij callde. Ik wilde geen call dus kon ik beter all in pushen.

Nu calde hij wel en was mijn stack t.o.v. de pot niet groot genoeg om enigszins info te krijgen uit de hand van mijn tegenstander.

Miko
Gepost: woensdag 29 november 2006 21:51:30

Tuurlijk wil je wel een call! Je hebt de op 1 na beste hand.
mcjeen
Gepost: donderdag 30 november 2006 8:43:53

Die call hoefte voor mij niet zo nodig. Ik pak vroeg in een tournooi liever een potje van 200 punten dan dat ik er 500 verlies in dit geval. Ik hoef namelijk nog geen enkel risico te nemen. Ik zie het wel vaker dat mensen vroeg in een tournooi ontzettende veel risico gaan nemen en gelijk willen dubbelen. Waarom? Je kan beter kleine potjes met zekerheid oppakken.

Normaal wordt je ook alleen met een range van AA tot QQ en AK gecalled met zo een raise. Op deze flop lig je dan aardig achter als hij daadwerkelijk zo een hand had.

Ro_2004
Gepost: donderdag 30 november 2006 10:06:44

mcjeen wrote:
Die call hoefte voor mij niet zo nodig. Ik pak vroeg in een tournooi liever een potje van 200 punten dan dat ik er 500 verlies in dit geval. Ik hoef namelijk nog geen enkel risico te nemen. Ik zie het wel vaker dat mensen vroeg in een tournooi ontzettende veel risico gaan nemen en gelijk willen dubbelen. Waarom? Je kan beter kleine potjes met zekerheid oppakken.

Dat is afhankelijk van je speelstijl. Sommige mensen zijn heel goed in het rustig opbouwen van hun stack en zetten liever niet hun hele stack op het spel in het begin van het toernooi, sommige mensen willen het liefst juist wel snel dubbelen omdat ze met een grote stack veel beter hun eigen spelletje kunnen spelen.
Kijk maar naar een speler als Ram Vaswani, die zelf ook zegt dat ie er van afhankelijk is zo snel mogelijk een flinke stack op te bouwen

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!