Zoeken

Voorbeeld handje -> Pushen is zooo belangrijk!  
mcjeen
Gepost: woensdag 1 november 2006 20:17:25

Rang: El Mágico

Ik zit nu even een 12 dollar short handed STT-tje te doen, waarin mijn tegenstander een verschrikkelijke fout maakt door zijn straight flush draw niet te pushen op de turn. Hij had op de flop al dik moeten pushen.

Ik had hem dan namelijk zeker gefold op dat moment omdat er veel handen zouden zijn die mij beat zouden kunnen hebben. Doordat hij niet pushte wist ik iig zeker dat hij geen A had. Zijn check-raise was ook stom, want voor die extra 350 call ik natuurlijk.

Dit dus gewoon even een handje om van de fouten van andere te leren Smile

Het zijn overigens sowieso een stel apen, want later zat ik met A5 op de BB, en kon ik de hele hand uitchecken. Op de river maak ik mijn straat met A2345. Ik bet en hij fold, dus ik laat mijn hand zien, zegt ie: same hand as me! ik zo huh waarom fold je dan, je had een straat.. Dacht hij dat het geen straat was? Very Happy

PokerStars Game #6853346079: Tournament #34929180, $12+$1 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2006/11/01 - 14:03:12 (ET)
Table '34929180 1' 6-max Seat #4 is the button
Seat 1: mcjeen (3610 in chips)
Seat 2: christy1888 (1665 in chips)
Seat 3: leafs4life33 (765 in chips)
Seat 4: RMS70 (1590 in chips)
Seat 6: frankerat (1370 in chips)
frankerat: posts small blind 50
mcjeen: posts big blind 100
*** HOLE CARDS ***
Dealt to mcjeen [3s Ad]
christy1888: folds
leafs4life33: folds
RMS70: folds
frankerat: calls 50
mcjeen: checks
***  Flop  *** [6d As Qs]
frankerat: bets 200
mcjeen: raises 200 to 400
frankerat: calls 200
***  Turn  *** [6d As Qs] [10c]
frankerat: checks
mcjeen: bets 500
frankerat: raises 370 to 870 and is all-in
mcjeen: calls 370
***  River  *** [6d As Qs 10c] [10h]
*** SHOW DOWN ***
frankerat: shows [Js 9s] (a pair of Tens)
mcjeen: shows [3s Ad] (two pair, Aces and Tens)
mcjeen collected 2740 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 2740 | Rake 0
Board [6d As Qs 10c 10h]
Seat 1: mcjeen (big blind) showed [3s Ad] and won (2740) with two pair, Aces and Tens
Seat 2: christy1888 folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: leafs4life33 folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: RMS70 (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: frankerat (small blind) showed [Js 9s] and lost with a pair of Tens

wie dit leest is gek Neutral
Harry
Gepost: woensdag 1 november 2006 20:44:49

Rang: Pokerjoker

Hij pushte ook op de flop..
Als hij jou reraisde had die kans dat jij hem weer zou reraisen en dat HIJ er zo met zijn draw, door slechte(re) pot-odds, uit werd gepusht.

Bij de turn had die wel een redelijke bet kunnen zetten.
JackOfClub
Gepost: woensdag 1 november 2006 21:21:30

Rang: Untouchable

mcjeen wrote:
gefold op dat moment omdat er veel handen zouden zijn die mij beat zouden kunnen hebben. Doordat hij niet pushte wist ik iig zeker dat hij geen A had. Zijn check-raise was ook stom, want voor die extra 350 call ik natuurlijk.

Sorry, maar eea ontgaat mij hier even.

Villains bet op de flop zegt nix, net als jou minimal re-raise. Zowel hero als Villain kunnen hier geprobeert hebben om de pot te pakken.

Hoewel je een Aasje hebt, is je kicker dusdanig laag dat je of tegen een split pot aan loopt te kijken of je bent gewoon outkicked.

Daarbij liggen er flush mogelijkheden dus als je tegenstander op een fd zit, dan kan het je veel kosten.

De turn kaart is geen echte scarecard hoewel KJ natuurlijk dodelijk hier voor Hero is.

Je bet op de turn is goed. Hiermee zeg je eigenlijk tegen villain, als je me beat hebt.. dan raise je wel.
Voordeel wat je hier hebt is dat Villain shortstacked is en dat je hier niet hoeft te callen voor 4/5 van je stack. Ik denk dan dat je A3o ineens een stuk minder sterk lijkt!

Ik begrijp Villains raise hier wel. Hij heeft 15 outs. Bij een flat call houdt ie 370 over en met blinds van 50/100 wordt het dan wel heel moeilijk.
Dan maar voor je 15 outs gaan ( er zijn mensen die met minder all-in gaan ) en of dubbelen of eruit liggen.

Persoonlijk denk ik dat zowel Hero als Villain hier prima hebben gespeeld dus ik snap niet zo goed waar de titel nu precies op slaat.

Overigens zie ik pushen toch vaak als a sign of weakness....

Harry
Gepost: woensdag 1 november 2006 22:14:58

Volgens mij ben je in de war. Villain? Hero?
Eboese
Gepost: woensdag 1 november 2006 23:04:52

Good guy vs. Bad guy

Jack gebruikt altijd deze benamingen volgens mij.
Harry
Gepost: donderdag 2 november 2006 0:48:18

oooo hahaha oke
mcjeen
Gepost: donderdag 2 november 2006 3:47:11

JackOfClub wrote:

Sorry, maar eea ontgaat mij hier even.

Villains bet op de flop zegt nix, net als jou minimal re-raise. Zowel hero als Villain kunnen hier geprobeert hebben om de pot te pakken.

Hoewel je een Aasje hebt, is je kicker dusdanig laag dat je of tegen een split pot aan loopt te kijken of je bent gewoon outkicked.

Daarbij liggen er flush mogelijkheden dus als je tegenstander op een fd zit, dan kan het je veel kosten.

De turn kaart is geen echte scarecard hoewel KJ natuurlijk dodelijk hier voor Hero is.

Je bet op de turn is goed. Hiermee zeg je eigenlijk tegen villain, als je me beat hebt.. dan raise je wel.
Voordeel wat je hier hebt is dat Villain shortstacked is en dat je hier niet hoeft te callen voor 4/5 van je stack. Ik denk dan dat je A3o ineens een stuk minder sterk lijkt!

Ik begrijp Villains raise hier wel. Hij heeft 15 outs. Bij een flat call houdt ie 370 over en met blinds van 50/100 wordt het dan wel heel moeilijk.
Dan maar voor je 15 outs gaan ( er zijn mensen die met minder all-in gaan ) en of dubbelen of eruit liggen.

Persoonlijk denk ik dat zowel Hero als Villain hier prima hebben gespeeld dus ik snap niet zo goed waar de titel nu precies op slaat.

Overigens zie ik pushen toch vaak als a sign of weakness....

Laat ik dan ook maar even villian en hero aanhouden Smile

Villian had na mijn min raise op de flop (had meer moeten zijn, maar ik dacht de pot te betten ipv deze min raise) of anders op de turn (waar hij sick veel outs heeft) all in moeten gaan. Of ik dan ook gecalled had? ik denk het niet. Op dit moment heeft hij namelijk nog enige fold equity.

Waarom zou hij gecalled willen worden, terwijl hij ook de kans heeft op de pot te pakken zonder show down? Als ik gecalled had (stel ik had 2pair), dan had hij iig nog een goede draw gehad.

Door te callen krijg je alleen maar onnodige beats imo.

Harry wrote:
Hij pushte ook op de flop..
Als hij jou reraisde had die kans dat jij hem weer zou reraisen en dat HIJ er zo met zijn draw, door slechte(re) pot-odds, uit werd gepusht.

Bij de turn had die wel een redelijke bet kunnen zetten.

Ik bedoel dus dat hij of op de flop of anders op de turn all in had moet gaan. No way dat ik hem dan gecalled had.

JackOfClub
Gepost: maandag 6 november 2006 19:44:22

mcjeen wrote:
Ik bedoel dus dat hij of op de flop of anders op de turn all in had moet gaan. No way dat ik hem dan gecalled had.

Is dat zo? je re-raised naar 400 op de flop. Als Villain hier ALL-in gaat dan kost het je nog 870 om te callen op een pot van: 100+100+200+400+870: 1670. Je krijgt dus 1:2 voor je geld, je hebt top pair en je kunt niet meer punten verliezen.

Denk dat dat een auto call is tegen een shortstack.

pokervos
Gepost: maandag 6 november 2006 19:54:49

ik zie geen straightflushdraw

math is idiotic
mcjeen
Gepost: maandag 6 november 2006 20:44:38

@ jack off club: heb je idd een punt, dan had ie hem gelijk all in moeten gooien, maar ws had ik hem ook wel gefold als hij hem all in gereraised had, alhoewel ik het niet cker had geweten. Op de turn had ie iig wel gelijk all in moeten pushen.

@ pokervos: hij heeft wel degelijk een straigt en een flush draw op de turn

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!