Zoeken

HC 50+10 Rebuy AKo in de BB op de bubble  
mcjeen
Gepost: donderdag 2 augustus 2007 1:46:45

Rang: El Mágico

Dit is niet een hand die ik zelf speelde, maar een maatje van me. Ik heb er een tijdje over na zitten denken en we hebben er ook even over gediscuseerd, maar we vonden het een lastige beslissing.

De hand is niet helemaal correct qua stack sizes en bets omdat ik dit niet precies meer weet, maar ik denk dat het vooral om de reads en ranges van de villians gaat.

De hand is als volgt:

8 man te gaan, eerste 6 krijgen geld. De blinds zijn 500/1000 zonder antes. Hero heeft iets over 10K en is daarmee 2e in chips (er zaten 88K aan chips in het spel). De chipleader zit rechts van hem met bijna 20K en voor de rest zitten er dus veel short stacks.

iedereen fold totdat villian 1 all-in gaat met iets meer dan 3K. Dit gebeurt op de button.

De SB (chipleader) duikt direct all-in en heeft hero dus covered.

De spelers waren niet echt goed en overspeelde of onderwaarderde juist weer heel veel handen.

Doordat villian direct all-in gaat hadden wij hem op any ace en elke pocket pair gezet. Juist helemaal geen QQ+ wat hij uiteindelijk wel had (KK).

Hero wordt dus gebust met [ Ah Kc ]. Zouden jullie callen in zo een situatie of niet?

Nogmaals onze read was dat hij dit heel vaak met Any ace zou doen of anders in het slechtste geval met een klein pocket pairtje waartegen je een coinflip gaat hebben.

Daarbij was iedereen extreem short stacked. Hij kon wel weer folden en met 9K nog een paar handjes gaan zien, maar als je deze hand wel wint ben je dik chip leader en een goede kans om het tournooi te winnen.

graag jullie mening.

wie dit leest is gek Neutral
Beunhaas
Gepost: donderdag 2 augustus 2007 2:34:20

Rang: Sjef Zeverhaas ofzo

hmm lastig idd.

toch denk ik dat een fold hier niet heel gek is.

als twee man voor je all-in duikt zit je vaak tegen een pp-Ax KQ KJ aan te kijken...

stel de short stack heeft AJ en de big stack een pp dan heb je dus al minder live cards en zijn alleen je k's nog goed

het is daarom imo ook slimmer om hier te folden en iets later een beter moment te vinden om je chips naar het midden te schuiven

(hier zullen veel mensen het niet mee eens zijn... maar jaWink )

hier ook zo'n hand tijdens het pc toernooi van 2 weken geleden(hier heb ik ook maar een M van 7, en weet je dat ze bij t pc toernooi met vanalles spelen en duwen... toch denk ik dat een fold wel moet kunnen)

soms betekend voor de winst gaan ook grote handen kunnen/durven folden...

PokerStars Game #11076679270: Tournament #55653980, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level IX (300/600) - 2007/07/22 - 16:13:48 (ET)
Table '55653980 1' 9-max Seat #2 is the button
Seat 1: Boartskiepke (7425 in chips)
Seat 2: de rechter1 (9745 in chips)
Seat 3: MagicMilo (5645 in chips)
Seat 4: Wilhoofd (7439 in chips)
Seat 5: I-BET-YA (2897 in chips)
Seat 6: johnnyjohn8 (6695 in chips)
Seat 7: brein (5065 in chips)
Seat 8: Venjero (4747 in chips)
Seat 9: Jubes19 (2842 in chips)
Boartskiepke: posts the ante 50
de rechter1: posts the ante 50
MagicMilo: posts the ante 50
Wilhoofd: posts the ante 50
I-BET-YA: posts the ante 50
johnnyjohn8: posts the ante 50
brein: posts the ante 50
Venjero: posts the ante 50
Jubes19: posts the ante 50
MagicMilo: posts small blind 300
Wilhoofd: posts big blind 600
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Wilhoofd [Kc Ah]
johnnyjohn8 said, "hebben we een nieuwe pimble ?"
I-BET-YA: raises 2247 to 2847 and is all-in
johnnyjohn8: folds
brein: folds
Venjero: folds
Jubes19: folds
Boartskiepke: raises 4528 to 7375 and is all-in
de rechter1: folds
MagicMilo: folds
Wilhoofd: folds
***  Flop  *** [8s 6d 10d]
***  Turn  *** [8s 6d 10d] [3c]
***  River  *** [8s 6d 10d 3c] [2s]
*** SHOW DOWN ***
I-BET-YA: shows [Jd Kd] (high card King)
Boartskiepke: shows [Qd Qh] (a pair of Queens)
Boartskiepke collected 7044 from pot

Hoop is voor mensen die naderend falen willen verbloemen tot iets dragelijks.
bartman
Gepost: donderdag 2 augustus 2007 2:50:51

Rang: Untouchable

Ik denk dat ik zou folden vanwege de combinatie van de volgende factoren.
A je hebt een gezonde stack
B Je speelt tegen de chipleader die jou covered heeft
C je krijgt in de meeste gevallen een coinflip. Goede kans dat je iets voor ligt, maar veel is het meestal niet.

Gratis voorruit? www.correctautoglas.nl

Rubberboot kopen? Nu online! Spada Boats
KingBucky
Gepost: donderdag 2 augustus 2007 3:39:57
Rang: Heer van Stand

bartman wrote:
Ik denk dat ik zou folden vanwege de combinatie van de volgende factoren.
A je hebt een gezonde stack
B Je speelt tegen de chipleader die jou covered heeft
C je krijgt in de meeste gevallen een coinflip. Goede kans dat je iets voor ligt, maar veel is het meestal niet.

+1

Bovendien is het geld niet ver meer. Je kan nooit veel voorstaan op de chipleader dus is het dom om nu de kans te lopen gebust te worden met een coinflip wanneer er nog maar 2 man naar huis moet om te cashen.
COTLOD
Gepost: donderdag 2 augustus 2007 10:07:19

Rang: Moderator

Dat wil ik graag gelijk even tegenspreken, het geld halen is niet heel relevant. Het grote geld zit immers vrijwel altijd bij de hogere plaatsen. Met toernooispel draai je nooit break even als je alleen af en toe het geld haalt, daarmee compenseer je de keren dat het niet lukt niet. Je hbet juist de grote cashes mdig om winst te maken en het is de moeite waard om wat meer risico te nemen op de bubble, als dat je een betere uitgangspositie voor een hoge notering opleverd.
De call vind ik echter wel twijfelachtig. Je krijgt hele goeie odds op je geld, maar je neemt ook veel risico. Heel vaak zal je tegen een zwakkere aas en een PP aan kijken, of tegen twee PP's. In beide gevallen ben je een underdog om de hand te winnen, maar je hebt een pot equity edge. Om te bepalen of callen hier + EV is moet je ook het prijzengeld in overweging nemen. Daar hebben we hier geen verdere informatie over, maar ik denk dat dit toch in de richting van een fold zal gaan.
Wat denk je van nu folden en de volgende handen een paar keer all in rammen om de blinds op te pakken? Bij zulke blinds zal je hiermee ook redelijk wat chips pakken, zeker als je stack zo groot is dat je de rest met uitschakeling kan bedreigen. Of werden all ins keer op keer gecalled? In dat geval zal ik hier wel callen, omdat je een goeie hand en goeie odds krijgt en je mogelijk geen betere kans meer gaat krijgen.
Al met al hebben we hier dus te weinig informatie om een zinnig antwoord te geven. Wat me echter wel duidelijk lijkt is dat dit zeker geen instacall of instafold is.
double_digit
Gepost: donderdag 2 augustus 2007 10:32:37

Rang: Forumheld

Een andere 'zeer' intressante discussie over dir onderwerp

Ik zou hier zoiezo geen confrontatie met de chipleader aangaan tenzij je een hele goede read op em hebt.

Rolo1984
Gepost: donderdag 2 augustus 2007 12:54:36

Rang: His Royal Epicness

Ik heb het ook al in je blog gezet. Ik vind deze move redelijk discutabel.

Ik zag al een aantal redenen die zeer goed zijn.

Verder geef je zelf al aan waarom je niet moet callen

1) hij kan goed een pair hebben
2) kerels overschatten handen

Deze twee gecombineerd dan is het natuurlijk zeer onverstandig om te callen met een unpaired hand. Met 1010 / JJ zou lastig zijn maar niet met AK.

Tegen een matige chipleader is dit voor mij een easy fold.....ik denk dat dit soort handen ook vaak word overschat.....

It's like printing monnies

if you cant handle the pain dont play the game

Klik hier voor $8 gratis en een exclusieve $700 stortingsbonus!